Güncel Gönderiler: Eğitim Bilimleri Bölümü
Toplam kayıt 136, listelenen: 81-100
-
Strategic planning process in higher education
(2009)In recent years, strategic planning has been one of the main subjects on the agenda of higher education institutions. On the higher education area in which quality and perfection mentality has increased, the continuity for ... -
Essential oil composition and antibacterial activities of Gypsophila species
(2019)Essential oil composition of Gypsophila turcica Hamzaoğlu, Gypsophila pinifolia Boiss. & Hausskn., G. tuberculosa Hub.-Mor., G. eriocalyx Boiss. and G. laricina Schreb. were analyzed by means of gas chromatographymass ... -
Bireysel öğrenme amacıyla hazırlanan metinlerde açıklama ve kavram haritası kullanımının akademik başarıya etkisi
(2009)Bu çalışmada bireysel öğrenme amacıyla hazırlanan metinlerde açıklama ve kavram haritası kullanımının akademik başarıya etkisi incelenmiştir. Bu amaçla araştırmacı tarafından sunuş ve buluş yoluyla öğretim stratejilerini ... -
Çoklu Zeka Kuramının Amerikan Okullarındaki Uygulamaları Üzerine Bir Çalışma (Sumit Projesi)
(2002)Bu çalışmanın amacı Türk eğitimcilerine Howard Gardner'm Çoklu Zeka Kuramının Amerikan okullarındaki uygulamalarını inceleyen SUMIT projesi hakkında bilgi vermektir. SUMIT Projesinin amacı, Çoklu Zeka Kuramım uygulayan ... -
Sınıf Yönetiminde Yapısalcı Yaklaşım
(2002)Günümüz toplumları etkili iletiştim kurabilen, kritik düşünebilen, gerçek bilgilere ulaşabilen ve düşünerek yeni bilgiler üretebilen, problem çözmede yetenekli olan ve sorumluluk gerektiren davranışlar sergileyen bireylere ... -
Structure And Functions Of The Continuing Education Centers At Turkish Universities
(2008)Continuing education centers mainly organize activities for the society in the fields that have gained importance on the improvement of individuals with a view of career building, improving professional knowledge and skills, ... -
Ergenlerde Okul Zorbalığının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi*
(2011)Bu çalışmada, ergenlerin okul zorbalığının bazı değişkenlere göre incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunun 373 (%51.2) kız, 356 (%48.8) erkek olmak üzere toplam 729 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada veri ... -
Genellenebilirlik kuramı ve lojistik regresyona dayalı hesaplanan puanlayıcılar arası tutarlığın karşılaştırılması
(2013)Araştırmanın amacı G Kuramı ve LR analizinden yararlanarak gerçekleştirilen bir performans puanlamada ortaya çıkan puanlayıcı tutarlığını belirlemek ve karşılaştırmaktır. Araştırmada 106 öğrenciye 15 maddelik bir ölçme ... -
Öğretmenliğe ilişkin tutumun beş faktör kişilik tipleriyle yordanması
(2013)Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının öğretmenliğe ilişkin tutum- larının beş faktör kişilik boyutlarının yordayıcılığı açısından değerlendirilerek öğretmenliğe ilişkin tutum ile beş faktör kişilik boyutları arasındaki ... -
Sınıf öğretmenlerinin yeni ilköğretim programlarının ölçme ve değerlendirme süreçlerinde karşılaştıkları sorunların incelenmesi
(2009)Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin yeni ilköğretim programlarının uygulanmasında ölçme-değerlendirme süreçlerinde yaşadıkları sorunları belirlemektir. Bu amaçla, araştırmada tarama modeline dayalı betimsel yöntem ... -
Geometri Alt Öğrenme Alanlarının Öğretiminde Kullanılan Öğretim Materyalleri ile Öğretme-Öğrenme Sürecinin Bir Birinci Sınıfta İncelenmesi
(2008)Bu araştırma İlköğretim Matematik Dersi (1–5) Öğretim Programında yer alan 1. sınıf geometri alt öğrenme alanlarının öğretim sürecinde kullanılan öğretim materyalleri ile öğretme-öğrenme sürecini ve öğrencilerin öğrenme ... -
Üniversite Öğrencilerinin Epistemolojik İnançları ile Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişkiler
(2007)Bu araştırmanın temel amacı, Eğitim Fakültesi ve Fen Edebiyat Fakültesi öğrencilerinin epistemolojik inançları ile problem çözme becerileri arasında bir ilişki olup olmadığını belirlemek ve bunun fakülte, bölüm ve cinsiyetin ... -
Öğretim Süreçlerinde Toplam Kalite İlkelerinin Uygulanmasının Öğrencilerin Tutumlarına ve Başarılarına Etkisi
(2007)Bu araştırma, öğretim süreçlerinde, özellikle sınıfta toplam kalite ilkelerinin uygulanabilirliğini ortaya koymaya yönelik olarak yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Yabancı ... -
Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Adalete İlişkin Görüşleri
(2013)Araştırmanın amacı üniversite öğrencilerinin sosyal adalete ilişkin görüşlerinin belirlenmesidir. Bu çalışma, betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubunu Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Fen ve Edebiyat ... -
Okul Müdürlerinin Liderlik Davranışlarının Demografik Değişkenlere Göre İncelenmesi
(2018)Bu araştırmanın amacı, liderlik eğitimine katılan okul müdürlerinin liderlik davranışlarınıdemografik değişkenlere göre incelemektir. Tarama modelinin kullanıldığı araştırmanın evreniAnkara ilindeki resmi okullarda görev ... -
Ortaokul İngilizce Öğretmenlerinin Değişime Eğilimleri
(2019)Bu araştırmanın amacı, ortaokul İngilizce öğretmenlerinin değişime yönelik eğilimlerinin düzeyinibelirlemektir. Bu amaçla Büyüköztürk, Uslu ve Akbaba Altun (2017) tarafından geliştirilen öğretmenlereuyarlanan, değişimde ... -
Lise Öğrencilerinin Öğrenme Stillerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi
(2013)Bu çalışmanın amacı, lise öğrencilerinin öğrenme stilleri ile cinsiyet, bilgisayar oyunu oynama durumu veöğrenim görülen lise türü değişkenleri arasındaki ilişkiyi belirlemektir. İlişkisel tarama modeline göredüzenlenen ... -
Okul öncesi eğitimde okul aile işbirliği ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması
(2014)Araştırmanın amacı, Okul Öncesi Eğitimde Okul Aile İşbirliği Ölçeği nin geçerlilik ve güvenirliğini ortaya koymaktır. Araştırmanın çalışma grubunu , Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Okul Öncesi ... -
Dokuz tip mizaç ölçeği ergen (DTMÖ- E) formunun geçerlik-güvenirliği ve ergenlerde dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu İle mizaç tipleri arasındaki ilişki
(2015)Bu çalışmanın amacı, Dokuz Tip Mizaç Modeli (DTMM)ne dayalı olarak erişkinler için geliştirilen Dokuz Tip Mizaç Ölçeğinin (DTMÖ) 1 1 -16 yaş arası ergen formunu (DTMÖ -E) geliştirmek (Çalışma I) ve DTMM tipleri ile Dikkat ... -
Adayların Yansıtıcı Günlüklerinde Öğretmenlik Uygulamasına Yönelik Farkındalıkları
(2017)Öğretmen adaylarına, gerek kuramsal gerekse uygulamalı dersler verilerek meslekî yeterlikleri kazanmaları sağlanmaktadır. Adayların mesleki uygulamalarla öğretmenliğe yönelik farkındalık geliştirmeleri; mesleğe yönelik ...