Yayın tarihi için Eğitim Fakültesi listeleme
Toplam kayıt 362, listelenen: 1-20
-
Sınıf Yönetiminde Yapısalcı Yaklaşım
(2002)Günümüz toplumları etkili iletiştim kurabilen, kritik düşünebilen, gerçek bilgilere ulaşabilen ve düşünerek yeni bilgiler üretebilen, problem çözmede yetenekli olan ve sorumluluk gerektiren davranışlar sergileyen bireylere ... -
Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin Okul Deneyimi Dersini Algılama Düzeyleri
(2002)Bu çalışma, Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü 1. sınıf öğrencilerinin Okul Deneyimi I dersine başlamadan önce, derse ilişkin algılarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. ... -
Çoklu Zeka Kuramının Amerikan Okullarındaki Uygulamaları Üzerine Bir Çalışma (Sumit Projesi)
(2002)Bu çalışmanın amacı Türk eğitimcilerine Howard Gardner'm Çoklu Zeka Kuramının Amerikan okullarındaki uygulamalarını inceleyen SUMIT projesi hakkında bilgi vermektir. SUMIT Projesinin amacı, Çoklu Zeka Kuramım uygulayan ... -
İlköğretim Okulu Müdürlerinin Okul Yönetiminde Karşılaştıkları Sorunlar (Kırıkkale İli Örneği)
(2003)Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okulu müdürlerinin, okul yönetiminde ne gibi sorunlarla karşı karşıya bulunduklarını, bu sorunların nelerden kaynaklandığını tespit etmek ve sorunların çözümüne yönelik önerilerde bulunabilmektir. ... -
Pektin, poligalakturonik asit ve liyofilize pektinaz enziminin yapısal analizi
(2004)Pektik enzimler, yüksek moleküler ağırlıklı pektik asitlerin indirgeyici olmayan uçlarına atak yaparak monogalakturonatları oluşturan enzimlerdir. Bu enzimler Saprofltik fungus, bakteri ve bazı mayalarca oluşturulmaktadırlar. ... -
Dispersion-strengthening effect of Cu-based Mn, Al, and Zn rich alloys
(Elsevier Science Sa, 2004)In this systematic study, dispersion-strengthening effect of the Cu-25.91Mn (wt.%), Cu-26.62Mn-8.99Al (wt.%), Cu-22.17Mn-12.32Zn (wt.%) ingot alloys have been investigated. Samples were homogenized at a high fixed temperature ... -
Structure of 2-{2-[3-methyl-3-(2,4,6-trimethylphenyl) cyclobutyl]-2-oxoethyl}isoindole-1,3-dione
(Springer/Plenum Publishers, 2004)2-{2-[3-Methyl- 3-(2,4,6-trimethylphenyl) cyclobutyl]-2-oxoethyl} isoindole-1,3-dione (C-24 H25NO3) was synthesized, and its crystal structure was determined by X-ray crystallographic techniques. The compound crystallizes ... -
Üniversite Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından Değerlendirilmesi
(2005)Bu çalışma, üniversite öğrencilerinin eleştirel düşünme becerilerinin ne düzeyde olduğu ve cinsiyete, doğum yerine, anne ve baba öğrenim durumuna ve gelir durumuna göre farklılaşıp farklılaşmadığını ortaya koymaya yönelik ... -
Amerikan Gönüllü Kuruluşları: Barış Gönüllülerinin Dünyada ve Türkiye'deki Çalışmaları
(2006)Barış Gönüllüleri Örgütü 1961 yılında kurulmuştur. Barış Gönüllülerinin amacı diğer milletleri yakından tanımak, Amerikalıları diğer milletlere tanıtmak ve gelişmekte olan ülkelere kalkınmaları hususunda becerili işgücü ... -
İlköğretim Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin İnternet Kullanım Amaçlarının İncelenmesine İlişkin Bir Araştırma
(2007)Bu çalışmada, sınıf öğretmeni adaylarının İnternet kullanım amaçları ve sıklıkları ile İnternet kullanım amaçlarının cinsiyete ve öğrenim gördükleri üniversiteye göre farklılaşıp farklılaşmadığı incelenmiştir. Çalışmada ... -
