Yazar "Çelik, Elif" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Çalışma Yapraklarıyla Cebir Öğretiminin Öğrenci Başarısına Etkisi(2017) Işık, Ahmet; Çelik, ElifBu araştırmanın amacı, yapılandırmacı öğretim yaklaşımına uygun olarak hazırlanmış çalışma yaprakları ile öğretimin ilköğretim yedinci sınıf matematik dersinde cebirsel denklemlerin öğretiminde öğrenci başarısına etkisini incelemektir. Araştırmada, ön test-son test kontrol gruplu tam deneysel araştırma yöntemi uygulanmıştır. Araştırma, 2011-2012 eğitim-öğretim yılının ikinci döneminde Milli Eğitim Bakanlığına bağlı, Erzurum ili Pasinler ilçesinde bulunan bir İlköğretim Okulu'nun yedinci sınıfında öğrenim gören öğrenciler ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma süreci başlamadan önce hazırlanan başarı testi Deney ve kontrol gruplarına, ön-test olarak uygulanmıştır. Deney grubuna çalışma yapraklarıyla öğretim süreci 3 haftada 12 ders saati sürmüştür. Öğretim süreci sonunda her iki gruba da, başarı testi son-test olarak tekrar uygulanmıştır. Araştırmanın bulguları, çalışma yaprakları ile yapılan öğretimin başarıyı gözle görülür bir biçimde arttırdığını göstermiştirÖğe Türkiye'de parlamentonun gelişim sürecinde çift meclis(Kırıkkale Üniversitesi, 2003) Çelik, Elif; Bilgin, AhmetÖZET Parlamento temsil esasına dayanan, çift ya da tek meclisten oluşan yasama organıdır. Halkın temsilcilerinden oluşan bir organ olarak, temsili demokrasiyle yaşıttır. Temsili demokrasinin anavatanı olan İngiltere, modern parlamentoların da ilk örneğini vermiştir. Parlamentoların oluşumu dönemlere ve ülkelere göre değişiklik göstermiştir. Sınırlı oy sisteminin yürürlükte olduğu dönemlerde parlamentolar belli bir servete sahip kişilerin seçtiği ve varlıklı kişilerden oluşan bir kurumdu. Ancak 19.yüzyılın ikinci yarısından sonra ve özellikle 20.yüzyıldan itibaren seçme ve seçilme hakkının kullanımında servet ve cinsiyet gibi sınırlamalar kaldırılmıştır. Bu durum parlamentoların toplumun farklı kesimlerini temsil ettiği organlar olmasını sağlayarak aynı zamanda yürütme karşısında güçlenmesini de sağlamıştır. Parlamentoların yapısı açısından iki model vardır: Tek meclisli ya da iki meclisli parlamento. Aristokratik geleneğe sahip ülkelerde, soyluların ayrıca temsilinin sağlanması zorunluluğu, halkın temsilcilerinden oluşan bir meclisin yanında ikinci bir meclisin varlığına neden olmuştur. İngiltere; Lordlar Kamarası ve Avam Kamarası ile bunun ilk ve en bilinen örneğidir. Federatif sistemlerde de, federe devletlerin temsili zorunluluğu, federal düzeyde iki meclisli bir yapıya yol açmıştır. Amerika Birleşik Devletleri; Senato ve Temsilciler Meclisi ile bunun en bilinen örneklerindendir. Aristokratik ya da federatif yapıda olmayan sistemlerde de iki meclisli parlamentolar görülmektedir. Bu sistemde amaç tek meclisin aşın yetkilerle donanmasına karşı ikinci meclisin fren görevi görmesini sağlamaktır. Böylece, yasama meclisini iki kanatlı kılarak, birbirlerini dengeleyen ve yasaların daha iyi bir süzgeçten geçip olgunlaştığı bir yapılanma gerçekleştirilmiştir. İki meclisli sistem; Osmanlı İmparatorluğunda Ayan Meclisi ve Mebusan Meclisi olarak karşımıza çıkmaktadır. 1876 Anayasasında düzenlenen bu sistemOsmanlı İmparatorluğunun yıkılışına kadar devam etmiştir. Kimi zaman padişahlarca Mebusan Meclisi feshedilmiş ancak ardından yurt içinden ve yurt dışından gelen baskılarla Mebusan Meclisi tekrar açılmıştır. Son Osmanlı Mebusan Meclisinin dağıtılmasının ardından ülke genelinde yapılan seçimler sonucunda Atatürk ve arkadaşlarınca Ankara'da Büyük Millet Meclisi kurulmuştur. Bu meclis tek yapılıdır. Ülke şartlan ve önceki örnekler kamuoyunun tek meclisli yapı tercih etmelerini sağlamıştır. 1921 Anayasasında ve Cumhuriyetin ilanından sonra 1924 Anayasasında da tek meclisli sistem uygulanmıştır. Kuvvetler birliğinin uygulandığı Türkiye Büyük Millet Meclisinde iki meclisli bir sisteme yer verilmemiştir. 1945 'ten sonra kamuoyunda yavaş yavaş çift meclis tartışmaları başlamıştır. Yapılan anketler, gazete ve dergilerde çıkan makalelerde çift meclisin faydalarından bahsedilmektedir. 1960 Askeri Müdahalesinden sonra yapılan anayasa çalışmalarında; çift meclis sistemine özellikle beklentilere cevap verecek bir çözüm olarak bakılmıştır. Türkiye Büyük Millet Meclisi 1961 Anayasası ile Cumhuriyet Senatosu ve Millet Meclisinden oluşan iki kanatlı bir yapıya kavuşturulmuştur. 12 Eylül 1980 askeri müdahalesinden sonra ise güçlü bir yasama amaçlanmış ve bu döneme kadar çıkan yasama ve yürütme ile ilgili sorunların kaynağının çift meclis sistemi olduğu belirtilerek 1960 döneminin tersi bir kamuoyu düşüncesi yaygınlaşmıştır. 1982 Anayasası tartışmalarında iki meclisli yapıdan uzaklaşmak gerektiğine karar verilmiştir. Neticede de Cumhuriyet Senatosu kaldırılmış ve tek meclisli parlamento benimsenmiştir. ıı