Yazar "Çelik, Serkan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 11 / 11
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Comparison of a New Test For Agility and Skill in Soccer With Other Agility Tests(De Gruyter Poland Sp Zoo, 2012) Kutlu, Mehmet; Yapıcı, Hakan; Yoncalık, Oğuzhan; Çelik, SerkanThe purpose of this study was both to develop a novel test to measure run, shuttle run and directional change agility, and soccer shots on goal with decision making and to compare it with other agility tests. Multiple comparisons and assessments were conducted, including test-retest, Illinois, Zig-Zag, 30 m, Bosco, T-drill agility, and Wingate peak power tests. A total of 113 Turkish amateur and professional soccer players and tertiary-level students participated in the study. Test-retest and inter-tester reliability testing measures were conducted with athletes. The correlation coefficient of the new test was .88, with no significant difference (p> 0.01> 0.01) between the test results obtained in the first and second test sessions. The results of an analysis of variance revealed a significant (p < 0.01) difference between the T-drill agility and power test results for soccer players. The new agility and skill test is an acceptable and reliable test when considering test-retest reliability and inter-rater reliability. The findings in this study suggest that the novel soccer-specific agility and shooting test can be utilized in the testing and identification of soccer players' talents.Öğe Derlem destekli Türkçe dil etkinliklerinin üniversite öğrencilerinin noktalama işaretleri kullanım yeterliklerinin geliştirilmesi üzerindeki etkisi(2013) Çelik, Serkan; Elkatmış, MetinBilgisayar bilimlerinin dil öğretimine dönük en büyük etkilerinden birisi de dil derlemi oluşturabilme, bu derlemleri işleme ve inceleyebilme alanında görülen hızlı gelişmelerdir. Derlem kaynakları ve yöntemleri eğitimsel uygulamaların geliştirilmesi noktasında hem öğretim materyallerini geliştirirken hem de veri-yoğun öğretim etkinliklerinin oluşturulması sürecinde büyük bir potansiyel taşımaktadır. Bu çalışma öğretmen adaylarının bilgisayar destekli eğitim kapsamında derlem tabanlı özgün dil örnekleri ile karşı karşıya getirilmelerinin ve dil kurallarını çıkarımlamaya çalışmalarının noktalama işaretlerinin doğru kullanımlarını edinmeleri üzerindeki etkisini öğretmen merkezli tümdengelim yöntemiyle karşılaştırarak incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın katılımcıları Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Bölümünde eğitim gören 171 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmanın nicel verileri noktalama işaretleri erişi testi, derlem kullanımı görüş anketi ile nitel verileri ise yarı yapılandırılmış görüşme formları aracılığıyla elde edilmiştir. Araştırmanın sonuçları Türkçede noktalama işaretlerinin kullanım kurallarının edinilmesinde derlemlere dayalı dil öğretim materyal ve etkinlikleri ile çalışan öğrencilerin sunuş merkezli (tümdengelim) yöntem ile eğitim alan öğrencilere kıyasla daha etkili bir öğrenme sağladığı yönündedir. Çözümlenen anket ve görüşme formları da katılımcıların derlem destekli dil öğrenimi çalışmalarını olumlu ve etkili bulduklarını ortaya koymaktadır. Bulgular doğrultusunda bilgisayar tabanlı derlem etkinliklerinin Türkçenin öğretiminde kullanımına dönük önerilerde bulunulmuştur.