Başlık için Makale Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 128, listelenen: 74-93
-
Mobil iletişimde pazar yoğunlaşması "Türkiye ile Kazakistan, Kırgızistan, Tacikistan, Türkmenistan ve Özbekistan karşılaştırması"
(2009)Pazar yoğunlaşması kavramı, ürün pazarında alıcı ve satıcıların sayı ve büyüklük bakımından dağılımı olarak ifade edilmektedir. Piyasadaki firma sayısı ile yoğunlaşma derecesi arasında ters yönlü bir ilişki vardır. Yoğunlaşma ... -
Muhasebe hilelerinin önlenmesinde kullanılan araçlar: Bist şirketleri üzerine bir araştırma
(2014)31.Aralık 2000 tarihinde Enronun bilançosunda görülen muhasebe hilelerinden sonra 2001 ve 2002 yıllarında dünyayı etkileyecek büyük muhasebe krizleri başlamıştır. Amerikada Enron, WorldCom, Adelphia, Qwest, Avrupada Parmalat, ... -
Muhasebe Meslek Mensuplarında İş Tatmini İle İşten Ayrılma Eğilimi Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
(2007)İş’ten ayrılma eyleminin, işletmeler ve bireyler açısından çeşitli sorunlara yol açtığı bilinmektedir. Bunun yanında, serbest muhasebecilik ve mali müşavirlik bürolarında çalışmakta olan meslek mensuplarının, beklentilerini ... -
Müşteri Güçlendirme İle Algılanan Pazarlama Performansı İlişkisi: Mobilya Sektöründe Bir Uygulama
(2016)Günümüz pazar şartlarını geçmişten ayırt eden en önemli özelliklerden biri; tüketicilerin daha bilgili, bilinçli, sorgulayıcı, karşılaştırıcı olması ve kontrollü alışveriş yapma olanaklarına kavuşmuş olmasıdır. Bu olanaklar ... -
Müşterinin firmaya şikâyet etme eğilimini etkileyen örgütsel faktörler üzerine uygulamalı bir çalışma
(2012)Satın alınan mal veya hizmetle ilgili müşteri sorunlarının firmaya ulaştırılan bölümünün çözüme kavuşturulması çabaları veya şikâyet yönetimi, önemli bir pazarlama stratejisi olarak ifade edilmektedir. Ancak müşterilerin ... -
A New Form Corporate Entity: The European Economic Interest Grouping
(2002)Şirketler hukukunun uyumlaştırılması kapsamında Avrupa Topluluğu Konseyi Avrupa Ekonomik Çıkar Grupları (AEÇG) diye adlandırılan yeni bir işletme tipi oluşturmuştur. AEÇG sermaye şirketleri ve şahıs şirketlerinin bazı ... -
Online Ortamda Reklama Yönelik Tutum, Gösteriş Tüketimi ve Alışveriş Bağımlılığı İlişkilerinin İncelenmesi
(2020)Amaç – İnternet erişiminin artması, internet kullanımının yaygınlaşması ve insanların zamanının önemli kısmını internet üzerinde geçirmesi, internet üzerinde sorunlu veya bağımlılık düzeyinde tüketici davranışlarının ortaya ... -
Optimal commodity procurement under stochastic prices
(2004)Bu makale işletmelerin satınalma kararlarında esas olan ileriye dönük satınalmanın optimizasyonu problemini sunmaktadır. Diğer bir deyişle, birim alış maliyetinin genel bir olasılık fonksiyonu olduğu envanter yönetim ... -
Ortaklık Yatırımlarının IAS/ IFRS’e Göre Finansal Tablolarda Sunulması
(2014)Küreselleşme ile tüm dünyada ekonomik, ticari ve finansal sınırların ortadan kalk- ması sonucu işletmelerin uluslararası yatırımlara yönelmesi günümüzde oldukça yaygınlaşmıştır. Bu yatırımların objektif bir biçimde finansal ... -
Örgütsel adalet ve örgütsel bağlılık arasındaki ilişkilerde içsel ve dışsal iş tatmininin aracılık rolü: bankacılık sekteründe bir araştırma
(2011)Bu çalışmada örgütsel adaletle ile örgütsel bağlılık arasındaki ilişkiler incelenirken, bu ilişkide içsel ve dışsal iş tatmininin aracılık rolü araştırılmıştır. Bu kapsamda bankacılık sektöründe iş yaşamlarına devam eden ... -
