Yazar "Çetin, Şenil Ünlü" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe A critical review of early childhood education and social policies in Turkey(Routledge, 2020) Çetin, Şenil Ünlü[Abstract No tAvailable]Öğe Okul Öncesi Eğitim Alan Beş Yaş Çocuklarının Meslek Seçimleri ve Cinsiyetlerine İlişkin Düşüncelerinin İncelenmesi(2020) Temiz, Zeynep; Çetin, Şenil Ünlü; Yılmaz, SimgeBunitel çalışma okul öncesi eğitim almakta olan 5 yaşındaki çocukların kendi cinsiyetlerini değerlendirme biçimlerini ve meslek seçimlerini ortaya koymak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışmaya Doğu Anadolu Bölgesi’ndeki merkez bir ilin dezavantajlı bir bölgesinde yaşayan ve MEB’e bağlı bağımsız anaokullarında eğitim gören 5yaşındaki 24 kız ve 26 oğlan çocuğu katılmıştır. Çalışmanın sonuçları çocukların cinsiyet algılarının yaşadıkları toplumda cinsiyetle ilgili var olan kalıp yargılarla oldukça benzer olduğunu göstermiştir. Çalışmanın sonuçları, kız çocukların cinsiyet tanımlamalarının dış görünüş/fiziki özelliklere, oğlan çocuklarının cinsiyet tanımlamalarının ise daha çok yaptıkları etkinlikler ya da davranışlar üzerine olduğunu ortaya koymuştur. Çalışmaya katılan kız çocuklarının yaşadıkları toplumda gözlemledikleri işleri gelecekte meslek olarak yapmak istedikleri (bulaşık yıkamak, temizlikçi olmak vb.), oğlan çocuklarının ise asker, polis ve şoförlük gibi maskülen özellikleri baskın meslekleri yapmak istedikleri gözlemlenmiştir.Öğe Okul öncesi öğretmen adaylarının bebeklik döneminde kurum temelli eğitime ilişkin görüşleri(2019) Çetin, Şenil ÜnlüOkul öncesi eğitim doğumdan başlayan ve temel eğitimin başlamasına kadar devam eden bir eğitimsürecidir. Türkiye’de ise kamu alanında çalışan okul öncesi öğretmenleri çoğunlukla 36-72 aylıkçocuklarla çalışmakta, öğretmen yetiştirme programları da öğretmen adaylarını daha çok bu yaş grubuile çalışmaya hazırlamaktadır. 0-36 aylık çocuklara eğitim veren kurumlarda çalışması öncelikli gruplardanbiri de okul öncesi öğretmenliğinden mezun olan bireylerdir. Ancak ilgili alan yazını, okul öncesiöğretmen ve öğretmen adaylarının bu kurumlarda çalışmaya yönelik ne düşündüğüne dair neredeysehiçbir bilgi sunmamaktadır. Mevcut araştırmanın amacı okul öncesi öğretmen adaylarının bebeklikdöneminde kurum temelli eğitime yönelik görüşlerini betimlemek ve bu görüşlerin farklı yıllarda sonsınıfta okuyan öğretmen adayları arasında değişip değişmediğini ortaya koymaktır. Bu amaçdoğrultusunda çalışmanın verileri farklı yıllarda okul öncesi öğretmenliği programının son sınıfındaokuyan 120 öğretmen adayından yazılı görüşme formu aracılığı ile toplanmıştır. Veriler nitel içerik analizimetodu ile analiz edilmiştir. Bulgular öğretmen yetiştirme programları, genel uygulamalar ve sosyalpolitikalar bağlamında eleştirel bir gözle tartışılmıştır.