Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorToptaş, Veli
dc.contributor.authorBodur, Büşra Nur
dc.contributor.authorUsluoğlu, Büşra
dc.date.accessioned2020-06-25T14:45:50Z
dc.date.available2020-06-25T14:45:50Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationToptaş, V., Bodur, B. N., Usluoğlu, B. (2019). İlkokul Öğretmenlerinin Matematik Dersindeki Ölçme ve Veri İşleme Öğrenme Alanına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(Özel Sayı), 1167 - 1181.en_US
dc.identifier.issn1302-9703
dc.identifier.issn2149-9047
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17494/ogusbd.
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpJMU5qa3lNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12587/1155
dc.description.abstractBu çalışmada, ilkokul öğretmenlerinin matematik dersindekiölçme ve veri işleme öğrenme alanına ilişkin görüşlerininincelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada öğretmenlerin ölçme veveri işleme öğrenme alanına ilişkin görüş ve tecrübelerininincelenmesinde nitel araştırma desenlerinden biri olan Fenomenografik araştırma metodu kullanılmıştır. Çalışmaya Kırıkkaleil merkezinde görev yapmakta olan 10 sınıf öğretmeni katılmıştır. Veriler araştırmacılar tarafından yarı-yapılandırılmış yüz yüzegörüşme tekniği ile toplanmıştır. Çalışmanın sonucundaöğretmenlerin bireysel farklılıkları gözeterek kazanımlardoğrultusunda ve akıllı tahta aracılığı ile matematik öğretimiyaptıkları tespit edilmiştir. Ayrıca öğretmenler kazanımlarınçocuklar için uygun olduğunu belirtmişlerdir. Fakat öğretmenler‘Ölçme ve veri işleme öğrenme alanına ilişkin ne tür materyallertasarlıyorsunuz?’ sorusu üzerine kendilerini yetersiz gördüklerinive sadece ders araç gereçleriyle yetindiklerinibelirtmişlerdir.en_US
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to examine the opinions of primaryschool teachers about mathematics measurement and dataprocessing. In this study, one of the qualitative research designs,Phenomenographic research method was used to examine theteachers' opinions and experiences in the field of measurementand data processing. 10 primary school teachers working in thecity center of Kırıkkale participated in the study. Data werecollected by researchers using semi-structured face-to-faceinterview technique. As a result of the study, it was determinedthat teachers generally made mathematics teaching by meansof smart board in accordance with the gains by consideringindividual differences. In addition, teachers stated that the gainswere generally suitable for children. However, teachers answered that they are not enough when asked 'what kind of materials do you design for measurement and data processing?' andthey said that they were content only with the teaching tools.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.isversionof10.17494/ogusbd.en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectArkeolojien_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.subjectCoğrafyaen_US
dc.subjectTarihen_US
dc.subjectUluslararası İlişkileren_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectPsikolojien_US
dc.subjectKamu Yönetimien_US
dc.subjectHalkla İlişkileren_US
dc.titleİlkokul Öğretmenlerinin Matematik Dersindeki Ölçme ve Veri İşleme Öğrenme Alanına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesien_US
dc.title.alternativeExamination of Primary School Teachers' Views on Measurement and Data Processing Learning Area in Mathematics Classen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentKırıkkale Üniversitesien_US
dc.identifier.volume20en_US
dc.identifier.issueÖzel Sayıen_US
dc.identifier.startpage1167en_US
dc.identifier.endpage1181en_US
dc.relation.journalEskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster