Konu "Business Administration" için İşletme Ana Bilim Dalı listeleme
Toplam kayıt 170, listelenen: 81-100
-
Kurumsal yatırımcı sahipliğinin firma ve marka değeri üzerindeki etkisi: Brand Finance'te listelenen şirketlerde bir araştırma
(Kırıkkale Üniversitesi, 2019)Günümüzde rekabetin uluslararasılaşması, müşteri ihtiyaçlarının çeşitlenmesi; artan finansal ve ticari entegrasyon, bilgi ve iletişim ağının güçlenmesi gibi faktörler sebebiyle işletmelerin fon ihtiyaçları artmaya başlamıştır. ... -
Kurumsal yönetimde güven ve sigorta şirketlerinde uygulama
(Kırıkkale Üniversitesi, 2006)Kurumsal yönetim son yıllarda, bütün dünyada uygulanan, üzerindetartışılan kavramlardan biri olarak karşımıza çıkmaktadır. Kurumsal yönetim, şirketlerinşeffaflık, hesap verebilirlik, adillik ve sorumluluk ilkeleri etrafında ... -
Küçük ve orta ölçekli işletmelerin Türkiye ekonomisindeki yeri ve önemi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2000)ÖZET Küçük ve orta ölçekli işletmeler kalkınmışlık düzeylerine bakılmaksızın tüm ekonomik sistemlerde çok önemli bir yere sahiptir. Küçük ve orta ölçekli işletmeler değişen ekonomik koşullara hemen uyum sağlayabilen esnek ... -
Küresel çerçevede marka ülke Türkiye: Yerelden genele kent markalaşması bağlamında bir model önerisi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2020)Bir ülkenin marka olarak algılanması kent markasından farklı olarak küresel ekonomi, politik yapı, bulunulan coğrafya gibi değişkenlere bağlıdır. Ancak kentler bazında güçlü özelliklerin bulunması ve özelliklerin güçlendirilmesi ... -
Küreselleşme sürecinde değişen işletme yönetimi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2008)Özellikle son yirmi otuz yılda küreselleşme süreciyle birlikte hayatın her alanında büyük bir değişim yaşanmaktadır. Bu ekonomik, politik, kültürel ve sosyolojik değişim A'dan Z'ye her şeyi etkilediği gibi işletme yönetimini ... -
Liderliğin geliştirilmesi (Türk Silahlı Kuvvetler'inde bir uygulama)
(Kırıkkale Üniversitesi, 2004)Bu çalışmanın amacı; liderliği öğrenmek ve geliştirmek için nelerin yapılabileceği ve eksik olan konularda geri beslemenin nasıl yapılacağını belirlemektir. Araştırmada kuramsal çerçeve içerisinde: liderlik olgusu, liderlik ... -
Lojistik merkezlerin kentsel lojistik uygulamalarına etkileri: Çorum ili uygulaması
(Kırıkkale Üniversitesi, 2019)Müşteriler, alışveriş faaliyetlerinde hem çevrimiçi hem de çevrimdışı yöntemler kullandıkları çok kanallı bir ortamda yaşamaktadır. Buna bağlı olarak, tüketicilere yapılan teslimatın artması, verimlilik ve sürdürülebilirlik ... -
Lojistik yönetimi ve lojistik köyleri
(Kırıkkale Üniversitesi, 2016)Lojistik köyler, ticaretin akışının rasyonelleşmesini ve bütünleşen hizmet vermeyi sağlamaktadırlar. Bunun yanında, ulaştırma türlerini birleştirip; katma değerli hizmetler sunarak; şehrin tıkanıklığını önleme amacını güden ... -
Lojistik yönetiminin işletmelerin rekabet gücü üzerindeki etkisini ölçmeye yönelik bir uygulama
(Kırıkkale Üniversitesi, 2010)Yaşadığımız dönemde işletmeler; fark edilmek, rakipleri ile mücadele etmek, rekabet yarışında öne geçebilmek için faaliyetlerinin her aşamasında başarılı olmak, amaçlarına ulaşmak içinde; değişen talep yapısını ve artan ... -
Mali başarısızlık tahminlemesinde sektör bazlı bir karşılaştırma
(Kırıkkale Üniversitesi, 2018)Firmaların faaliyetleri ve faaliyetlerinin sonuçları sadece ilgili firma ve devleti değil; firmalar ile ticari, mali ve ekonomik ilişkiler kuran tüm kesimleri ilgilendirmektedir. Firmaların mali başarısızlıklarının, yayılma ... -