Öğe Developing collocational competence through web based concordance activities(2011) Çelik, SerkanGeride bıraktığımız 10 yıllık süreçte, derlem dilbilimin dil eğitim yöntemleri üzerindeki güçlü etkisinin alan yazında yoğun olarak tartışıldığı gözlemlenmiştir. Derlemlere dayalı dil öğrenme yaklaşımları, keşfe dayalı ve özgün bir dil öğrenim ortamı sunabilme iddiası taşımaktadır. Bununla birlikte, derleme lere dayalı dil öğretim araştırmaları İngilizce’nin yabancı ve/veya ikinci dil olarak öğrenimi noktasında halen yeterli ve etkili çıkarımlar oluşturabilmiş değildir. İki deneysel koşulun karşılaştırıldığı bu çalışmada, İngilizce’yi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin sözcüksel gelişimi üzerinde derleme dayalı dil öğretim tekniklerinin etkisi çevrimiçi sözlük kullanım yöntemi ile karşılaştırılarak incelenmiştir. Öğrenme içeriğinin bütün katılımcılara Moodle öğrenme yönetim sistemi üzerinden çevrimiçi olarak sunulduğu çalışmada, veriler bir ilişkisel sözcük testi aracılığıyla elde edilmiştir. Verilerin analizinde Kovaryans ve tanımlayıcı istatistik yöntemleri kullanılmıştır. Çalışmanın sonuçlarına göre, deney ve kontrol gruplarının ön ve son test uygulamaları arasında istatistiki olarak anlamlı bir fark bulunmamıştır. Bununla birlikte, uygulanan kalıcılık testi sonuçları, derleme dayalı dil öğretim etkinliklerinin kullanıldığı grubun daha başarılı olduğu belirlenmiştir. Bulgular ve sonuçlar doğrultusunda geleceğe dönük bir takım araştırma önerilerinde bulunulmuştur.Öğe The Effect of Corpus Assisted Language Teaching on the Learners' Proper Use of Punctuation Marks(Edam, 2013) Çelik, Serkan; Elkatmış, MetinOne of the critical contributions of the emerging technologies in computer sciences is the capability of corpus compilation and processing. Corpus resources and approaches are regarded as a potentially valuable areas both in developing instructional methods and designing pedagogical materials. This study aimed to explore the effect of exposing language learners to corpus data and guiding them to make deductions on the acquisition of punctuation marks in comparison to lecture based teaching. The participants were 171 prospective teachers attending a state university in central Anatolia, Turkey. The data were gathered through an achievement test, a questionnaire, and semi structured interviews. The results related to the achievement revealed that the learners who exploited corpus resources performed significantly better compared to those who received lecture based instruction. Besides, the findings also noted that the collaboration should be an important factor of success in corpus consultation among language learners. The results obtained via questionnaire and interviews underlined the positive perceptions of the participants toward corpus assisted language learning activities and materials. Suggestions were made for further research to have a deeper understanding of corpus utilization in Turkish language education.Öğe Eğitim özel derlemine ait söylem çözümlemeleri(2012) Çelik, SerkanDerlem destekli söylem çözümleme derlem dilbilimin yöntem ve araçlarını kullan arak belirli söylem türlerinin incelenmesin d e veya çeşitli parametrelerle karşılaştırılmasın da etkili sonuçlar e lde edilmesini sağlamaktadır. Bu çalışma öğretmen aday larının zihinlerindeki ideal eğitim ortamını anlattıkları metinleri içeren bir özel alan (öğrenci) derleminin oluşturulma sürecini, ilgili derlemin sıklık, eş dizim ve bağlam çözümlemelerini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Oluşturulan özel alan öğrenci derlemi 700 metin, 5345 paragraf, 250.065 sözcükten oluşmaktadır. Derlem AntConc adlı dizinleyici aracılığıyla incelenmiş ve en sık kullanılan alan ilişkili sözcükler ve frekansları bulunmuştur. Daha sonra s ık kullanılan kavramların eşdizim kullanımlarına bakılmış ve her bir kavramın sağ ve sol bağlam eş dizimleri elde edilmiştir. Son olarak temel kavramların bazıları bağlamda göster (KWIC) formatında incelenmiş ve söylem/metafor çözümlenmesine tabi tutulmuş tur. Derlemin frekans, eş dizim ve bağlam incelemeleri öğretmen eğitimi kapsamında yorumlanmış ve özel alan derlemleri çalışmaları için önerilerde bulunulmuştur.