Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Çetin, Şenil Ünlü" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    A critical review of early childhood education and social policies in Turkey
    (Routledge, 2020) Çetin, Şenil Ünlü
    [Abstract No tAvailable]
  • [ X ]
    Öğe
    Okul Öncesi Eğitim Alan Beş Yaş Çocuklarının Meslek Seçimleri ve Cinsiyetlerine İlişkin Düşüncelerinin İncelenmesi
    (2020) Temiz, Zeynep; Çetin, Şenil Ünlü; Yılmaz, Simge
    Bunitel çalışma okul öncesi eğitim almakta olan 5 yaşındaki çocukların kendi cinsiyetlerini değerlendirme biçimlerini ve meslek seçimlerini ortaya koymak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışmaya Doğu Anadolu Bölgesi’ndeki merkez bir ilin dezavantajlı bir bölgesinde yaşayan ve MEB’e bağlı bağımsız anaokullarında eğitim gören 5yaşındaki 24 kız ve 26 oğlan çocuğu katılmıştır. Çalışmanın sonuçları çocukların cinsiyet algılarının yaşadıkları toplumda cinsiyetle ilgili var olan kalıp yargılarla oldukça benzer olduğunu göstermiştir. Çalışmanın sonuçları, kız çocukların cinsiyet tanımlamalarının dış görünüş/fiziki özelliklere, oğlan çocuklarının cinsiyet tanımlamalarının ise daha çok yaptıkları etkinlikler ya da davranışlar üzerine olduğunu ortaya koymuştur. Çalışmaya katılan kız çocuklarının yaşadıkları toplumda gözlemledikleri işleri gelecekte meslek olarak yapmak istedikleri (bulaşık yıkamak, temizlikçi olmak vb.), oğlan çocuklarının ise asker, polis ve şoförlük gibi maskülen özellikleri baskın meslekleri yapmak istedikleri gözlemlenmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Okul öncesi öğretmen adaylarının bebeklik döneminde kurum temelli eğitime ilişkin görüşleri
    (2019) Çetin, Şenil Ünlü
    Okul öncesi eğitim doğumdan başlayan ve temel eğitimin başlamasına kadar devam eden bir eğitimsürecidir. Türkiye’de ise kamu alanında çalışan okul öncesi öğretmenleri çoğunlukla 36-72 aylıkçocuklarla çalışmakta, öğretmen yetiştirme programları da öğretmen adaylarını daha çok bu yaş grubuile çalışmaya hazırlamaktadır. 0-36 aylık çocuklara eğitim veren kurumlarda çalışması öncelikli gruplardanbiri de okul öncesi öğretmenliğinden mezun olan bireylerdir. Ancak ilgili alan yazını, okul öncesiöğretmen ve öğretmen adaylarının bu kurumlarda çalışmaya yönelik ne düşündüğüne dair neredeysehiçbir bilgi sunmamaktadır. Mevcut araştırmanın amacı okul öncesi öğretmen adaylarının bebeklikdöneminde kurum temelli eğitime yönelik görüşlerini betimlemek ve bu görüşlerin farklı yıllarda sonsınıfta okuyan öğretmen adayları arasında değişip değişmediğini ortaya koymaktır. Bu amaçdoğrultusunda çalışmanın verileri farklı yıllarda okul öncesi öğretmenliği programının son sınıfındaokuyan 120 öğretmen adayından yazılı görüşme formu aracılığı ile toplanmıştır. Veriler nitel içerik analizimetodu ile analiz edilmiştir. Bulgular öğretmen yetiştirme programları, genel uygulamalar ve sosyalpolitikalar bağlamında eleştirel bir gözle tartışılmıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Pre-service early childhood educators’ perceptions of nature and its integration to teaching practices
    (Horizon Research Publishing, 2019) Çetin, Şenil Ünlü
    Today’s pre-service early childhood educators will become the teachers of next generation young children. To create an environmentally sensitive society, they have a crucial role. It is important to understand how they perceive nature and its integration to teaching practices. In the current study, 26 Turkish pre-service early childhood educators were asked to draw nature and respond three-open ended question; "(1) What is nature? (2) Would you like to integrate nature into your future teaching practices? Why? (3) How would you plan to integrate nature into your future teaching practices?" Written answers to these questions and pre-service early childhood teachers’ drawings were analyzed thematically. Findings revealed that pre-service early childhood educator defined nature as "(1) living and non-living; (2) source and (3) system” and their drawings included “flora, atmospheric features, fauna, geographical features and human-made stuff”, respectively. All participants revealed that they would like to integrate nature into their future teaching practices and mostly given reason for nature integration was increasing children’s environmental awareness. More than half of the participants reported that they would integrate nature into their future teaching practices via outdoor activities, it is followed by science and indoor activities. Through critically evaluating these findings, suggestions were presented for teacher training programs and future researchers. © 2019 by authors, all rights reserved.

| Kırıkkale Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kırıkkale Üniversitesi, Kırıkkale, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim