Ara
Toplam kayıt 29, listelenen: 1-10
Rehberlik ve Araştırma Merkezlerinin Örgütsel Analizi
(2014)
Bu çalışmada, Milli Eğitim Bakanlığı merkez örgütünün ana hizmet birimlerinden biri olan Özel Eğitim Rehberlik ve Danışma Hizmetleri Genel Müdürlüğüne bağlı, rehberlik ve araştırma merkezlerinin amacı, yapısı, personelinin ...
Meb yayınları 5. sınıf Türkçe dersi öğrenci çalışma kitabındaki etkinliklerin dil öğrenme alanlarına ve taksonomiye göre değerlendirilmesi
(2014)
Bu çalışmanın amacı, ortaokul 5. sınıf Türkçe Dersi Öğrenci Çalışma Kitabındaki etkinlikleri MEB Türkçe Dersi Öğretim Programında belirtilen öğrenme alanlarına ve Bloom Taksonomisine göre incelemektir. Çalışmada doküman ...
Öğretmen Adaylarının Konuşma Becerisine Yönelik Öz Yeterlik Algıları
(2014)
Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının konuşma becerisine yönelik öz yeterlik algılarının çeşitli değişkenlere göre belirlenmesidir. Bu amaç doğrultusunda öğretmen adaylarının konuşma öz yeterlik algı düzeyleri cinsiyet, ...
Türkçe Öğrenen Yabancıların Öğrenme Süreçlerine Yönelik Algıları
(2014)
Yabancılara Türkçenin öğretimi konusu üzerine yapılan çalışmalarda Türkçe öğrenen yabancı öğrencilerin geçirdikleri süreç bir inceleme alanı olarak değerlendirilmemiştir. Bu çalışmada yabancı öğrencilerin Türkçeyi öğrenirken ...
Doğrudan Öğretim Modeli'nin Okuduğunu Anlama Becerilerine Etkisi
(2014)
Bu araştırmanın amacı, Doğrudan Öğretim Modeli'nin ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama becerileri üzerindeki etkisini belirlemektir. Araştırmada yöntem olarak ön test - son test kontrol gruplu yarı ...
Üniversite Bölüm Başkanları ve Araştırma Görevlilerinin Değer Tercihlerinin Karşılaştırması (SDÜ ve MAKÜ Örneği)
(2014)
Araştırmada, bölüm başkanları ve araştırma görevlilerinin bireysel değerlere ilişkin algılarını tespit etmek amaçlanmıştır. Bu amaç kapsamında, "Değerler, Suç Anlayışı ve Ahlaki Hüküm Ölçeği" kullanılmıştır. Araştırmanın ...
Ortaokul Öğrencileri İçin Konuşma Kaygısı Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
(2014)
Türkçe öğretiminde temel dil becerilerinden biri olan konuşmanın geliştirilmesi amaçlanır. Konuşma becerisinin geliştirilebilmesi için kişinin kendisini o konuda yetkin ve yeterli hissetmesi gerekir. Öğrencinin beceri ...
Okuma Kaygısı Ölçeğinin Psikometrik Özelliklerinin Belirlenmesi
(2014)
Okumaya karşı geliştirilen bir tepki olan okuma kaygısı, okuma becerisinin unsurlardan biridir. Bu nedenle öğrencinin okuma kaygısına sahip olup olmadığının bilinmesi, sahipse kaygı düzeyinin belirlenmesi gerekir. Bu ...
Okul öncesi eğitimde okul aile işbirliği ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması
(2014)
Araştırmanın amacı, Okul Öncesi Eğitimde Okul Aile İşbirliği Ölçeği nin geçerlilik ve güvenirliğini ortaya koymaktır. Araştırmanın çalışma grubunu , Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Okul Öncesi ...
Üstbiliş Strateji Eğitiminin Ortaokul Öğrencilerinin Okuma Kaygılarına Etkisi
(2014)
Kişisel kullandıkları beceri okuma olmasına rağmen bu becerinin pek çok değişkene göre şekillenmesi nedeniyle okuma eğitiminde istenen başarı elde edilememektedir. Bu değişkenlerden birisi de okuma kaygısıdır. Okuma ...