Öğe Öğrencilerin çevrimiçi derlemlerde gezinim süreleri ve sözcük edinimleri arasındaki ilişki(2010) Çelik, Serkan; Keser, HafizeBu araştırma, öğrencilerin veri yönlendirmeli öğrenme (VYÖ) yaklaşımı ile çevrimiçi sözlük kullanımı yöntemlerinin yabancı dilde sözcük edinimi boyutunda öğrenci başarısına etkilerini çevrimiçi öğrenme ortamlarında gezinme kayıtları bağlamında araştırmak amacıyla yapılmıştır. Araştırma yarı deneysel araştırma modeline göre yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu, 2008– 2009 öğretim yılında Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesinde öğrenim gören 68 öğrenci oluşturmuştur. Çalışmanın deney gruplarına çevrimiçi öğrenme ortamı üzerinden eğitim verilmiştir. Veriler, geçerlik ve güvenirlik çalışmaları yapılmış olan, sözcük bilgisi ölçeği ve ilişkili sözcük bilgisi ölçme aracı ile elde edilmiştir. Elde edilen verilerin çözümlenmesinde, kısmi korelasyon analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, öğrencilerin öğrenme yönetim sisteminde bulunma süreleri ile sözcük ve ilişkili sözcükleri edinimleri arasındaki ilişki bakımından, bulgulara dayalı olarak öğrencilerin sistemde bulunma süreleri arttıkça, sözcük bilgisi düzeyi ile ilgili ölçümlerden elde ettikleri puanlarda artış olduğu gözlenmiştir.Öğe Pedagogical materials use of primary grade teachers in mathematics education(2012) Toptaş, Veli; Çelik, Serkan; Karaca, E. TuğçeÖZ.Materyaller hem görsel hem de dokunsal olarak ilgi çekici olmakla birlikte, açık ve somut bir şekilde soyut matematiksel fikirleri temsil ederler.Bu çalışmanın odak noktası ilköğretim matematik programında belirtilen materyallerdir.Bu çalışmada 4. ve 5. Sınıf öğretmenlerinin matematik derslerinde materyal kullanımlarını sorgulamaktır. Çalışmanın verileri kullanımı için izin alınmış bir anket formu ile elde edilmiştir. Çalışmanın katılımcılarını 2011-2012 eğitim öğretim yılında Kırıkkale il merkezindeki 25 ilköğretim okulunda çalışan 137 4. ve 5. Sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Çalışmanın bulguları sınıf öğretmenlerinin materyalleri kullanımları yeterli düzeyde yüksek değildir. Çalışmanın bulgularına dayanarak öneriler sunulmuş ve çalışmanın sınırlılıkları tartışılmıştır.Öğe Technology integration levels of teacher education faculty(2011) Çelik, SerkanWeb’e dayalı teknolojiler, çevrimiçi öğrenme ve mesleki gelişim alanında yenilikler, teknolojinin öğretmen yetiştirme sürecindeki önemini arttırmıştır. Bu çalışma, altı farklı üniversite bünyesindeki Eğitim fakültelerinde görev yapan 124 öğretim elemanının teknolojiden öğrenme ve öğretme amaçlı yararlanma düzeylerini belirlemeyi, konuyla ilgili hali hazırdaki uygulamalarını ortaya çıkarmayı ve alanyazında değinilen teknolojinin yayılmasına dönük modelleri incelemeyi amaçlamaktadır. Veriler, altı farklı üniversitede görev yapan öğretim elemanlarından, teknolojinin eğitim ortamlarına uyarlanma düzeylerini ortaya koyma amaçlı hazırlanmış olan bir anket aracılığıyla elde edilmiştir. Çalışmanın sonuçları, katılımcı akademisyenlerin çalışma ortamlarına teknolojinin güncel yönelimlerini yeterli ölçüde yansıtmaları önünde çeşitli engeller bulunduğunu ve dolayısıyla öğretmen yetiştiricilerin teknolojiden mesleki anlamda yararlanmada sınırlıkları bulunduğunu göstermektedir. Sonuçlar, ayrıca, teknolojik unsurlarla güçlendirilmiş güncel öğrenme modellerinin katılımcıların mesleki ortamlarında yeterince kullanılmadığına işaret etmektedir. Bulgular, ilgili alanyazın doğrultusunda tartışılmış ve çeşitli önerilerde bulunulmuştur.