Yayın tarihi için Makale Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 128, listelenen: 41-60
-
İnsan sermayesi kaynakları açısından girişimci özellikleri (Anadolu girişimcileri üzerine bir araştırma)
(2010)Günümüz iş dünyasında, “insan sermayesi"nin gücünün farkına varılmıştır. Bu sayede, bireysel niteliklerden azami derecede yararlanılması daha mümkün hale gelmiştir. Girişimcilerin iş yaşamında sahip olmaları gereken insan ... -
Globalization of markets, marketing ethics and social responsibility
(Intech Europe, 2010)In recent years, owing to the globalization of markets and production processes, an ever increasing number of marketers and entrepreneur and business manager have to deal with ethics and social responsibility issues in ... -
A fuzzy analytic network process (ANP) model for measurement of the sectoral competititon level (SCL)
(Pergamon-Elsevier Science Ltd, 2010)The purpose of this study is to measure the sectoral competition level (SCL) of an organization within the framework of Porter's five forces analysis by using fuzzy analytic network process (ANP) technique The framework ... -
Using the fuzzy analytic network process (ANP) for Balanced Scorecard (BSC): A case study for a manufacturing firm
(Pergamon-Elsevier Science Ltd, 2010)Balanced Scorecard (BSC), which is used as a strategic evaluation tool, is a method of determining business performance using lagging and leading indicators on the basis of vision and strategies. The method suggests that ... -
Örgütsel adalet ve örgütsel bağlılık arasındaki ilişkilerde içsel ve dışsal iş tatmininin aracılık rolü: bankacılık sekteründe bir araştırma
(2011)Bu çalışmada örgütsel adaletle ile örgütsel bağlılık arasındaki ilişkiler incelenirken, bu ilişkide içsel ve dışsal iş tatmininin aracılık rolü araştırılmıştır. Bu kapsamda bankacılık sektöründe iş yaşamlarına devam eden ... -
Sağlık bilimleri fakültesini tercih eden öğrencilerin, Üniversite ve meslek tercihlerinde etkili olan faktörler (Kırıkkale Üniversitesi örneği)
(2011)Amaç: Meslek seçimi bireylerin yaşamlarını etkileyen en önemli faktörlerden birisidir. Kendine uygun mesleği seçen bireyler yaşam boyu mutlu olacağı gibi yaptıkları işte de verimli olacak, kendisine ve yaşadığı topluma ... -
Şikâyet yönetim süreci sonrası memnuniyeti etkileyen faktörler üzerine uygulamalı bir araştırma
(2011)Müşteri beklentilerinin karşılanmaması sonucu oluşan tatminsizliğin ifade edilmesi olarak tanımlanan müşteri şikâyetlerinin özenle ele alınıp çözülmesi, pazarlama biliminde müşteri memnuniyetinin sağlanması ve müşterilerin ... -
Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası Sektörel Bilançoları Kullanılarak Sermaye Yapısını Belirleyen Faktörler Üzerine Bir Analiz: 1996-2008
(2011)Sermaye yapısını etkileyen faktörlerin panel veri analizi yöntemiyle incelenmesi ve elde edilen bulguların Ödünleşme Kuramı’yla (Trade off Theory) mı, Finansman Hiyerarşisi Kuramıyla (Pecking Order Theory) mı uyumlu olduğunun ... -
Tacit knowledge and its corelation to innovation and performance in obtaining competitive advantage: a study in a business operating in the textile industry
(2011)Günümüzde, rekabetin yeniden tanımlanması ve her geçen gün daha da karmaşıklaşması, işletmeleri yeni çözüm arayışlarına itmektedir. Bununla beraber alışılmış çarelerin kullanılması, işletmeleri çıkmazlara götürebilmektedir. ... -
Pazar yönlülük, kalite yönlülük ve işletme performans ilişkisi: ilaç sektöründe yapılan bir çalışma
