Tür "masterThesis" Yüksek Lisans Tez Koleksiyonu için listeleme
Toplam kayıt 30, listelenen: 1-20
-
Bilgisayar destekli 5E öğrenme halkası modelinin öğrenci başarısı üzerine etkisi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2014)Bu çalışmada Fen ve Teknoloji dersi Işık ünitesinde, bilgisayar destekli 5E öğrenme halkası modelinin öğrenci başarısı üzerine etkisi incelenmiştir. Ayrıca araştırma kapsamına alınan öğrencilerin uygulamaya ilişkin düşünceleri ... -
Bilim uygulamaları dersinin ortaokul öğrencilerinin bilimsel tutum üzerine etkisi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2017)ÖZET BİLİM UYGULAMALARI DERSİNİN ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN BİLİMSEL TUTUM ÜZERİNE ETKİSİ ÇANAK, Selim Kırıkkale Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi Danışman: Yrd. Doç. Dr. Hasan ... -
Eğitim fakültesi birinci sınıf öğrencilerine göre orta öğretim fizik öğretimine yönelik öğrenme güçlüklerinin belirlenmesi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2018)Bu çalışmanın amacı orta öğretim fizik eğitiminde öğrenme güçlüğünün belirlenmesidir. Araştırma, Orta Öğretim Fizik Eğitiminde Öğrenme Güçlüklerini belirlemek için orta öğretimden yeni mezun olan Kırıkkale Üniversitesi ... -
Farklılaştırılmış öğretim uygulamalarının öğrencilerin girişimcilik becerisi ve akademik başarısı üzerine etkisi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2018)Yapılandırmacı yaklaşımla birlikte temelde öğrencilerin ilgi çeşitliliğine ve bireysel farklılıklarına göre tasarlanan farklılaştırılmış öğretimin, öğrenme sürecine önemli katkılar sağlayacağı ön görülmektedir. Çalışma, ... -
Fen bilgisi öğretmen adaylarının fen okuryazarlıklarını açıklayan model
(Kırıkkale Üniversitesi, 2015)Araştırmada fen bilgisi öğretmen adaylarının fen okuryazarlıklarının, epistemolojik inançları ve fen bilgisi öğretimi öz yeterlik inançları tarafından ne düzeyde açıklandığını bir model aracılığıyla incelemek amaçlanmıştır. ... -
Fen bilgisi öğretmen adaylarının öz-yeterlik inançlarının çoklu değişkenlerle incelenmesi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2014)Bu araştırmanın amacı Türkiye'deki eğitim fakültelerinde öğrenim gören Fen Bilgisi öğretmen adaylarının Fen bilgisi dersine yönelik sahip oldukları öz-yeterlik algı düzeylerini kişisel öz-yeterlik ve sonuç beklentisi alt ... -
Fen bilgisi öğretmenlerinin öğretime ve öğrenmeye yönelik inançları ve sınıf içi uygulamaları
(Kırıkkale Üniversitesi, 2015)Bu araştırmanın amacı; ortaokul fen bilgisi öğretmenlerinin öğretime ve öğrenmeye yönelik inançları ve sınıf içi uygulama düzeylerini belirlemektir. Ayrıca öğretim ve öğrenme inançları ile sınıf içi uygulamaları arasında ... -
Fen bilgisi öğretmenlerinin sorgulayıcı öğretime yönelik görüşleri ve sınıf içi uygulama düzeyleri
(Kırıkkale Üniversitesi, 2018)Ülkemizde fen eğitiminde çeşitli sınırlılıklardan dolayı geleneksel öğretim yöntemlerinin kullanılması, öğrencilerin fene karşı olumsuz tutum geliştirmesi ve başarı düzeylerinin düşük olmasının sebeplerindendir. Bu durumun ... -
Fen bilgisi öğretmenlerinin yaratıcı düşünce özellikleri ile okulların değişime açıklığı arasındaki ilişki
(Kırıkkale Üniversitesi, 2018)Bu çalışmada, fen bilgisi öğretmenlerinin yaratıcı düşünce düzeyleri ile okullarının değişime ne derece açık olduğu ve okulların değişime açık olma durumlarının öğretmenlerin yaratıcı düşünmeleri üzerindeki etkisinin ... -
Fen bilimleri dersi müfredatında yer alan kimya temelli etkinliklerin incelenmesi ve öğretmen görüşleri ile karşılaştırılması
(Kırıkkale Üniversitesi, 2018)Öğrencilerin fen derslerini anlamalarına, hayat ile ilişkilendirmelerine ve anlamlı öğrenmeler gerçekleştirmelerinde en önemli görev, öğretmenlerin ve öğretmenler tarafından kullanılan program ve ders materyallerinindir. ... -