Marka yaratma stratejileri: Hazır giyim sektöründe bir uygulama
(Kırıkkale Üniversitesi, 2005)Global pazarlarda tüketiciler ihtiyaçlarını karşılayacak çok sayıdaki benzer ürün vehizmet içinden bir seçim yapmak zorundadırlar. Bu seçim sürecinde tüketiciler için herşeyden önce güven gelmektedir. Firmalar ise; bazen ... -
Markaların finansmanı
(Kırıkkale Üniversitesi, 2007)Küresellesme iç ve dıs pazar kavramları arasındaki ayrımı ortadan kaldırmasına sebep olmustur. Dolayısıyla rekabetin çok yoğun olarak yasandığı bütün piyasalarda pek çok ürünün olması ve bu ürünlerin kalite ve benzerlik ... -
Markanın işgücü verimliliğine etkileri: İstikbal Mobilya örneği
(Kırıkkale Üniversitesi, 2008)Satış ve pazarlama faaliyetlerinin bir bütünlük içerisinde yürütülebilmesi, tüketici zihninde, ürünü ve kurumu temsil edecek slogan, logo, işaretler ve imajın yerleştirilebilmesi için marka yapılanmasına ihtiyaç vardır. ... -
Menkul kıymet derecelendirme yöntemleri ve pratik bir derecelendirme modeli uygulaması
(Kırıkkale Üniversitesi, 2010)Derecelendirme kavramının sözlük anlamı bir şeyin veya kişinin sahip olduğu değerlerin kalite düzeylerinin ortaya konulmasıdır. Finans literatüründeki derecelendirme kavramı, yükümlü veya borçlunun ana para, faiz ve diğer ... -
Menkul kıymet yatırımları ve vergilendirilmesi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2005)Bu tez en son yasal düzenlemeler ışığında sermaye piyasasıaraçlarının vergilendirilmesi hakkındadır. Konunun değişken (dinamik )durumu nedeniyle; yasal düzenlemeler olmakta ve her gün yenidüzenlemeler yerini almaktadır.Mali ... -
Muhasebe hata ve hilelerin önlenmesinde bağımsız denetimin rolü ve etkinliği: Bir uygulama
(Kırıkkale Üniversitesi, 2013)Bir ülke ekonomisinin etkinliğinde en önemli etmenlerden biri o ülkede var olan işletmelerin başarısıdır. İşletmelerin başarılı olabilmesi için yapılması gerekenlerden biri denetim ve muhasebe tekniklerinin uygun ... -
Müşteri güçlendirme ile pazarlama performansı ilişkisi: Mobilya sektörüne yönelik bir uygulama
(Kırıkkale Üniversitesi, 2014)Geçmişin kitlesel olarak üretilen ürünleri ve mesajları olduğu gibi kabul eden, daha iyiyi talep etmeyen, haklarını aramayan, bilgisiz ve pasif tüketici yapısı değişmektedir. Günümüz tüketicisinin, çok daha kolay bir şekilde ... -
Müşteri ilişkileri yönetimi açısından akreditasyon ve kalite yönetim sisteminin Kırıkkale Üniversitesinde çalışan iç müşteriler tarafından algılanmasına yönelik karşılaştırmalı bir araştırma
(Kırıkkale Üniversitesi, 2018)Bilgi çağına bağlı olarak teknolojik gelişmelerin hızla devam ettiği günümüzde, bilgiye ulaşamamanın neredeyse imkansız hale geldiği görülmekte ve bu değişimin ortaya çıkarmış olduğu bilgi kirliliği ile de yüz yüze ... -
Negatif sayıların insanların algı, tutum ve davranışları üzerine etkisi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2018)Negatif sayılar bilim adamları tarafından geç kabul edilmiştir. Negatif sayıların bilimlerle ilişki içerisinde olması, insanların algı ve tutum oluşturmalarını hızlandırmıştır. Algı oluşturmanın sayılar üzerindeki etkisi ... -
Orta ve küçük işletmelerin sorunları ve finansman sorunlarına ilişkin yeni çözüm önerileri
(Kırıkkale Üniversitesi, 1997)Orta ve küçük işletmeler, istihdamın artırılmasında ve bölgesel kalkınmanın hızlandırılarak gelir dağılımının iyileştirilmesinde büyük bir öneme sahiptir. Bu önemine rağmen beraberinde yönetim, üretim, teknoloji, ihracat, ...