Örgütsel Destek Algısı ve Belirleyicilerinin İşten Ayrılma Eğilimi ile İlişkisi
(2006)Bu çalışmada; öncelikle işgören-üst iletişimi ile iş temelli sosyal destek bileşenlerinden üst desteği ve iş arkadaşı desteğinin örgütsel destek algısı üzerindeki etkisi belirlenmeye çalışılmıştır. Ayrıca araştırmada, ... -
Örgütsel Konfigürasyon Yaklaşımının Stratejik Ve Yapısal Olarak İncelenmesi Üzerine Geliştirilen Önermeler
(2019)Çalışma, örgütsel konfigürasyon yaklaşımı bağlamında örgütlerin strateji ve yapı bileşenleri arasında uygun konfigürasyon seçiminin belirlenmesine bağlı olarak çeşitli önermeler geliştirebilmek amacıyla hazırlanmıştır. ... -
Paternalist Liderlik Davranışının Örgütsel Özdeşleşme Üzerindeki Etkisinde Çalışanların İşe Tutkunluk Düzeylerinin Aracılık Rolü
(2018)Bu çalışmada, algılanan paternalist liderlik davranışının yardımsever, ahlâki ve otoriter liderlik alt boyutları ile çalışanların örgütsel özdeşleşme düzeyleri arasındaki etki ve bu etkide çalışanların işe tutkunluk ... -
Pay Geri Alım İlanlarının Hisse Getirisine Etkisi
(2017)Bu çalışmanın amacı, şirketler tarafından yapılan pay geri alım programlarına ilişkin bildirimlerin hisse getirisine etkisini belirlemektir. Bu amaca odaklanan çalışmada Borsa İstanbul’da işlem gören şirketlerin 2014-2016 ... -
Pazar Tabanlı Yeteneklerin İşletme Performansı Üzerindeki Etkisi: Türkiye İmalat İşletmelerinde Bir Uygulama
(2018)Bu çalışmanın amacı, kaynak tabanlı kuram ekseninde pazar tabanlı yetenekleri incelemek ve bu bağlamda Türkiye imalat işletmelerinde pazar tabanlı yeteneklerin işletme performansı üzerindeki etkilerini belirlemektir. Türkiye ... -
Pazar yönlülük, kalite yönlülük ve işletme performans ilişkisi: ilaç sektöründe yapılan bir çalışma
(2011)Bu çalışmanın amacı ilgili yazın değerlendirmelerinden hareket edilerek, (1) pazar yönlülüğün işletme performansı üzerinde etkisini belirlemek (2) kalite yönlülüğün işletme performansı üzerinde etkisini belirlemek ve (3) ... -
Pazarlama Açısından Markanın Finansal Değeri ve Dış Ticaret İşletmelerinde Bir Uygulama
(2007)Küreselleşen dünya pazarında işletmelerin rekabet koşullarına ayak uydurabilmeleri için yeni pazarlama stratejileri geliştirmelerinde yarar vardır. Pazarlama uygulamalarında ürüne bağlı özelliklerden marka ve markalama ... -
Pazarlama iletişimi araçlarının Türk şarap sektörü açısından incelenmesi
(2010)Türkiye ekilen üzüm alanları, üzüm verimi ve üzüm üretimi açısından iyi bir durumda olmasına rağmen dünya şarap üretimi bakımından çok alt sıralarda yer almaktadır. Sektörün en önemli eksikliği, şarabı hem yurt içi hem de ... -
Psikobiyolojik Kişilik Kuramı Faktörleri İle İş Performansı Arasındaki İlişkide Etik Eğilimlerin Etkisi
(2019)Amaç – Bu araştırma psikobiyolojik kişilik kuramına göre mizaç ve karakter faktörleri ile iş performansı arasındaki ilişkide etik eğilimlerinin aracılık rolünün olup olmadığını tespit etmek amacıyla gerçekleştirilmiştir.Yöntem ... -
The Relationship Between Auditors Positions and Electronic Transformation in Auditors' Effectiveness
(2019)Purpose – Information users who are able to reach the firms’ information want thereports to be accountable and complete, to quickly access the information that isneeded, and to be transparent and clear. For this reason, ...