Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAkçayır, Murat
dc.contributor.authorAkçayır, Gökçe
dc.date.accessioned2020-06-25T14:32:37Z
dc.date.available2020-06-25T14:32:37Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationAkçayır, M., Akçayır, G. (2017). Internet Use For Educational Purposes: University Students' Attitudes And Opinions About Copyrights. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 7(1), 105 - 121.en_US
dc.identifier.issn2147-1908
dc.identifier.issn2147-1908
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpFMU16TXlNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/79
dc.description.abstractİnternet mobil cihazlar ve 3G teknolojisi ile elimizin altında her an ulaşılabilir bir hâl almıştır. Günümüzde üniversite öğrencileri interneti eğitim amaçlı olarak aktif bir şekilde kullanmaktadır. Öğrencilerin yoğun olarak kullandıkları internette kolay bir şekilde kopyala yapıştır mekanizmasının olması akıllara "Telif haklarına dikkat ediliyor mu?" sorusunu getirmekte ve bu durum eğitim ortamlarını tedirgin etmektedir. Bu nedenle yapılan bu çalışmada üniversite öğrencilerinin eğitimde internet kullanım durumları, eğitimde telif hakları konusundaki mevcut fikirleri, telif haklarını nasıl algıladıkları ve özellikle telif hakları ihlalini önlemeye yönelik kendi önerileri belirlenmiştir. Toplamda 223 üniversite öğrencisinin katıldığı bu araştırmada hem nitel hem de nicel veri toplama araçları kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre üniversite öğrencileri interneti eğitimsel amaçlı oldukça yoğun bir şekilde kullanmalarına karşın telif haklarını göz ardı ettikleri belirlenmiştir. Öğrencilerin telif haklarını ihlal etme nedenleri, mevcut durumları, telif haklarına yönelik tutumları ayrıntılı olarak tartışılmıştır. Ayrıca ortaya çıkan mevcut durum için literatüre dayalı olarak öneriler verilmiştir.en_US
dc.description.abstractInternet has become available anytime and anywhere with the advent of mobile communications devices and 3G technology. Today's university students are using internet actively for educational purposes. In Internet, widely used by students, it is very easy to copy and paste every kind of content and this gives rise to the question of "Is enough attention paid to copyright?" and this causes some concerns in educational circles. Therefore, in the present study, the state of Internet use by university students for educational purposes, their current opinions about the issue of copyright, how they perceive of copyrights and their suggestions to prevent copyright violations were investigated. The present study conducted with the participation of 223 university students employed both qualitative and quantitative data collection instruments. The findings of the study revealed that university students are using Internet extensively for educational purposes; yet, they can easily overlook copyright issues. It was determined that the most common reason for students to violate copyrights is their not encountering any sanctions.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleInternet Use For Educational Purposes: University Students' Attitudes And Opinions About Copyrightsen_US
dc.title.alternativeEğitimsel Amaçli Internet Kullanimi: Üniversite Öğrencilerinin Telifhaklarihakkinda Tutum Ve Görüşlerien_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentKırıkkale Üniversitesien_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage105en_US
dc.identifier.endpage121en_US
dc.relation.journalEğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulamaen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster