Üniversite Öğrencilerinin Yaşlı Ayrımcılığıyla İlgili Tutumları: Keskin MYO Örneği
Künye
Altun, A., Demirel, B. (2020). Üniversite Öğrencilerinin Yaşlı Ayrımcılığıyla İlgili Tutumları: Keskin MYO Örneği. Manas Journal of Social Studies, 9(1), 423 - 434.Özet
İnsanlar bir araya geldiklerinde yaş, cinsiyet, ırk, din gibi faktörler bu birlikteliğin kalitesine ve sürekliliğine önemliderecede etki eder. Kadın ve erkeğin bir arada olduğu bir ortamda iletişimin boyutu, yaşlı ve genç bireylerin bir aradaolduğu mekânlarla aynı değildir. Erkeklerin kadınlara, gençlerin yaşlılara, aynı din mensuplarının diğer dini gruplarakarşı ayrımcılık gösterme durumu her zaman mevcuttur. Bu durum, cinsiyet, ırk, yaş vb. faktörlerin bireysel tutumlarıönemli derecede etkilediğinin bir göstergesidir. Buradan hareketle, bu araştırmada yüksekokul öğrencilerinin yaşlıayrımcılığıyla ilgili tutumları incelenmektedir. Veri toplama aracı olarak 10 sorudan oluşan “Kişisel Bilgi Formu” ile23 sorudan oluşan “Yaşlı Ayrımcılığı Tutum Ölçeği (YATÖ)” kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda yaşlıayrımcılığı tutum ölçeğinden öğrencilerin aldığı puanların cinsiyet ve öğrenim görülen program gibi değişkenlere göreanlamlı farklılık gösterdiği (p0.05) belirlenmiştir. Sonuç olarak bireylerle kurulan ilişki ve iletişimin temelindetutumlar yer almaktadır. Olumlu tutumlara sahip olmak ve yaşlılara yönelik olumlu bir bakış açısına sahip olmak dabu nedenle önemlidir. Buradan hareketle, yaşlıya yönelik yapılacak planlamalarda üniversite öğrencisi genç bireylerinyaşlılara ilişkin tutumlarının araştırılması, toplumsal temelde kuşaklar arası farklılıkların ortadan kaldırılmasıbağlamında geleceğe ışık tutacak bilgiler elde edilmesi açısından önemli bir gerekliliktir. When people come together, factors like age, gender, race, religion significantly affect the quality and continuity ofthis association. In an environment where women and men are together, the dimension of communication is not thesame as places where old and young individuals are together. There is always a situation where men discriminateagainst women, young people against the elderly, and members of the same religion against other religious groups.This includes gender, race, age, etc. It is a sign that factors significantly affect individual attitudes. From this point ofview, this study examines attitudes of college students about elderly discrimination. As the data collection tool“Personal Information Form” consisting of 10 questions and “Elderly Discrimination Attitude Scale (YATÖ)”consisting of 23 questions were used. As a result of the analyses, it was determined that the scores received by thestudents from the age discrimination attitude scale differ significantly according to the variables such as gender andthe program in which they are studying (p 0.05). As a result, attitudes are at the core of the relationship andcommunication with individuals. It is therefore important to have positive attitudes and to have a positive outlookfor the elderly. From this point of view, it is an important requirement to investigate the attitudes of young universitystudents towards the elderly in planning for the elderly and to provide information that will shed light on the futurein the context of eliminating the differences between generations on a social basis.
Kaynak
Manas Journal of Social StudiesCilt
9Sayı
1Bağlantı
https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpJd05qTTBOQT09https://hdl.handle.net/20.500.12587/633