Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorApaydın, Sezen
dc.contributor.authorŞahin, Esin
dc.contributor.authorTezcan, Gamze
dc.contributor.authorBöyükata, Mahmut
dc.date.accessioned2020-06-25T14:32:37Z
dc.date.available2020-06-25T14:32:37Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationApaydın, S., Şahin, E., Tezcan, G., Böyükata, M. (2019). Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Elektriksel Direnç Kavramı Hakkındaki Ön Bilgilerinin Belirlenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(1), 1 - 19.en_US
dc.identifier.issn1303-0493
dc.identifier.issn2148-4929
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpFeU5UWTRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/86
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, fen bilimleri öğretmen adaylarının elektriksel direnç kavramı hakkındaki ön bilgilerini incelemektir. Buçalışma bir devlet üniversitesinde 2014-2015 akademik yılı bahar döneminde 74 fen bilimleri öğretmen adayı ilegerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak üç açık uçlu sorudan oluşan yapılandırılmış bir test kullanılmıştır. Çalışmadanelde edilen veriler üzerinde içerik analizi gerçekleştirilmiştir. İçerik analizinin sonucunda, öğretmen adaylarının, direncin akımakarşı “bir şey” olduğu ve direncin potansiyel fark ve akım ile tanımlanabileceği görüşüne sahip oldukları baskın olarak ortayaçıkmıştır. Ayrıca direncin bağlı olduğu değişkenler ile ilgili olarak direncin devre elemanlarına, iletken özelliklerine, potansiyelfarka ve akıma bağlı olduğu görüşleri ortaya çıkmıştır. Genel sonuca bakıldığında, öğretmen adaylarının elektriksel dirençkavramı hakkında önbilgilerinin çoğunlukla hatalar içerdiği anlaşılmaktadır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the pre-service science teachers’ pre-knowledge about the concept of electrical resistance.This study was carried out with the 74 pre-service science teachers during the spring semester of 2014-2015 academic year ata state university. A structured test with three open-ended questions was used as data collection tool. Data obtained from thetest was subjected to content analysis. As a result of the content analysis, it was dominantly found out that the pre-serviceteachers have the opinion that the resistance is “something” against the current and that the resistance can be defined by thepotential difference and the current. Furthermore, regarding the variables related to the resistance, the opinions were found outthat the resistance is connected to the circuit elements, the conductor properties, the potential difference and current. As ageneral result, it is understood that pre-service science teachers’ pre-knowledge about the concept of the electrical resistanceinvolves many mistakes.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleFen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Elektriksel Direnç Kavramı Hakkındaki Ön Bilgilerinin Belirlenmesien_US
dc.title.alternativeThe Pre-Service Science Teachers’ Pre-Knowledge About The Concept Of The Electrical Resistanceen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentKırıkkale Üniversitesien_US
dc.identifier.volume19en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage19en_US
dc.relation.journalAbant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster