Yazar "Özcan, Ahmet" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 5 / 5
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İl ve ilçe halk eğitimi planlama ve işbirliği kurullarının işlevselliği (Kırıkkale İli örneği)(Kırıkkale Üniversitesi, 2006) Özcan, Ahmet; Turanboy, Kürşat NuriÖZETBu araştırmanın amacı, il ve ilçelerde yaygın eğitim faaliyetlerinin planlanması veişbirliğinden sorumlu olan İl ve İlçe Halk Eğitimi Planlama ve İşbirliği Kurulları'nınişlevsel olup olmadığını belirlemektir.Kavramsal çerçeve içerisinde, ülkemizde Halk Eğitim'in tarihsel gelişimindenbahsedilmiş, yaygın eğitimin Milli Eğitim sisteminde, anayasa ve kanunlardaki yeribelirtilmiş, kalkınma planları ve hükümet programlarındaki yeri vurgulanmıştır.Araştırma, problemin ilgili olduğu alan ile elde edilen verilerin çözümlenmesindekullanılan teknikler bakımından nitel bir araştırmadır. Verilerin toplanmasında,araştırma sürecinde geliştirilen görüşme formu, kurul toplantı tutanakları ve yoklamasirküleri kullanılmıştır.Araştırma evrenini, Türkiye' de bulunan İl Halk Eğitimi Planlama ve İşbirliğiKurulları oluşturmaktadır. Araştırmada kurulun 2000-2005 yılları arasındaki çalışmasıincelenmiştir.Araştırma sonucunda ortaya çıkan bulgular şu şekilde özetlenebilir :Kurula katılım ve kurul toplantılarının düzenli olarak yapılması boyutunda,toplantıların üyelere yeterli süre önce bildirildiği; ancak üyelerin çoğunun toplantılarakatılmadığı veya yerine başkasını gönderdiği, bazı ilçelerde kurul toplantılarınınyapılmadığı, yapılan toplantılara katılan üyelerin kurul toplantıları hazırlıklarının yetersizolduğu görülmüştür.Kurulun almış olduğu kararlar boyutunda, alınan kararların kalkınma planlarınauygun olduğu; ancak ileriye dönük uzun vadeli kararların alınması gerektiği, yaygıneğitim alanında yapılan alan taramalarının yetersiz olduğu, durum saptamaya ve hedefbelirlemeye yönelik yeni araştırmaların yapılması gerektiği, alınan kararlarda yaygıneğitimde rol alacak kurumların görev tanımlarının yapılması gerektiği, faaliyetlerinhedeflerinin açık olarak belirtilmediği görülmüştür.Kurullarda alınan kararların uygulanması ve değerlendirilmesi boyutunda,planlanan eğitim faaliyetlerinin halka yeterince duyurulmadığı, gerçekleştirilen eğitimfaaliyetlerinin sonuçları hakkında diğer kurumların bilgilendirilmediği, faaliyetsonuçlarının belirlenmesinde ilgili kurumların düzenli rapor vermedikleri görülmüştür.VÖğe Improving technological infrastructure of distance education through trustworthy platform?independent virtual software application pools(MDPI AG, 2021) Ergüzen, Atilla; Erdal, Erdal; Ünver, Mahmut; Özcan, AhmetDistance education (DE), which has evolved under the wings of information technologies in the last decade, has become a fundamental part of our modern education system. DE has not only replaced the traditional education method as in social sciences and lifelong learning opportunities but also has significantly strengthened traditional education in mathematics, science, and engineering fields that require practical and intensive study. However, it is deprived of supporting some key elements found in traditional educational approaches such as (i) modern computer laboratories with installed special software suitable for the student’s field of interest; (ii) adequate staff for mainte-nance and proper functioning of laboratories; (iii) face?to?face technical support; (iv) license fees. For students to overcome these shortcomings, a virtual application pool is needed where they can easily access all the necessary applications via remote access. This research aims to develop a plat-form?independent virtual laboratory environment for DE students. This article has been developed specifically to guide DE institutions and to make a positive contribution to the literature. Technology Acceptance Model (TAM) has been used to explain student behaviors. It was concluded that students using the platform performed more successful grades (12.89%) on laboratory assessments and that the students using the developed platform were found to be more satisfied with the education process. © 2021 by the authors. Licensee MDPI, Basel, Switzerland.