Güncel Gönderiler: İşletme Ana Bilim Dalı
Toplam kayıt 203, listelenen: 41-60
-
Kişisel satış sürecinde yaratıcı düşüncenin etkinliği: Hazır giyim sektöründe bir uygulama
(Kırıkkale Üniversitesi, 2011)Değişmeyen tek şeyin değişimin kendisi olduğu günümüz iş hayatında rekabet üstünlüğü sağlayabilmek ancak değişimi yönetebilmekle mümkündür. Yoğun rekabet koşulları işletmeleri her açıdan yeniliğe zorlamaktadır. Bu nedenle ... -
Bilişim alanında kalite uygulamaları ve standartlar
(Kırıkkale Üniversitesi, 2010)Dünyada enformasyon, teknoloji ve iletişim alanındaki büyük gelişmeler toplumları kıyasıya bir rekabete ve her geçen gün yeni gelişmelerin yaşandığı ekonomik bir yarışa itmiştir. Mevcut dünya düzeninde ayakta kalabilmek , ... -
Bilginin üretimi ve kullanımı açısından bilgi yönetimi: Üniversitede akademik yöneticilerin bilgi yönetimi algıları üzerine bir uygulama
(Kırıkkale Üniversitesi, 2015)Ekonomik yaşamda bilgi ve iletişim sektöründe görülen büyük gelişmeler üretim yönetimi ve teknolojik verimlilik yönünden bilginin öneminin da¬ha iyi anlaşılmasını sağlamıştır. Dinamik ve küresel ekonomilerde başarılı olmak ... -
Türkiye'de organize sanayi bölgelerinin kurumsallaşması ve karşılaştıkları sorunlara çözüm önerileri
(Kırıkkale Üniversitesi, 2014)Bu tez çalışmasının amacı, planlı ve düzenli sanayileşmeyi sağlamak, kentleşmeyi yönlendirmek, çevreyi korumak ve bölgesel kalkınmayı teşvik etmek amaçlarıyla, Türkiye'de yaklaşık elli yıldan beri uygulanan organize sanayi ... -
Yaratıcı muhasebe kapsamında manipülasyona uğramış verilerin finansal tablolardaki gerçek durumu engellemesi ve bağımsız denetimin kalitesine etkisinin incelenmesi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2015)Bu çalışma, yaratıcı muhasebe uygulamalarının bağımsız denetim kalitesi üzerinde etkili olup olmadığını test etmeyi amaç edinmiştir. Bu amaç doğrultusunda çalışmanın kapsamı, muhasebe manipülasyon yöntemlerinden olan ... -
Finansal açıdan marka değerleme ve marka değerinin hissedar değeri üzerine etkisi: BİST'te işlem gören firmalar üzerine bir araştırma
(Kırıkkale Üniversitesi, 2014)Finansal Açıdan Marka Değerleme ve Marka Değerinin Hissedar Değeri Üzerine Etkisi: BİST'te İşlem Gören Firmalar Üzerine Bir Araştırma isimli bu tez, marka değerinin hissedar değeri üzerinde bir etkisi olup olmadığını ... -
Pazar tabanlı yeteneklerin işletme performansı üzerindeki etkisi: Türkiye imalat işletmelerinde bir uygulama
(Kırıkkale Üniversitesi, 2015)Bu tezin amacı, kaynak tabanlı kuram ekseninde pazar tabanlı yetenekleri incelemek ve bu bağlamda Türkiye imalat işletmelerinde pazar tabanlı yeteneklerin işletme performansı üzerindeki etkilerini belirlemektir. Bu doğrultuda, ... -
Yatırım kararlarının davranışsal finans açısından incelenmesi: Bilgi teknolojileri ve iletişim sektörü çalışanları üzerine bir inceleme
(Kırıkkale Üniversitesi, 2015)Davranışsal finans kavramı, son yıllarda gündeme gelmeye başlamış ve finans dünyasında oldukça dikkat çekici hale gelmiştir. Finans dünyasında, beklenen ve tahmin edilebilen etkilerden daha çok davranışsal faktörlerin ... -
Savunma sanayinde millileşme ve teknoloji geliştirmede üniversite ve teknokentlerin katkısına yönelik bir model önerisi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2019)Bu araştırma, Türk Silahlı Kuvvetlerinin ihtiyaçlarının milli imkanlarla karşılanma oranının daha üst seviyelere ulaşabilmesi için üniversite, teknopark ve savunma sanayi firmalarının katkısına yönelik bir model önerisi ... -
Babacan (paternalist) liderlik davranışının örgütsel özdeşleşme üzerindeki etkisinde çalışanların işe tutkunluk düzeylerinin aracılık rolü: Kamu ve özel sektör karşılaştırmalı bir analiz
(Kırıkkale Üniversitesi, 2018)Bu çalışmada, algılanan paternalist liderlik davranışı ve yardımsever, ahlaki ve otoriter liderlik alt boyutları ile çalışanların örgütsel özdeşleşme düzeyleri arasındaki etki ve bu etkide çalışanların işe tutkunluk ... -
