Bölüm "KKÜ, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı" Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu için listeleme
Toplam kayıt 7, listelenen: 1-7
-
Fen bilimleri öğretiminde çoklu zeka destekli eğitim modelinin öğrenci başarısına ve fen tutumuna etkisi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2018)Bu araştırmanın amacı; fen bilimleri öğretiminde kullanılan çoklu zekâ destekli eğitim modelinin öğrenci başarısı ve fen tutumuna etkisini araştırmaktır. Çalışmanın örneklemi 2016-2017 Eğitim-Öğretim Güz döneminde Ankara ... -
Fen bilimleri öğretmenlerinin araştırma – sorgulama yaklaşımının fen laboratuvarlarında uygulanabilirliğine ilişkin görüşleri ve yeterlikleri (Kırıkkale İli örneği)
(Kırıkkale Üniversitesi, 2018)Fen bilimleri dersi evreni, yaşadığımız çevreyi ve bizi bize tanıtan, dünyayı anlamak için izlenen sistemli bir yoldur. Fen bilimleri hem canlı hem de cansız çevre ile ilgili olup, sorunlar karşısında bireyleri araştırmaya, ... -
Fen eğitiminde laboratuvar uygulamalarının öğrenci ve öğretmen perspektifinden değerlendirilmesi ve karşılaşması
(Kırıkkale Üniversitesi, 2017)Öğrencilerin fen derslerini anlamalarına, hayat ile ilişkilendirmelerine ve anlamlı öğrenmeler gerçekleştirmelerinde en önemli görev öğretmenlerindir. Teknoloji ve bilgi çağının gereklilikleri sonucunda öğretmenler, ... -
Madde ve doğası konusunda öğrencilerin öğrenme zorluklarının tespitinde fen günlüklerinin rolü
(Kırıkkale Üniversitesi, 2020)ÖZET MADDE VE DOĞASI KONUSUNDA ÖĞRENCİLERİN ÖĞRENME ZORLUKLARININ TESPİTİNDE FEN GÜNLÜKLERİNİN ROLÜ YILMAZ, Durbey Kırıkkale Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı, Yüksek lisans ... -
Ortaokul 6. sınıf kesirler konusunun görselleştirme ile öğretiminin akademik başarıya etkisinin incelenmesi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2020)Bu çalışmada, kesirler konusunun görselleştirme kullanılarak öğretilmesinin öğrencilerin akademik başarılarına etkisini incelemek amaçlanmıştır. Çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden deneysel model kullanılmıştır. Çalışma ... -
Öğretmenlerin fen, mühendislik ve girişimcilik uygulamalarındaki yeterlilikleri, sorunları ve çözüm önerileri
(Kırıkkale Üniversitesi, 2020)Günümüzün önemli yaklaşımlarından FeTeMM (fen, teknoloji, mühendislik ve matematik) eğitimi, çağın ihtiyaçları olan üreten, geliştiren, eleştirel düşünen, sorgulayan, yaratıcı olan, teknolojiyi kullanabilen, elinde var ... -
TÜBİTAK bilim fuarlarının ortaokul öğrencilerinin bilimsel süreç becerilerine etkisi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2020)Fen eğitiminin en temel amacı, araştıran, sorgulayan, eleştirel düşünebilen problem çözme becerisi gelişmiş, bilimsel süreç becerilerini kullanabilen fen okuryazarı öğrenciler yetiştirilmesidir. Öğrencilere var olan bilgileri ...