Öğe Kethüda Said Efendi tarihi ve değerlendirmesi(Kırıkkale Üniversitesi, 1999) Özcan, Ahmet; Savaş, Ali İbrahimTarihimizin yazılmasında resmi evrak ve Vakanüvis tarihlerinin yam sıra Hususi tarihçelerin ayrı bir yeri vardır. Bu çalışmamızda tarihçiliğimizin geçirdiği serüveni, IH. Selim devri Hususi tarih eserlerinin ve Said Efendi tarihçesinin devrin anlaşılmasındaki önemini yazmaya çalıştık. Bu çerçeve dahilinde, nadir bir eser olmasına rağmen çok az bilinen Said Efendi tarihçesini hazırladık. Tek nüsha olarak bilinen Viyana nüshasından hazırladığımız bu eserin,. araştırmalarımız neticesinde üç nüshasını daha tespit ettik. Ayrıca Said Efendi'ye ait olduğu iddia edilen, kaynaklarda geçmeyen başka bir tarihçenin varlığını ortaya koyduk. Said Efendi hakkında adının dışmda hiçbir bilgi olmamasına rağmen Kadı olduğuna dair bir bilginin mevcudiyetini tespit ettik Fakat bunu teyit eden başka bilgi ve belge bulamadık. Fakat aynı dönemlerde başka bir Said'in varlığını ve bunların aynı kişi olma ihtimalini kanaatlerimizle ortaya koyduk Bu çalışmamız sırasında sınırlı süreye rağmen Başbakanlık Osmanlı Arşivleri ve Şeriyye Sicilleri Arşivleri gibi arşiv malzemelerinin olduğu yerlerde araştırma yaptık. Devri anlatan matbu ve yazma eserlerden mümkün olduğunca faydalandık. Kullanmış olduklarımız Bibliyografya kısmında gösterilmiştir. Kısaca şunları ortaya koyduğumuzu söyleyebiliriz; Bir tek nüsha bilinen tarihçeyi Viyana Milli Kütüphanesinden getirtip metnini hazırladık. Bu sırada diğer nüshaların varlığı, Said Efendi nin hüviyeti hakkında kanaatlerimizi ve başka bir eserinin varlığını ortaya koyduk. Said Efendi tarihinin Cevdet Paşa, Hammer ve Ali Birinci dışmda, Selim El. Devri üzerine çalışanlar tarafından görülmediğini tespit ettik. Bu açıdan da eserin hazırlanmış olmasının ayrı bir önemi olduğu kanaatindeyiz. Bunların dışmda Osmanlı tarih yazıcılığı ve bunun içerisinde bu tarihçenin yerini tespit ettik.Öğe Mühendislik hesaplamaları için masaüstü kişisel bilgisayar bileşenleri ile giriş seviyesi yüksek başarımlı hesaplama sisteminin kurulumu(Kırıkkale Üniversitesi, 2016) Özcan, Ahmet; Ünver, Doç. Halil MuratGünümüzde yazılım ve donanım teknolojilerinde hızlı değişimler yaşanmaktadır. Donanım alanındaki gelişmeler yazılımın gerisinde kalmaktadır. Özellikle ar-ge çalışmalarında kullanılacak yazılımlar için çok güçlü ve hızlı donanımlara ihtiyaç bulunmaktadır. Ar-ge çalışmalarında sayısal işlem ve hesaplamaların kısa sürede tamamlanarak sonuçlandırılması büyük önem taşımaktadır. Bu amaçla yüksek başarım elde etmeye yönelik hazırlanmış özel bilgisayar sistemleri üzerinde çalışacak sayısal hesaplamalar da özel metotlar ile gerçekleştirilmektedir. Bu yöntem günümüzde paralel hesaplama olarak bilinmektedir. Bu yöntem için oluşturulan özel sistemlere ise Yüksek Başarımlı Hesaplama Sistemi veya bilinen adıyla Süper Bilgisayar denilmektedir. Geçtiğimiz 50 yılda yüksek başarımlı hesaplama sistemleri, mühendislik, tıp, kimya, fizik gibi pek çok bilim dalında zor, zaman alıcı problemlerin çözümünde kullanılmaktadır. Bu bilgisayarlar, hesaplama gücü olarak kişisel masaüstü bilgisayarlardan binlerce kat daha hızlı olabilmektedir. Ülkemizde süper bilgisayar oluşturma çabaları 2000'li yılların başında başlamıştır. Halen ülkemizin en