Yazar "Çok, Figen" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Tamamlanma İhtiyacı Ölçeği-Kısa Formu’nun Türk Üniversite Öğrencilerinde Psikometrik Özelliklerinin İncelenmesi(2017) Atak, Hasan; Syed, Moin; Çok, FigenAmaç: Bilişsel tamamlanma ihtiyacı (BTİ), son zamanlarda davranışsal nöro-bilimin önem kazanmaya başlayan konularından biridir ve bireyin belirli bir konuda karmaşa ve belirsizlik yerine kesin bir bilgiye ulaşma ihtiyacı, karar verme arzusudur. Bu çalışmanın amacı, tamamlanma ihtiyacını ölçen "Tamamlanma İhtiyacı Ölçeği-Kısa Formu'nun" Türk üniversite öğrencilerinde uygunluğunu incelemektirÖğe Yeni Bir Nöropsikolojik Kavram Olarak Tamamlanma İhtiyacı(2016) Atak, Hasan; Syed, Moin; Çok, Figen; Tonga, ZahideBilişsel tamamlanma ihtiyacı, son zamanlarda davranışsal nörobilimin önem kazanmaya başlayan konularından biridir ve bireyin belirli bir konuda karmaşa ve belirsizlik yerine kesin bir bilgiye ulaşma ihtiyacı, karar verme arzusu olarak tanımlanabilir. Bu çalışmada tamamlanma ihtiyacı kavramı, kısa bir gözden geçirme ile kuramsal ve görgül çalışmalar bağlamında detaylı olarak ele alınmıştır. Ayrıca, bu yazıda tamamlanma ihtiyacı ile ruh sağlığı ilişkisi de ele alınmıştır. Literatürde, tamamlanma ihtiyacı konusunda birkaç temel kuramsal açıklamanın yanında çok az görgül çalışmanın olduğu da dikkati çekmektedir. Bu yazıda ağırlıklı olarak tamamlanma ihtiyacıyla ilgili temel açıklamaları yapan Kruglanski'nin kuramına yer verilmiştirÖğe Yetilkinliğe Geçişte Bireyleşme Türleri ve Kimlik Statüleri: Üniversite Öğrencileri ve "Unutulan Yarı"(2013) Atak, Hasan; Kapçy, Emine Gül; Çok, FigenAmaç: Erikson'dan itibaren ergenli?in en önemlipsikososyal görevinin "kimlik" olarak kabul edilmesinekar?yn, özellikle son yyllarda ayry bir geli?imsel dönemoldu?u iddia edilen "beliren yeti?kinlik" döneminin temelgörevinin "kimlik" olabilece?i ve kimlik geli?iminin aslyndaergenlikte ba?layyp bu dönemde tamamlandy?y önesürülmektedir. Bu çaly?manyn temel amacy, belirenyeti?kinlik döneminde bireyle?me türlerinin varly?ynyincelemek ve kimlik statülerinin bireyle?me türlerine görefarklyla?yp farklyla?mady?yny incelemektir. Yöntem: Çaly?maya 19-26 ya? araly?ynda bulunan toplam 700 genç(üniversite e?itimi alan 343 ve almayan 357 birey)katylmy?tyr. Katylymcylaryn %37.9'u erkek (n=265), %62.1'i(n=435) kadyndyr; ya? ortalamasy 23.5'dir (SS=1.4).Ara?tyrmada "Benlik Kimli?i Statüleri Ölçe?i" ve "ÇokYönlü Eylemli Ki?ilik Ölçe?i" kullanylmy?tyr. Frekans veyüzde analizi, t-testi, MANOVA ve küme analizi verilerinanalizinde yararlanylan temel istatistiklerdir. Bulgular:Sonuçlar, yeti?kinli?e geçi? döneminde geli?imsel vestandart bireyle?me olarak adlandyrylan her iki bireyle?metürünün de deneyimlendi?ini göstermektedir. Ayryca,kimlik statülerinin geli?imsel ve standart bireyle?me türlerine göre farklyla?ty?y bulunmu?tur. Sonuç: Bulgular,bireyle?menin, beliren yeti?kinlik dönemindeki Türkgençlerinin kimlik biçimlenme sürecine katkysy ba?lamynda tarty?ylmy?tyrÖğe Yetişkinliğe Geçiş: Türkiye'de Demografik Ölçütler Bağlamında Kuramsal Bir Gözden Geçirme(2016) Atak, Hasan; Tatlı, Cemre Erten; Çokamay, Gökçe; Büyükpabuşcu, Hanife; Çok, FigenYetişkinliğe geçiş modern toplumlarda giderek karmaşıklaşan ve çeşitlenen bir süreçtir. Yetişkinliğe geçiş yaşında, ölçütlerinde günümüze özgü sürekli değişim vardır. Bilimsel çalışmalar çok çeşitli kuramlarla yetişkinliği ve yetişkinliğe geçişi açıklamışlardır. Bunlar arasında yeni bir yaklaşım olan beliren yetişkinlik özellikle farklı bir yaşam dönemi önerisiyle ilginçtir. Türkiye'de nüfus yapısı, nüfusun büyüme hızı gibi demografik özellikleri değişen yetişkinliğe geçiş dönemindeki bireylerin; iş-işsizlik, eğitim, ortalama evlilik ve ana baba olma yaşları yeni veriler ışığında sunulmakta ve tartışılmaktadır