Kategori "Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı" Eğitim Fakültesi İçin Listeleme
Toplam kayıt 227, listelenen: 21-40
-
Bilim Ve Sanat Merkezinde Eğitim Alan 6. Ve 7. Sınıf Öğrencileri Ve Velilerinin Akademik Başarı Kavramına İlişkin Metaforları
(2019)Bu araştırma, Bilim ve Sanat Merkezinde eğitim alan 6 ve 7. sınıf öğrencileriyle, velilerinin akademik başarı kavramıyla ilgili metaforlarını incelemek amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla, Kırşehir ili Yusuf Demir Bilim ve ... -
Bilim ve Sanat Merkezlerinin Amacına Uygun İşleyişinin Değerlendirilmesi
(2011)Bu çalışmada Bilim ve Sanat Merkezlerinin amacına uygun işleyişinin burada görev yapan öğretmenler tarafından nasıl değerlendirildiği araştırılmıştır. Araştırma örneklemini Türkiye de bulunan Bilim ve Sanat Merkezleri’nden ... -
Bilişim Teknolojileri Öğretmen Adaylarının Programlama Öğretiminde Scratch Aracının Kullanımına İlişkin Algıları
(2016)Bu çalışmada programlama öğretiminde eğitsel bir programlama ortamı olan Scratch aracı kullanımına ilişkin Bilişim Teknolojileri (BT) öğretmen adaylarının algıları incelenmiştir. Çalışmanın örneklemi 2013-2014 yılı güz ve ... -
Bir Öğretmen Değerlendirme Modeli Önerisi
(2020)Bu araştırmada, alanyazına, farklı ülkelerde uygulanan öğretmen değerlendirme modellerine ve öğretmenlerin, yöneticilerin, öğretim üyelerinin ve denetçilerin görüşlerine dayanarak öğretmenlerin mesleki gelişimini desteklemeye ... -
Bireysel Eğitim Programlarında Bilişim Desteğinden Faydalanılmasının Öğretmenlerin Tutumları Üzerindeki Etkisi
(2016)Bu araştırma, öğretmenlerin bireyselleştirilmiş eğitim programlarında bilişim teknolojileri kullanımına yönelik tutumları saptanmayı amaçlamaktadır. Araştırma deseni olarak kontrol gruplu ön-test son-test model kullanılmıştır. ... -
Bireysel öğrenme amacıyla hazırlanan metinlerde açıklama ve kavram haritası kullanımının akademik başarıya etkisi
(2009)Bu çalışmada bireysel öğrenme amacıyla hazırlanan metinlerde açıklama ve kavram haritası kullanımının akademik başarıya etkisi incelenmiştir. Bu amaçla araştırmacı tarafından sunuş ve buluş yoluyla öğretim stratejilerini ... -
Comparison of Pre-service Teachers and Teachers’ Self-efficacy Beliefs
(2018)Bu çalışmanın amacı öğretmen adayları ve öğretmenlerin öz yeterlilik inançlarının belirli değişkenlere göre karşılaştırılmasıdır. Bu amaç doğrultusunda yapılan çalışma genel anket modeli uygulanarak açıklayıcı bir şekilde ... -
Çalışma Yapraklarıyla Cebir Öğretiminin Öğrenci Başarısına Etkisi
(2017)Bu araştırmanın amacı, yapılandırmacı öğretim yaklaşımına uygun olarak hazırlanmış çalışma yaprakları ile öğretimin ilköğretim yedinci sınıf matematik dersinde cebirsel denklemlerin öğretiminde öğrenci başarısına etkisini ... -
Çeşitli Ülkelerde Öğretmen Değerlendirme
(2020)Araştırmada çeşitli ülkelerin öğretmen değerlendirme sisteminin benzer ve farklı yönlerinin belirlenmesi ve bu doğrultuda da öğretmen değerlendirmedeki mevcut yönelimleri belirlemek amaçlanmıştır. Araştırmada doküman ... -
Çocuk edebiyatı ilkeleri ışığında halikarnas balıkçısı'nın ‘yol ver Deniz' hikâyesi üzerine bir değerlendirme
(2014)Bütün yaşlara hitap eden edebî eserler, hem düşüncelerin şekillenme- sinde hem de duyguların çeşitlenmesinde oldukça önem arz etmektedir. Özel- likle hedef kitlesi çocuklar olan edebî eserler, bir yandan çocuklara edebî ... -
