Erişim şekli için "info:eu-repo/semantics/openAccess" İnşaat Mühendisliği Bölümü listeleme
Toplam kayıt 56, listelenen: 1-20
-
Alkali-silika reaksiyonu etkisine maruz aynı oranda silis dumanı ve uçucu kül içeren Harçların mekanik özellikleri
(2010)Bu çalışmada, çimento yerine aynı oranlarda silis dumanı (SD) ve Uçucu kül (UK) içeren karışımların Alkali- silika reaksiyonu (ASR) etkisi araştırılmıştır. ASR nedeniyle oluşan genleşmenin kontrol altına alınması için ... -
Analysis And Comparison Of Long Short-Term Memory Networks Short-Term Traffic Prediction Performance
(FAC TRANSPORT SILESIAN UNIV TECHNOLOGY, 2020)Long short-term memory networks (LSTM) produces promising results in the prediction of traffic flows. However, LSTM needs large numbers of data to produce satisfactory results. Therefore, the effect of LSTM training set ... -
Application of Smeed and Andreassen accident models for Turkey: Various scenario analyses
(Gazi Univ, Fac Engineering Architecture, 2008)In this study, accident prediction models for Turkey were developed by using the historical data, between 1986 and 2005, including population (P), the number of vehicles (N), accidents (C), injuries (I), and fatalities ... -
Atık Fosfojipslerin Yapı Malzemesi Olarak Ekonomiye Geri Kazandırılması
(2015)Depolanması sırasında ekolojik dengeye zarar veren fosfojipsin, içerdiği safsızlıklar nedeniyle kullanımı sınırlı olmakla birlikte, yıkama ve kalsine etme yolu ile bu safsızlıkların giderilmesi mümkündür. Bu araştırmada, ... -
Beton üretiminde süper akışkanlaştırıcı çeşiti ve oranının belirlenmesi
(2007)Beton en yaygın kullanılan yapı malzemesidir. Betonda aranan en önemli özellikler işlenebilirlik ve basınç dayanımıdır. Silis dumanı (SD) ve süper akışkanlaştırıcı (SA) katkıların betonda kullanımı son yıllarda artmıştır. ... -
Betonarme Zayıf Kolon-Kiriş Birleşimlerinin Davranışı
(2014)Bu çalışmada düğüm bölgesi etriyesiz, kolon etriyeleri eksik olan betonarme kolon-kiriş birleşimlerinin deprem yüklerini benzeştiren yükler altındaki davranışı deneysel olarak incelenmiştir. Çalışmada kenar kolon-kiriş ... -
Bingöl İl Merkezinde Taşkın Yayılım Alanlarının Coğrafi Bilgi Sistemleri ve HEC-RAS ile Belirlenmesi
(2020)Taşkın, ülkemizde en sık görülen doğal afetler arasında yer almaktadır. Bu nedenle, taşkın yayılım alanlarının önceden belirlenmesi, taşkın riskinin azaltılması ve buna bağlı olarak can ve mal güvenliğinin sağlanması ... -
Cem I, Cem IIIa ve Borlu Çimento Harçları Üzerine Farklı Agresif Koşulların Etkisi
(2014)Bu çalışmada deniz suyu ve amonyum nitrat gibi farklı etkilere maruz kalmış çimento harçlarının direnci araştırılmıştır. Borlu, CEM I ve CEM III/A çimentoları kullanılarak çimento harç numuneleri hazırlanmıştır. Çimento ... -
Comparison Of Different Approaches In Traffic Forecasting Models For The D-200 Highway In Turkey
(Fac Transport Silesian Univ Technology, 2018)Short-term traffic estimations have a significant influence in terms of effectively controlling vehicle traffic. In this study, short-term traffic forecasting models have been developed based on different approaches. ... -
Comparison of short- and long-term ASR test methods on cementitious composites
(2020)Concrete has a significant place in construction structures, is a material that can be easily damaged due to incorrect design, incorrect material selection. Concrete may be damaged by physical and chemical factors. One of ... -
Çift cidarlı kompozit kirişlerin sonlu elemanlar yöntemiyle gerilme analizi
(2007)Çift cidarlı kompozit (ÇCK) yapı, eleman derinliği boyunca ve üst üste kapanan, kaynatılmış kesme çivileriyle tutturulmuş nispeten ince iki çelik plaka arasında sandviç edilmiş donatışız beton bloktan oluşan bir yapı ... -
Çok Kriterli Karar Verme Yöntemleriyle Taşeron Firma Seçimi: Kırıkkale İlinde Bir Uygulama
(2018)Günümüz piyasalarında firmaların hayatta kalabilmeleri için rekabet etmeleri gerekmektedir. Arz talep dengesinin yöndeğiştirdiği günümüzde, firmalar, asıl işlerini kendileri yapıp diğer işlerini o alanda çalışan yetkin ... -
D-200 Karayolu için Dönemsel ARIMA Yöntemi ile Kısa Dönemli Trafik Akım Tahmin Modellerinin Geliştirilmesi
(2018)Günümüzde trafik kontrol sistemlerinin verimli çalışabilmesi için kısa dönemli trafiğin tahmin edilmesigerekli olmaktadır. Bu çalışmada, Kırıkkale İl sınırlarındaki (D-200, E88) karayoluna ait kısa dönemli trafiktahmin ... -
Delay estimation models for signalized intersections using differential evolution algorithm
(Academic Publication Council, 2017)Delay is an important parameter in the optimization of traffic signals and the determination of the level of service (LOS) of a signalized intersection since it directly reflects the lost travel time and fuel consumption. ... -
Determination of stress functions of a curved beam subjected to an arbitrarily directed single force at the free end
(2002)Theory of elasticity was used to determine closed form stress functions of a curved beam. The beam was subjected to a single force, arbitrarily directed at the free end. Stresses were plotted for various directions of the ... -
Determination of type and ratio of superplasticizers in concrete production
(2007)Concrete is the most commonly used construction material. The most significant properties of the concrete are the workability and compressive strength. The use of silica fume (SF) and super plasticizers (SP) in concrete ... -
Düzenli Boşluklu Betornarme Kirişlerin Düzlem İçi Eğilme Davranışları
(2014)Betonarme kirişlerde çok sayıda düzenli boşluk bırakılması, bir bina içerisinde çeşitli hizmetlerin ulaştırılabilmesi için gerekli olan boruların kirişin içinden geçişine imkan sağlaması ve boşluk çevresinde oluşan gerilme ... -
The effect of lane blockage on signalised intersection performance - analysing and modelling
(SAICE-SAISI, 2020)Unexpected stops or entry/exit manoeuvres of vehicles on the road may cause the related lane to become blocked. When this blocking happens in a signalised intersection zone, it also affects intersection performance. ... -
Effects of sulfate on cement mortar with hybrid pozzolan substitution
(Elsevier - Division Reed Elsevier India Pvt Ltd, 2018)Sulfate is one of the most important chemical risks which affect the durability of concrete and reinforced concrete structures. Therefore, this study investigates the effects of sulfate on blended cement mortars. In this ... -
Esnek Ve Rijit Yol Üst Yapılarında Gürültü Seviyelerinin Eş Zamanlı Ölçümü Ve Analizi
(2014)Beton yollar dünyada yaygın olarak kullanılmasına karşın ülkemizde gelişim gösterememiş, bu nedenle de genel olarak bitümlü sıcak karışım asfalt yollar tercih edilmiştir. Bu çalışmada, Türkiye'de yaygın olarak kullanılan ...