Başlık için Eğitim Fakültesi listeleme
Toplam kayıt 363, listelenen: 302-321
-
Tamamlanma İhtiyacı Ölçeği-Kısa Formu’nun Türk Üniversite Öğrencilerinde Psikometrik Özelliklerinin İncelenmesi
(2017)Amaç: Bilişsel tamamlanma ihtiyacı (BTİ), son zamanlarda davranışsal nöro-bilimin önem kazanmaya başlayan konularından biridir ve bireyin belirli bir konuda karmaşa ve belirsizlik yerine kesin bir bilgiye ulaşma ihtiyacı, ... -
Tek ve Çok Boyutlu Madde Tepki Kuramına Dayalı Bir Veri Analizi Yazılımı: IRTPRO 2.1
(2015)Bu çalışmada, farklı madde tepki kuramı (MTK) modellerine göre analiz yapmaya olanak sağlayan "IRTPRO 2.1 for Windows" adlı bilgisayar programını tanıtmak amaçlanmıştır. Bu doğrultuda çalışmada IRTPRO 2.1 yazılımı için ... -
Teknik eğitim fakültesi otomotiv öğretmenliği programı öğrencilerinin memnuniyet düzeylerinin belirlenmesi
(2010)Bu çalışmanın amacı, teknik eğitim fakültesi otomotiv öğretmenliği öğrencilerinin memnuniyet düzeylerini belirlemektir. Araştırma tarama modelinde tasarlanmış olup, çalışma grubunu 6 teknik eğitim fakültesinin otomotiv ... -
Temel Eğitim Bölümü Öğrencilerinin Çocuk Haklarına Yönelik Bilişsel Algıları
(2019)Bu araştırma, temel eğitim bölümü öğrencilerinin çocuk haklarına ilişkin bilişsel algılarının belirlenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma, nitel araştırma yaklaşımına uygun olarak tasarlanmıştır. Araştırma grubunu, ... -
Temel Seviyede Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Çizgi Romanların Öğrenme Düzeyine Etkisi
(2016)Öğrenme biçimlerindeki farklılık, eğitim uygulamalarında; özellikle de dil öğretiminde çoklu eğitim ortamlarını âdeta zorunlu kılmaktadır. Sadece ders kitabı aracılığıyla gerç ekleştirilmeye çalışılan eğitim-öğretim, hedef ... -
Ters Yüz Edilmiş Sınıf Modeliyle Ortaokul Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersi Akademik Başarılarının Geliştirilmesi
(2019)Teknoloji destekli eğitimin yararlarının fark edilmesi ve harmanlanmış öğrenmenin etkisini arttırmasıyla öğretim sürecinin yapısı değişmekte ve okulun fiziksel sınırları ortadan kalkmaktadır. Böylece ters yüz edilmiş sınıf ... -
Theoretical Study of Synthesis of 1,3-dibromonaphthanlene
(Chem Soc Pakistan, 2018)Naphthalene derivatives have been attracted the interest for synthesis of natural products having biological properties. Elimination reaction of tetrabromonaphthalene (1) resulted in the formation of 1,3-dibromonaphthalene ... -
Toplumsal değişme ve küreselleşme bağlamında eğitim ve eğitim programları: kavramsal bir çözümleme
(2011)Tarih boyunca sosyal, ekonomik, kültürel, teknolojik ve siyasal alanlarda meydana gelen değişme veya gelişmeler hemen her toplumun büyük ya da küçük, hızlı veya yavaş biçimde değişmesine neden olmaktadır. Bu değişimden ... -
Tracking the Footprints of Nature of Science in the Path of Learning How to teach it
(Eurasia, 2014)The present article aimed at understanding those unvoiced biases pre-service teachers may have that conflicts with their integration of nature of science in their science lessons. Three senior pre-service science teachers. ... -
Tübitak Tarafından Yayınlanan Çocuk Kitaplarının İçerik Özelliklerinin İncelenmesi
(2013)Bu araştırma, Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK) tarafından yayınlanan bilgilendirici türdeki çocuk kitaplarını içerik özellikleri açısından incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çocuklar için ... -
