Makale Koleksiyonu
Recent Submissions
-
Anasınıfında Uygulanan Etkileşimli Kitap Okuma Programının Sonraki Okuma Becerilerine Etkisi: İzleme Çalışması
(2017)Çocukların kitap okuma etkinliklerine aktif katılımlarını öngören etkileşimli kitap okuma (EKO), okul öncesi dönemdeki çocukların dil ve erken okuryazarlık becerilerinin gelişimini desteklemek amacıyla sıklıkla kullanılan ... -
Farklı Türde Liselere Devam Eden Öğrencilerin Sosyal Görünüş Kaygıları İle Sosyal Karşılaştırma Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
(2020)Bu araştırmanın amacı, farklı türde liselere devam eden öğrencilerin sosyal görünüş kaygısı ile sosyal karşılaştırma düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi ve bazı değişkenlerin sosyal görünüş kaygısı ve sosyal ... -
Eğitsel müdahale yaklaşimi olarak sesbilgisel farkindalik: Zihinsel engelli çocuklarda okuma becerilerine etkileri
(2012)Bu araştırmada, hafif derecede zihinsel engelli çocuklara verilen sesbilgisel farkmdalık becerileri eğitiminin okuma becerileri üzerindeki etkilerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın örneklemini, özel bir kurumda ... -
7-11 Yaş grubu kurumda ve ailesi yanında büyüyen kız ve erkek çocuklarının anne figürü çizimlerinin duygusal gelişim açısından incelenmesi
(2012)Bu araştırma 7-11 yaş grubu kurumda ve ailesi yanında büyüyen kız ve erkek çocuklarının “anne figürü” çizimlerinin duygusal gelişim açısından karşılaştırılması amacıyla planlanmıştır. Araştırma 7-11 yaş grubu 200 korunmaya ... -
Çocuklar İçin Öz Şefkat Ölçeği: Türkçeye Uyarlama Çalışması
(2018)Araştırmada, Sutton, Schonert - Reichl, Wu ve Lawlor (2017) tarafından geliştirilen “Çocuklar İçin Öz Şefkat Ölçeği”nin (ÇÖŞÖ) Türkçeye uyarlama çalışmasının yapılması amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda veriler, 8-12 yaş ... -
Yazı Farkındalığı Becerilerinin Resimli Çocuk Kitabı Aracılığıyla Değerlendirilmesi: Güvenirlik Ve Geçerlik Çalışması
(2016)Alanyazında sıkça vurgulandığı üzere, yazı kavramına ve alfabetik bilgiye ilişkin erken dönemde edinilen farkındalık, gelecekteki okuma yeterliliğinin güçlü bir yordayıcısıdır. Bu çalışmada, okul öncesi dönemdeki normal ... -
Print Awareness Skills and Home Literacy Environment of Turkish Preschoolers
(Hacettepe Univ, 2019)In the literature, the importance of early literacy experiences provided at home by parents to the development of early literacy skills is often expressed. Therefore, the study was aimed at identifying the possible ... -
The Home Literacy Environments of Turkish Kindergarteners: Does SES Make a Difference?
(Eskisehir Osmangazi Univ, Fac Education, 2017)This study investigated the possible differences in the home literacy environments (HLE) among Turkish kindergarteners from three different SES (socio-economic) strata. 341 parents of a total of 341 kindergarteners from ... -
First-language skills of bilingual Turkish immigrant children growing up in a Dutch submersion context
(Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, 2016)The interdependence between the first and second language of bilingual immigrant children has not received sufficient attention in research. Most studies concentrate on mainstream language skills of immigrant pupils. In ... -
Home Literacy Environment and Phonological Awareness Skills in Preschool Children
(Hacettepe Univ, 2014)Participating in activities such as book reading before learning to read makes it easier to learn the letters' names, shapes, and sounds. Individuals who have difficulty in recognizing letters experience problems in decoding ... -
Relationship Between Syntax Comprehension and Verbal Working Memory of Children with Developmental Language Disorders
(Turkish Psychologists Assoc, 2014)Working memory (WM) facilitates the choice of appropriate actions for coding stimuli from the environment, stores them for a short term and helps us use them purposefully in daily life. These rather complex but swift ... -
Turkish Validation of the PICCOLO (Parenting Interactions with Children: Checklist of Observations Linked to Outcomes)
(Wiley, 2013)Early positive parent-child interactions are important for child development. Intervention research focused on increasing positive parent-child interactions has demonstrated increases in desired parenting behaviors and ... -
Phonological awareness as an educational intervention approach: Effects on reading skills with mentally retarded children
(Hacettepe Univ, 2012)This study aims to assess the effects of phonological awareness skills training given to children who have mild mental retardation on their reading skills. The sample of the study consisted of a total of 12 children, who ... -
Early childhood teachers’ knowledge and classroom practices on early literacy
(Ankara University, 2014)This study investigates early childhood teachers’ knowledge on early literacy, and their classroom practices promoting children’s early literacy acquisition. The “Teacher Interview Form” was developed by the researchers ... -
Türkçe Anlamsız Sözcük Tekrarı Listesinin 3-9 Yaş Grubu Çocuklarda Kullanımının İncelenmesi
(2014)Bu çalışmada, sözel çalışma belleğinin değerlendirilmesine yönelik olarak anlamsız sözcük tekrarı listesinin (AST) geliştirilmesi ve 3-9 yaşlar arasındaki normal gelişim gösteren çocukların AST işlemindeki performanslarının ... -
Yoksulluğun Kadınlaşması: Altındağ Örneği
(2010)Bu çalışma insanlık tarihi kadar eski bir sosyal sorun olan yoksulluğun bir başka boyutu yoksulluğun kadınlaşmasını ele almaktadır. Yoksulluğun sonuçlarından daha derinden etkilenen ve yoksullukla baş etme mekanizmalarını ... -
Etkileşimli Kitap Okuma: Dil ve Erken Okuryazarlık Becerilerinin Geliştirilmesinde Etkili Bir Yöntem
(2016)Erken okuryazarlık, çocukların okul öncesi dönemde okuma ve yazmaya ilişkin kazanmaları gereken önkoşul bilgi, beceri ve tutumları içermektedir. Yapılan birçok çalışmada erken okuryazarlık becerilerinin gelecekteki okuma ... -
Ana Sınıflarında Gerçekleştirilen Birlikte Kitap Okuma Etkinliklerinin "Etkileşimli Kitap Okuma" Bağlamında İncelenmesi
(2015)Alanyazında yapılan çok sayıda çalışmada çocukların dil ve erken okuryazarlık gelişimleri ile okul öncesi eğitim programlarındaki birlikte kitap okuma etkinliklerinin sıklığı ve niteliği arasında güçlü bir ilişki olduğu ... -
Farklı Türde Ortaokula Devam Eden Öğrencilerin Sosyal Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi
(2017)Bu araştırma farklı türde ortaokula devam eden öğrencilerin sosyal kaygı düzeylerinin cinsiyet ve sınıf düzeyine göre farklılık gösterip göstermediğini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 158 ...