Ara
Toplam kayıt 18, listelenen: 1-10
Ortaokul öğrencileri için dinleme kaygısı ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması
(2013)
Bu çalışmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin dinleme kaygılarını belirlemeye yönelik bir ölçek geliştirmektir. Araştırmanın verileri Ankara ili Yenimahalle ilçesinde seçkisiz (random) yolla belirlenen on ortaokulda öğrenim ...
Temel Seviyede Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Çizgi Romanların Öğrenme Düzeyine Etkisi
(2016)
Öğrenme biçimlerindeki farklılık, eğitim uygulamalarında; özellikle de dil öğretiminde çoklu eğitim ortamlarını âdeta zorunlu kılmaktadır. Sadece ders kitabı aracılığıyla gerç ekleştirilmeye çalışılan eğitim-öğretim, hedef ...
Yabancılara Türkçe Öğretenlerin Hâl Eklerinin Öğretimine İlişkin Görüşleri: Nitel Bir Araştırma
(2012)
ÖZETHâl ekleri, cümlede adlar ile fiiller arasında anlam kurar.Yabancılara Türkçe öğretiminde hâl ekleri üzerine yapılan çalışmalar,genel olarak eklerin öğretimi sırasında öğrencilerin ne gibi zorluklaryaşadığını tespite ...
Üstbiliş stratejileri öğretiminin dinlediğini anlama becerisine ve dinlemeye yönelik tutuma etkisi
(2013)
Bu araştırmada üstbiliş stratejileri öğretiminin, ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin dinlediklerini anlama bece rileri ve dinlemeye yönelik tutumları üzerindeki etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma ...
Sınıf öğretmenlerinin Türkçe derslerinde teknoloji kullanımına yönelik görüşleri
(2013)
Eğitim teknolojilerinin sınıf ortamında kullanılması; öğrenciler için dersi daha ilgi çekici hale getirmekte, hedeflere ulaşmayı kolaylaştırmakta, zaman kaybını engellemekte ve öğrenmeyi daha kalıcı hale getirmektedir. ...
İlkokul Öğretmenlerinin Matematik Dersindeki Ölçme ve Veri İşleme Öğrenme Alanına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi
(2019)
Bu çalışmada, ilkokul öğretmenlerinin matematik dersindekiölçme ve veri işleme öğrenme alanına ilişkin görüşlerininincelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada öğretmenlerin ölçme veveri işleme öğrenme alanına ilişkin görüş ve ...
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenenlerin Yazma Öz Yeterliklerinde Yaratıcı Yazma Uygulamalarının Etkisi
(2016)
Yabancı dil olarak Türkçe öğrenenler için metin üretiminde yazma, konuşmaya göre daha zorlayıcı bir beceri olarak değerlendirilmektedir. Öğrencinin yazma etkinliğinde sergilediği performans, hedef dile olan inancını da ...
Türk Asıllı Yabancı Uyruklu Bireylerin Türkiye’deki Eğitim Süreçlerinde Yaşadıkları Problemler
(2018)
Bu araştırmanın amacı, yurtdışında doğmuş, eğitim hayatına yurtdışında başlamış ve bir süredevam etmiş yabancı uyruklu Türk asıllı bireylerin Türkiye’ye geldikten sonraki yeni eğitimhayatlarına uyum süreçlerinde yaşadıkları ...
Eğitim Bilimleri Alanı Bilimsel Yayın Performansı: G-20 Ülkeleri Ve Türkiye
(2018)
Bu çalışmanın amacı, Türkiye ve diğer G-20 ülkelerinin eğitimbilimleri alanındaki bilimsel yayın performansını bibliyometrik verilerışığında karşılaştırmalı olarak incelemektir. Çalışma durum çalışmasıdeseninde tasarlanmıştır. ...
Relationship between Teachers' Change Tendencies and Classroom Leadership Levels
(2019)
The aim of this study to investigate the relations between teachers'classroom leadership levels and their change tendencies. 411 teachersworking in the middle and senior high schools participated in the study. Inthe study; ...