Gıda sektöründe helal sertifikalı ürünlerin tüketici tercih ve davranışlarına olan etkisi, Türkiye-İngiltere karşılaştırması
(Kırıkkale Üniversitesi, 2018)Pazarlamanın amacı tüketicilerin istek ve ihtiyaçlarını tatmin etmek ve karşılamaktır. Bu amacı gerçekleştirebilmek için yapılması gereken ilk şey tüketici davranışlarını analiz etmektir. Yani mal, hizmet ve ürünlerin ... -
Uluslararası pazarlama sürecinde, toplumsal kültür ve inanç farklılıklarının, işletmelerin temel pazarlama stratejilerine etkileri
(Kırıkkale Üniversitesi, 2020)Küreselleşme ile birlikte yeni pazarların ortaya çıkması sonucunda, işletmeler bu pazarlara bir şekilde ulaşma çabası içerisine girmişlerdir. Ancak her yeni pazarın, farklı özellik ve koşullarının mevcut olması, işletmelerin ... -
Recep Tayyip Erdoğan'ın liderlik laklaşımı
(Kırıkkale Üniversitesi, 2018)Türk siyasi tarihi boyunca devlet ve siyaset yönetiminde etkili birçok liderin varlığı bilinen bir gerçektir. Bununla birlikte, Cumhuriyetin kurulduğu günden bugüne kadar bu liderlerden bazıları liderlik özellikleriyle öne ... -
Perakendecilik sektöründeki satış elemanlarının örgütsel bağlılığı, meslek etiği algılamaları, iş tatmini ve tükenmişliği arasındaki ilişkinin incelenmesi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2017)Yapılan bu araştırma üç bölümden oluşmaktadır. İlk iki bölümde konuyla ilgili teorik bilgiler yer almaktadır. Araştırmanın birinci bölümünde perakendecilik konusu ayrıntılı olarak açıklanmış, daha sonra perakendeciliğin ... -
Üniversite tercih aşamasındaki ortaöğretim son sınıf öğrencilerinin üniversite tercihini etkileyen faktörler üzerine bir araştırma
(Kırıkkale Üniversitesi, 2017)Bu araştırma, üniversite tercih aşamasındaki ortaöğretim son sınıf öğrencilerinin üniversite tercihini etkileyen faktörler ile bu faktörlerin mevcut literatüre göre Türkiye özelinde farklılık gösterip göstermediğinin ... -
Türkiye Muhasebe Standartları ile Türk Vergi Yasaları arasındaki farklılıkların muhasebe sürecine etkileri: Bir uygulama örneği
(Kırıkkale Üniversitesi, 2018)Firma bilançolarında yer alan ertelenmiş vergi, muhasebe standartları ile vergi mevzuatlarının farklılaşmasından kaynaklanır. Bu tezin esas amacı; imalat sanayi sektöründe faaliyet gösteren firmaların bilançolarında yer ... -
Uydu teknolojisi pazarında müşteri iletişiminin önemi: TÜRKSAT kurumsal müşterilerine yönelik bir araştırma
(Kırıkkale Üniversitesi, 2018)Küreselleşen dünyada eğitim ve teknoloji alanında yaşanan gelişmeler, entelektüel sermayeye yatırım yapan işletmelerin sayısının her geçen gün daha da artması, bilim ve teknoloji alanında yapılan çalışmalara daha çok destek ... -
Kredi temerrüt takası primini belirleyen faktörler: Bir panel veri analizi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2017)Kredi Temerrüt Takası (CDS), yatırımcılara kredi riskinden korunma imkanı sağlayan bir kredi türev ürünüdür. CDS primi, ilgili referans varlık, referans kurum veya referans ülke için temerrüde düşme ihtimalini gösterir. ... -
KOBİ'ler için KOSGEB destek modellerinin veri zarflama analizi ve çok ölçütlü karar verme yöntemleri ile belirlenmesi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2017)Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeler (KOBİ), oluşturdukları katma değer itibariyle genel ekonomide katalizör görevi yapmaktadır. Üretim, pazarlama, ihracat ve istihdama sağladığı katkı tartışmasız çok ciddi boyutlara ulaşmış, ... -
İş tatmininde kişilik özelliklerinin ve sosyal ilişkilerin rolü: Bir enerji işletmesinde araştırma
(Kırıkkale Üniversitesi, 2017)Bu araştırma, çalışanların iş tatmininin oluşmasında kişilik özellikleri ve sosyal ilişki faktörleri arasındaki ilişkileri incelemek amacıyla yapılmıştır. Bununla beraber katılımcıların demografik özelliklerinin de iş ...