Öğe Veri yönlendirmeli öğrenme yaklaşımının öğrencilerin sözcük edinimleri üzerindeki etkisi(2010) Çelik, Serkan; Keser, HafizeBu araştırma, veri yönlendirmeli öğrenme (VYÖ) yaklaşımı ile çevrimiçi sözlük kullanımı yöntemlerinin yabancı dilde sözcük edinimi boyutunda öğrenci başarısına ve başarısının kalıcılığına etkilerini araştırmak amacıyla yapılmıştır. Araştırma deneysel araştırma modeline göre yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu, 2008–2009 öğretim yılında Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesinde öğrenim gören 68 öğrenci oluşturmuştur. Çalışmanın deney gruplarına çevrimiçi öğrenme ortamı üzerinden eğitim verilmiştir. Veriler, geçerlik ve güvenirlik çalışmaları yapılmış olan, sözcük bilgisi ölçeği ile elde edilmiştir. Elde edilen verilerin çözümlenmesinde, kovaryans ve tanımlayıcı istatistik yöntemleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, veri yönlendirmeli öğrenme yaklaşımıyla öğrenim gören öğrencilerin akademik sözcükleri edinimleri bağlamında çevrimiçi sözlük kullanan öğrenci grubuna kıyasla daha başarılı oldukları saptanmıştır.Öğe Visions And Applications Of Administrations Of Schools Of Foreign Languages On Technology Planning(2011) Çelik, SerkanBu çalışma, Türkiye’deki yedi farklı üniversitenin Yabancı Diller Yüksekokullarında son bir yıl içerisinde görev yapmış ve halen yapmakta olan yöneticilerin görüşleri doğrultusunda, söz konusu okulların teknoloji planlama vizyonlarını ve bu doğrultudaki uygulamaları ilgili alanyazındaki gelişmeler doğrultusunda incelemeyi amaçlamaktadır. Veriler, ilgili alanyazın incelenerek, araştırmacı tarafından geliştirilen bir anket aracılığıyla toplanmıştır. Çalışmanın sonucunda, genel olarak, veri toplanan okulların henüz teknoloji planlaması konusunda kuramsal ve uygulama bağlamlarında alanyazında belirtilen nitelikleri geliştirmemiş oldukları görülmüştür. Diğer taraftan, devlet ve vakıf üniversitelerinin teknoloji planlaması, teknoloji ile ilgili sistem, araç ve mesleki gelişim etkinlikleri bağlamlarında belirgin bir ayrım içerisinde oldukları ortaya çıkmıştır. Vakıf üniversiteleri yenilikçi uygulama ve eğilimleri giderek daha etkin bir şekilde takip ederken, devlet üniversitelerinin teknoloji planlama vizyonlarını geliştirmede bütçe, personel ve bürokrasi noktalarında ciddi problemleri bulunmaktadır. Hemen tüm yüksekokulların teknoloji planlaması ve entegrasyonu ile ilgili yaşadıkları problemlerin temelinde yapılandırılmış bir karar alma mekanizmalarının olmaması ve teknoloji uzmanlığı noktasında yeterli personel ve bilgi desteğinden yoksun olmaları yatmaktadır.Öğe Vısıons And Applıcatıons Of Admınıstratıons Of Schools Of Foreıgn Languages On Technology Plannıng(2011) Çelik, SerkanBu çalışma, Türkiye’deki yedi farklı üniversitenin Yabancı Diller Yüksekokullarında son bir yıl içerisinde görev yapmış ve halen yapmakta olan yöneticilerin görüşleri doğrultusunda, söz konusu okulların teknoloji planlama vizyonlarını ve bu doğrultudaki uygulamaları ilgili alanyazındaki gelişmeler doğrultusunda incelemeyi amaçlamaktadır. Veriler, ilgili alanyazın incelenerek, araştırmacı tarafından geliştirilen bir anket aracılığıyla toplanmıştır. Çalışmanın sonucunda, genel olarak, veri toplanan okulların henüz teknoloji planlaması konusunda kuramsal ve uygulama bağlamlarında alanyazında belirtilen nitelikleri geliştirmemiş oldukları görülmüştür. Diğer taraftan, devlet ve vakıf üniversitelerinin teknoloji planlaması, teknoloji ile ilgili sistem, araç ve mesleki gelişim etkinlikleri bağlamlarında belirgin bir ayrım içerisinde oldukları ortaya çıkmıştır. Vakıf üniversiteleri yenilikçi uygulama ve eğilimleri giderek daha etkin bir şekilde takip ederken, devlet üniversitelerinin teknoloji planlama vizyonlarını geliştirmede bütçe, personel ve bürokrasi noktalarında ciddi problemleri bulunmaktadır. Hemen tüm yüksekokulların teknoloji planlaması ve entegrasyonu ile ilgili yaşadıkları problemlerin temelinde yapılandırılmış bir karar alma mekanizmalarının olmaması ve teknoloji uzmanlığı noktasında yeterli personel ve bilgi desteğinden yoksun olmaları yatmaktadır.