Sınıf ve Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Öğrencilerinin Baskın Zeka Alanları (Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği)
(2007)Bu araştırmada, okul yöneticilerinin işgörenleri ile kuracağı örgütsel iletişimde, baskın zeka alanlarını dikkate alarak onlarla daha sağlıklı iletişim kurmalarına yardımcı olmak, böylece kurumun örgütsel sağlığına ve ... -
Üç Firenk Havası'ndan Modern İnsana Ölüm ve İsmet Özel
(2007)Ölüm ve beraberinde gelen düşünceler, insanoğlunun dünyayı ‘mekân’ tuttuğundan bu yana en büyük problemlerden biri olmuştur. Ki-milerine göre ölüm bir kurtuluş, kimilerine göre de hayat karşısında ‘diri’ durmanın vazgeçilmez ... -
Üniversite Öğrencilerinin Epistemolojik İnançları ile Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişkiler
(2007)Bu araştırmanın temel amacı, Eğitim Fakültesi ve Fen Edebiyat Fakültesi öğrencilerinin epistemolojik inançları ile problem çözme becerileri arasında bir ilişki olup olmadığını belirlemek ve bunun fakülte, bölüm ve cinsiyetin ... -
Views of teacher candidates toward individualized instruction
(Hacettepe Univ, 2007)Currently, school's have been considered to be successful! in providing equal opportunity for all students by enhancing ability of students on an individual basis as well as providing. the best suitable instruction for ... -
Öğretim Süreçlerinde Toplam Kalite İlkelerinin Uygulanmasının Öğrencilerin Tutumlarına ve Başarılarına Etkisi
(2007)Bu araştırma, öğretim süreçlerinde, özellikle sınıfta toplam kalite ilkelerinin uygulanabilirliğini ortaya koymaya yönelik olarak yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Yabancı ... -
Sosyal Öğrenme Teorisinin, İlköğretim 6. Sınıf Öğrencilerindeki Akademik Benlik Kavramı Puanlarının Kalıcılığına Etkisi
(2007)Bu araştırmada, ilköğretim öğrencilerinin akademik benlik kavramı gelişimine yönelik olarak, sosyal öğrenme teorisine dayalı öğretim etkinliklerinin uygulama sonuçlarına yer verilmiştir. Araştırma, ilköğretim okullarında ... -
Fizik Laboratuvarı Dersinde İşbirlikli Öğrenme Yönteminin Öğrencilerin Akademik Başarılarını Geliştirme Etkisinin Araştırılması
(2008)İşbirlikli öğrenme yönteminin öğrencilerin başarılarına etkisinin incelendiği bu araştırma için, Fen Bilgisi Öğretmenliği 1. sınıfında öğrenim gören 210 öğrenciden 1 deney 1 kontrol grubu oluşturulmuştur. Öğretim etkinliklerinin ... -
İlköğretim 6. Sınıf Öğrencilerinin Bilimsel Tutumlarının Geliştirilmesinde Sosyal Öğrenme Teorisi Etkinliklerinin Kullanılması
(2008)Sosyal öğrenme teorisine göre insanlar, ne iç güdüleri ile ne de çevresel uyarıcılar tarafından yönlendirilmektedir. Kişinin psikolojik alanında oluşan değişimler, kişisel ve çevresel belirleyicilerin sürekli bir etkileşimi ... -
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğretim Sürecine İlişkin Öz-Yeterlik İnançlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
(2008)Bu araştırmada, sınıf öğretmeni adaylarının öğretim sürecine ilişkin öz-yeterlik inançlarının cinsiyete, öğrenim görülen üniversiteye, öğretim biçimine, mezun olunan liseye, bölümü tercih sırasına, tercih nedenine ve ... -
Milli Eğitim Bakanlığı Taşra Örgütü Yöneticilerinin Yerelleşme Konusundaki Görüşleri
(2008)Bu araştırmanın amacı; Milli Eğitim Bakanlığı taşra örgütü yöneticileri ve denetçilerinin iş gören hizmetleri, bütçe hizmetleri, genel hizmetler, eğitim programları ve öğretim ile ilgili hizmetler alanında yerelleşme ...