Türk Asıllı Yabancı Uyruklu Bireylerin Türkiye’deki Eğitim Süreçlerinde Yaşadıkları Problemler
(2018)Bu araştırmanın amacı, yurtdışında doğmuş, eğitim hayatına yurtdışında başlamış ve bir süredevam etmiş yabancı uyruklu Türk asıllı bireylerin Türkiye’ye geldikten sonraki yeni eğitimhayatlarına uyum süreçlerinde yaşadıkları ... -
Türk devlet üniversitelerinde değerlerin analizi
(2009)Üniversitelerin stratejik planları desenlenirken misyonunun ve vizyonunun gerçekleşebilmesi için temel değerlerinin belirlenmesi gerekir. Her üniversitenin bir değerler seti vardır. Bu değerler seti, örgütsel kültürün ve ... -
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni Adaylarının Okurluk Profili Üzerine Bir Araştırma
(2016)Dil öğretimi beceriler üzerinden gerçekleştirilmektedir. Bütün beceriler birbiriyle ilişkili olup bir becerinin geliştirilmesi aynı zamanda diğer becerilerin de belirli düzeyde gelişimini sağlar. Okuma becerisi, bir ... -
Türk Geç Ergenlerde Beş Faktör Kişilik Boyutlarının Ergenlerin Benlik Saygılarıyla Yordanması
(2012)Bu çalışmada, geç ergenin beş faktör kişilik boyutlarının benlik saygısınınyordayıcılığı açısından değerlendirilerek beş faktör kişilik boyutu ile benlik saygısıarasındaki ilişkinin araştırılması amaçlanmıştır. Araştırmanın ... -
Türkçe Eğitimi Açısından Celal Nuri İleri’nin “Yeni Alfabe ve İmla Dersleri” Adlı Eseri
(2019)Bu araştırma ile Celal Nuri İleri’nin Yeni Alfabe ve İmla Dersleri1 adlı eserinin ilk okuma ve yazma açısından durumunun tespit edilmesi, eserde kullanılan öğretim ilke, yöntem ve tekniklerinin belirlenmesi ve dil bilgisi ... -
Türkçe Öğrenen Yabancı Öğrencilerin Kelime Servetinin Oluşumunda Okur Kimliğinin Etkisi
(2016)İkinci ya da yabancı bir dil öğrenmenin nedeni bireyden bireye farklılık göstermekle birlikte temelinde yatan amaç, o dili konuşanlarla iletişim kurabilmektir. İletişim için öğrenicinin hedef dilin söz varlığına ait ... -
Türkçe Öğrenen Yabancılar Örneğinde Yansıtıcı Günlük Kullanma Ve Yazma Öz Yeterliği Arasındaki İlişki
(2016)Yabancı dil olarak Türkçenin öğretiminde amaç, öğreniciyi dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinde yetkin hâle getirmektir. Bu beceriler içerisinde yazma düşünme, söz varlığı, gramer vb. pek çok açıdan hedef dildeki ... -
Türkçe Öğrenen Yabancıların Öğrenme Süreçlerine Yönelik Algıları
(2014)Yabancılara Türkçenin öğretimi konusu üzerine yapılan çalışmalarda Türkçe öğrenen yabancı öğrencilerin geçirdikleri süreç bir inceleme alanı olarak değerlendirilmemiştir. Bu çalışmada yabancı öğrencilerin Türkçeyi öğrenirken ... -
Türkçe öğretim programlarının dinleme becerisi bakımından değerlendirilmesi
(2012)Bu çalışmanın amacı, literatürde “ihmal edilmiş beceri” şeklinde nitelenen dinlemeye, cumhuriyetin ilanından bugüne ilköğretim birinci ve ikinci kademede yürütülen Türkçe derslerine yönelik hazırlanan öğretim programlarında ... -
Türkçe öğretiminde ayrıştırıcı dinlemeyi geliştirmeye yönelik bir etkinlik önerisi
(2012)Dinlemede yaşanan süreçler, dinlenen materyale ve dinlemenin amacına göre farklılık göstermektedir. Bu farklılık, çeşitli dinleme türlerinin ortaya çıkması ve kullanılmasıyla sonuçlanmıştır. Dinleme etkinliğinin sağlıklı ...