Çocuk Gözüyle Nasreddin Hoca
(2013)Mizah ya da fıkra denince akla ilk gelen isimlerden biri şüphesiz ki Nasreddin Hoca'dır. Nasreddin Hoca fıkraları, eğitsel özellikleri sebebiyle gerek derslerde gerekse çocuk kitaplarında kullanılmaktadır. Bu çalışmada ... -
Çocukların Anne-Babalarına Yönelik Algılarının İncelenmesi
(2016)Yürütülen bu çalışmada, okul öncesi dönem çocuklarının kendileri için bir rol modeli olan anne-babaya yönelik algılarının nasıl olduğunu betimsel olarak ortaya koymak, annelik ve babalığa yönelik zihinlerinde oluşan model ... -
Değerler, Gençlik ve Sivil Toplum Kuruluşları
(2015)Değer eğitimi, son yıllarda önemli çalışma alanlarından biri haline gelmiştir. Sağlıklı bir toplum düzeninin sağlanması açısından önemini gelecek yıllarda da koruyacağı öngörülmektedir. Bu araş- tırma değerler eğitimi ... -
Derlem destekli Türkçe dil etkinliklerinin üniversite öğrencilerinin noktalama işaretleri kullanım yeterliklerinin geliştirilmesi üzerindeki etkisi
(2013)Bilgisayar bilimlerinin dil öğretimine dönük en büyük etkilerinden birisi de dil derlemi oluşturabilme, bu derlemleri işleme ve inceleyebilme alanında görülen hızlı gelişmelerdir. Derlem kaynakları ve yöntemleri eğitimsel ... -
Determination of anticancer and antibacterial activities of disubstituted tacrine derivatives
(2019)The present study describes the biological features of disubstituted tacrine derivatives using cell proliferation andcell cytotoxicity assays. The abilities of tacrine derivatives to inhibit microbial growth and to interact ... -
Developing collocational competence through web based concordance activities
(2011)Geride bıraktığımız 10 yıllık süreçte, derlem dilbilimin dil eğitim yöntemleri üzerindeki güçlü etkisinin alan yazında yoğun olarak tartışıldığı gözlemlenmiştir. Derlemlere dayalı dil öğrenme yaklaşımları, keşfe dayalı ve ... -
Development and psychometric properties of teacher classroom leadership scale (TCLS)
(Pegem Akademi Yayıncılık Egitim Danısmanlik Hizmetleri Ticaret A.S., 2019)The purpose of the present study was to develop a reliable and valid scale that assesses teachers’ classroom leadership. Based on interviews with students and teachers and a review of literature, scale items were created ... -
Development of science laboratory entrepreneurship scale
(Ekip Buro Makineleri A., 2015)The concept of entrepreneurship is a relatively recent concept introduced into educational programs and educational literature and the current study was conducted to determine the entrepreneurship characteristics possessed ... -
Development of want-need perception scale for primary and secondary school students
(Ankara University, 2016)In the development of the national economies, the economy education in school curricula has an important place, because students may not have received the necessary economic realities and requirements. For that reason, it ... -
Doğrudan Öğretim Modeli'nin Okuduğunu Anlama Becerilerine Etkisi
(2014)Bu araştırmanın amacı, Doğrudan Öğretim Modeli'nin ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama becerileri üzerindeki etkisini belirlemektir. Araştırmada yöntem olarak ön test - son test kontrol gruplu yarı ...