Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzdemir, Soner Mehmet
dc.contributor.authorUsta, Ertuğrul
dc.date.accessioned2020-06-25T14:41:05Z
dc.date.available2020-06-25T14:41:05Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.issn1301-370X
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/T0RJeU5qZzQ=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/740
dc.description.abstractBu çalışmada, sınıf öğretmeni adaylarının İnternet kullanım amaçları ve sıklıkları ile İnternet kullanım amaçlarının cinsiyete ve öğrenim gördükleri üniversiteye göre farklılaşıp farklılaşmadığı incelenmiştir. Çalışmada tarama yöntemi kullanılmış olup, çalışma grubunu Kırıkkale Üniversitesi, Amasya Üniversitesi, Ahi Evran Üniversitesi ve Gazi Üniversitesi eğitim fakültelerinde öğrenim gören 238 üçüncü sınıf öğretmen adayı oluşturmaktadır. Çalışmada veriler, araştırmacılar tarafından geliştirilen “öğretmen adaylarının İnternet kullanım amacı” adlı ölçekle toplanmıştır. Araştırmanın sonuçları, öğrencilerin İnternet’i en fazla “öğrenci işleri ile ilgili işlemleri yapma”, “genel bilgi arama amaçlı araştırma yapma”, “ödev ve ders konularıyla ilgili araştırma yapma” ve “e-posta alıp-gönderme” amacıyla kullandıkları göstermiştir. Araştırmada, sınıf öğretmeni adaylarının İnternet’i “iletişim kurma” amacıyla kullanma sıklıkları cinsiyete göre anlamlı düzeyde farklılık göstermezken, İnternet’i “eğitim amaçlı”, “genel bilgi arama amaçlı” ve “ticari amaçlı” olarak kullanma sıklıklarında ise cinsiyete göre anlamlı düzeyde farklılıklar gerçekleşmiştir. Çalışmada ayrıca, öğretmen adaylarının İnternet’i “iletişim”, “eğitim”, “genel bilgi arama/çevrim içi aktiviteler” ve “ticari aktiviteler”e göre kullanım sıklıkları öğrenim gördükleri üniversiteye göre anlamlı düzeyde değişiklik göstermiştiren_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine primary school teacher candidates‘ purposes and frequencies of Internet use and whether their purposes of Internet use differ with respect to their gender and university. In the present study, survey method was used and the sample consisted of 238 preservice classroom teachers enrolled in Kırıkkale University, Amasya University, Ahi Evran University and Gazi University. Data were collected through an instrument called “pre-service classroom teachers‘ purposes of Internet use“ developed by the researchers. The results of the study have been showed that the most used Internet activities by the participants are “students affairs“, “general purpose research“, “using e-mail“ and “download or listening music“. The results also revealed that while teacher candidates‘ situations benefit from Internet for communication didn‘t differ in terms of their gender, their situations of Internet use for “education“, “general purpose research“ and “commercial“ differed significantly in accordance with gender. Results of the study also illustrated that prospective classroom teachers‘ purposes of Internet use as “communication“, “education“, “general purpose research“ and “commercial“ varied meaningfully in terms of their university.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTarihen_US
dc.titleİlköğretim Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin İnternet Kullanım Amaçlarının İncelenmesine İlişkin Bir Araştırmaen_US
dc.title.alternativeAn Investigation of Preservice Primary School Teachers' Purposes of Internet Useen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentKırıkkale Üniversitesien_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage91en_US
dc.identifier.endpage110en_US
dc.relation.journalTürkiye Sosyal Araştırmalar Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster