Otomatik yönlendirmeli araç sistemlerinde akış yol tasarımı
Künye
Tuna, Y., Doruk, A., Güner, E., Eren, T. (2004). Otomatik yönlendirmeli araç sistemlerinde akış yol tasarımı. Technology, 7(1-2), 95 - 103.Özet
Otomatik yönlendirmeli araç sistemleri malzeme taşıma sistemleri içinde yüksek esnekliğe ve birçok avantajlara sahip bulunan, yük toplama/dağıtım istasyonları arasındaki yönlü rotalarda dolaşan, sürücüsüz araçlardır. Bu çalışmada malzeme taşıma sistemlerinde önemi gittikçe artan otomatik yönlendirmeli araçlar ele alınmıştır. Bu araçların tercih edilme sebepleri sürücü ihtiyacının olmaması, otomatik olarak yönlendirilebilmesi, fabrika ekipmanı ile hem mekanik hem de elektronik olarak etkileşim halinde bulunabilmesidir. Otomatik yönlendirmeli araç sistemlerinin tasarımında en iyi yol tasarımı, aracın toplam dolaşım uzaklığının en küçüklemesi, taşıma maliyetlerinin azaltılması, zamanın en iyi şekilde değerlendirilmesi, makine beklemelerinin azaltılması, ara stokların en küçüklenmesi ve tam zamanında üretimin gerçekleştirilmesi bakımından önemli bir problemdir. Bu çalışmada amaç, verilen bir yerleşim planı üzerinde araçların toplam dolaşım uzaklığını enküçükleyecek eniyi akış yolunu bulmaktır. Bu amaca yönelik olarak araçların hareket yolunu belirleyen 0-1 tamsayılı programlama ve kesişme grafik metotları incelenmiştir. An automated guided vehicle systems (AGVs) is a battery-powered driverless vehicle with programming capabilities for destination, path selection, and positioning. The AGVs belongs to a class of highly flexible, intelligent and versatile material-handling systems used to transport materials from various loading locations to various unloading locations throughout the facility is able to internet with the facility equipments and machines both machanically and electronically. To find the optimal path of AGVs ensuring the minimum total travel distance is an important problem for reducing costs and delay times of machines, using time efficiently, minimizing work-in-processes and achieving the goals of JIT system. In this study, 0-1 integer programming and intersection graph method were explained to find the path of vehicles ensuring the minimum total travel distance for a given facility layout.
Kaynak
TechnologyCilt
7Sayı
1-2Bağlantı
https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRFeU1qST0=https://hdl.handle.net/20.500.12587/882
Koleksiyonlar
- Makale Koleksiyonu [164]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3218]