(2011)Bu çalışmanın amacı ilgili yazın değerlendirmelerinden hareket edilerek, (1) pazar yönlülüğün işletme performansı üzerinde etkisini belirlemek (2) kalite yönlülüğün işletme performansı üzerinde etkisini belirlemek ve (3) ... -
Müşterinin firmaya şikâyet etme eğilimini etkileyen örgütsel faktörler üzerine uygulamalı bir çalışma
(2012)Satın alınan mal veya hizmetle ilgili müşteri sorunlarının firmaya ulaştırılan bölümünün çözüme kavuşturulması çabaları veya şikâyet yönetimi, önemli bir pazarlama stratejisi olarak ifade edilmektedir. Ancak müşterilerin ... -
An analysis of relation between economic growth and democratization: An empiric application (A sample of Turkey)
(2012)Bu çalışmanın amacı Türkiye’de demokratikleşme ile ekonomik büyüme arasındaki nasıl bir ilişki olduğunu incelemektir. Bu amaç çerçevesinde öncelikle literatürde yapılmış olan çalışmalar titizlikle irdelenmiştir. Türkiye ... -
Kobilerin Türkiye’de bankalarla yaşadığı finansal sorunlar ve çözüm önerileri
(2012)Bu çalışmamızda günümüzde ülke ekonomisindeki iktisadi ve sosyal önemi üzerine KOBİ’lerin Türkiye’deki finansal sorunlarını ve çözüm önerilerini inceledik. KOBİ’lerin finansman sorunlarının temelinde yatan başlıca etkenler ... -
Entelektüel Sermayenin Finansal Tablolara Yansıtılması
(2013)Teknolojik gelişmeyle birlikte gerçekleşen siyasi, sosyal ve ekonomik değişimin sonucu olarak işletmeler için maddi olamayan varlıkların değeri bir derece daha önem kazanmıştır. Finansal tabloların birincil amacı işletme ... -
İmaj yönetiminin tv dizi seyircileri üzerindeki etkisi
(2013)Günümüzde hayata dair her şey teknoloji, küreselleşme ve bilgi toplumu kavramlarından etkilenmekte, değişmekte ve gelişmektedir. Diğer yandan giderek daha da şiddetlenen rekabet ortamı, sürekli değişim ve gelişim işletmelerin ... -
Yönetcilerin öz yeterlilik ve karar verme tarzlarına ilişkin özel bankalarda bir araştırma
(2013)Bu çalışma, il de faaliyet gösteren özel banka yöneticilerin öz- yeterlilik düzeyi ile karar verme tarzları arasındaki ilişkiyi ölçmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada, 35 banka şube yöneticilerine anket uygulanmış, elde ... -
Entelektüel sermaye ile firma değeri arasındaki ilişki: Borsa İstanbul’da bir araştırma
(2013)Bu çalışmanın temel amacı, entelektüel sermaye ve firma değeri arasındaki ilişkiyi araştırmaktır. Çalışma, firmaların sürdürülebilirliklerinin sağlanmasında hayati öneme sahip olan entelektüel sermayeyi daha görünür hale ... -
Fast food ürünleri satın alan tüketicilerin yaşam tarzlarını belirlemeye yönelik bir uygulama
(2013)Günümüz pazarlarının sürekli gelişmesi ve değişmesi pazarlamanın dinamizminden kaynaklanmaktadır. Buna bağlı olarak da yeni pazar alanları ortaya çıkmaktadır. Bu sektörlerden biri de fast food sektörüdür. Avrupada ve ... -
KİT’ler ve entellektüel sermayenin işletmelere katkısı: (1923-1939) dönemine ait bir inceleme
(2013)Bu çalışma da; devletçilik, Kamu İktisadi Teşebbüsünün (KİT) ve entellektüel sermayenin tanımı, kapsamı ve önemi ele alınmıştır. Bu amaçla 1923-1939 yılları arasındaki dönemde; Türkiyede KİTlerin faaliyetleri sonucu, ülkenin ... -
Varant yatırımcısının volatilite algısına etki eden faktörler: Bıst’de ampirik bir uygulama
(2013)Bu çalışmada varant yatırımcılarının volatilite algılarına etki eden faktörlerin belirlenmesi amaçlanmıştır. 2012 yılında BIST de işlem görmüş BIST-30 endeksine dayalı 61 alım varantı ve bu varantların işlem gördüğü toplam ...