Fen bilimleri dersi öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi (Kırıkkale ili örneği)
(Kırıkkale Üniversitesi, 2016)Bu çalışmanın amacı, 2013-2014 eğitim-öğretim yılında kademeli olarak uygulamaya konulan 5, 6 ve 7. sınıf fen bilimleri dersi öğretim programını öğretmen görüşlerine göre değerlendirmektir. Çalışmanın örneklemini 2015-2016 ... -
Fen bilimleri dersi sınav soruları ve merkezi sınav sorularının yenilenmiş BLOOM taksonomisi, TIMMS ve PISA açısından analizi (Kırıkkale ili örneği)
(Kırıkkale Üniversitesi, 2018)Bu araştırmanın amacı, 8. sınıf fen bilimleri öğretmenlerinin yazılı sınav soruları ile TEOG fen bilimleri sınav sorularının Yenilenmiş Bloom Taksonomisi (YBT), TIMSS 2015 ve PİSA 2015 bilişsel basamaklarına göre kıyaslanarak ... -
Fen bilimleri öğretiminde drama yöntemi destekli 5E öğretim modelinin enerji konusunda öğrenci başarısı ve farkındalığına etkisi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2017)Bu çalışmada, fen bilimleri öğretiminde drama yöntemi destekli 5E öğretim modelinin enerji konusunda öğrenci başarısı ve farkındalığına etkisi incelenmiştir. Araştırma yöntemi olarak, ön test- son test kontrol gruplu yarı ... -
Fen bilimleri öğretiminde eğitsel oyun destekli öğretim uygulamalarının öğrenme ürünlerine etkisi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2017)Araştırma eğitsel oyun destekli öğretimin, öğrencilerin öğrenme ürünlerine yani fen bilimleri dersindeki başarılarına, bilginin kalıcılığına ve fen bilimleri dersine yönelik tutumlarına etkisini belirlemek amacıyla ... -
Fen bilimleri öğretiminde etkileşimli tahta destekli araştırma sorgulamaya dayalı öğretim uygulamalarının etkililiği
(Kırıkkale Üniversitesi, 2018)Bu araştırmanın amacı, fen bilimleri öğretiminde etkileşimli tahta destekli araştırma sorgulamaya dayalı öğretim uygulamalarının 6. sınıf öğrencilerinin vücudumuzdaki sistemler ünitesindeki akademik başarılarına, etkileşimli ... -
Fen bilimleri öğretiminde ortak bilgi yapılandırma modelinin öğrenme ürünlerine etkisi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2015)Bu araştırmanın amacı; Fen Bilimleri öğretiminde, Ortak Bilgi Yapılandırma Modeli (OBYM)'nin ortaokul 6. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına, mantıksal düşünme becerilerine, bilimin doğasına ilişkin düşüncelerine ... -
Fen bilimleri öğretiminde probleme dayalı öğrenme yönteminin öğrencilerin akademik başarı ve tutumları üzerine etkisi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2013)Bu çalışmada probleme dayalı öğrenmeye Yaklaşımının 6. Sınıf öğrencilerinin Fen Bilimleri dersindeki akademik başarısı ve tutumları üzerine etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır.Bu amaçla çalışma 2011-2012 eğitim-öğretim ... -
Fen bilimleri öğretiminde yaşam temelli öğrenme yaklaşımının öğrenme ürünleri üzerine etkisi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2018)Bu çalışmada Yaşam Temelli Öğrenme yaklaşımının 7. sınıf öğrencilerinin, Fen ve Teknoloji dersindeki akademik başarısı, bilimin doğası hakkındaki görüşleri ve bilimsel süreç becerileri üzerine etkisinin incelenmesi ... -
Fen öğretiminde açık uçlu araştırmacı sorgulayıcı öğrenme etkinliklerinin yaratıcılık ve girişimcilik becerilerine etkisi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2016)Fen bilimleri öğretiminde bilimsel literatür, bireyin aktif olduğu sürecin kendi öğrenme gelişimi üzerine önemli etkileri olduğunu öngörmektedir. Bu çalışmada, problemedayalı öğrenme modeline göre gerçekleştirilen açık ... -
Fen öğretiminde bilgisayar destekli analoji yönteminin öğrenme ürünlerine etkisi
(Kırıkkale Üniversitesi, 2014)Bu çalışmanın amacı Fen ve Teknoloji dersi 7. Sınıf Maddenin Yapısı ve Özellikleri ünitesinde Bilgisayar Destekli Analoji yöntemine dayalı fen öğretiminin öğrencilerin akademik başarılarına, öğrendikleri bilgilerin ...