hızlı bilgisayarı, İstanbul Teknik Üniversitesi bünyesinde bulunan Ulusal Yüksek Başarımlı Hesaplama Merkezinde bulunmaktadır. Bu bilgisayar 374 düğüm, 2724 çekirdekten oluşmakta ve saniyede 6 trilyondan fazla işlem yapma kapasitesine sahiptir. Yüksek başarımlı hesaplama sistemleri sunucu bilgisayarlarla ve özel seçilmiş ağ bileşenleriyle yüksek maliyetlerle kurulabilmektedir. Bu çalışmada düşük bütçeli masaüstü bilgisayar bileşenleriyle giriş seviyesi yüksek başarımlı hesaplama sisteminin kurulması gerçekleştirilmiştirÖğe Uygulama yazılımları için konteyner tabanlı uygulama havuzlarının geliştirilmesi(Kırıkkale Üniversitesi, 2022) Özcan, Ahmet; Ergüzen, AtillaGünümüzde internet herkes tarafından ulaşılabilir ve yaygın hale gelmiştir. Hızlı internetin yaygınlaşması ile eğitim kurumları da dönüşüm sürecine girmiş ve bazı eğitim içeriklerini çevrimiçi sunmaya başlamıştır. Önceleri alternatif bir öğretim modeli olarak internet üzerinden sunulan uzaktan öğretim sistemi, Covid19 salgınının yaşandığı günümüzde bir zorunluluk haline gelmiştir. Salgın döneminde tüm eğitim kurumları sınıf içi eğitimlerini uzaktan eğitim modeline dönüştürmüştür. Teknolojik eğitimlerde olduğu gibi mühendislik eğitimi müfredatında teorik ve uygulamalı eğitimler bulunmaktadır. Dersliklerde verilen teorik eğitimler laboratuvarlarda yapılan uygulamalarla pekiştirilmekte ve öğrencilerin deneyim kazanması sağlanmaktadır. Pandemi döneminde uzaktan eğitime katılmak zorunda kalan öğrenciler uygulamalı eğitimlerden uzak kalmaktadır. Uzaktan öğretim modelinde öğrenciler teorik dersleri sanal sınıflarda, uygulamalı laboratuvar eğitimlerini de sanal laboratuvarlarda yapılabilmektedir. Yazılım mühendisliği için oluşturulan sanallaştırma tabanlı laboratuvarlar uzun yıllardır kullanılmaktadır. Sanallaştırma teknolojisi, fiziksel bir sunucuya ait kaynakların mantıksal olarak paylaştırılması esasına dayanır. Bu teknolojide her sanal makine için bir sunucu örneği kopyalama zorunluluğu bulunmaktadır. Sunucu örnekleri, gerçek bir makine gibi eksiksiz bir işletim sistemi ve kütüphanelerle birlikte mantıksal olarak kendilerine ayrılan donanım kaynaklarını tüketmektedir. Sanal makine çalışmakta olduğu sürece kendisine ayrılan kaynaklar başka bir sanal makine tarafından kullanılamaz. Bu durum sanallaştırma yapısını kullanan tüm kurumlar için önemli bir problemdir. Başta bulut hizmet sağlayıcıları olmak üzere tüm teknoloji şirketleri bu soruna çözüm için yenilikçi ve ekonomik yöntemler aramaktadır. Son yıllarda geliştirilen konteyner teknolojisi bu sorunun çözümü olarak görülmektedir. Konteyner teknolojisi, aynı işletim sistemi çekirdeğini kullanan birbirinden yalıtılmış uygulamalar olarak ifade edilebilir. Bir yazılım işletim sistemi tarafından çalıştırıldığında sistem kaynaklarının bir bölümünü kullanmaktadır, bu yazılım işletim sisteminin kullandığı bölümü ile birlikte bir paket haline getirildiğinde konteyner olarak tanımlanmaktadır. Bu sayede her yazılım ihtiyaç duyduğu kadar bir büyüklük ile paketlenecektir. Bu pakete konteyner adı verilmektedir. Bu teknolojide her uygulamanın kendine özel bağımlılıkları, kütüphaneleri ve dosyaları mevcuttur. Aynı fiziksel makinede birbirinden izole birçok uygulamayı, hatta aynı uygulamanın farklı sürümlerini çok düşük sistem kaynaklarıyla çalıştırabilmek mümkündür. Özetle; Bir yazılımın çalıştırılabilşmesi için, içerisinde yüklü bir işletim sistemi olan bir bilgisayara ihtiyaç vardır. Bu işlem aslında oldukça maliyetlidir, konteyner teknolojisi sayesinde özellikle işletimin sisteminin kendisine yetecek kadar olan özellikleri ve sınırlı sistem kaynakları kullanılarak maliyet çok düşürülmektedir. Bu çalışmada, uzaktan öğretim sistemi için konteyner tabanlı sanallaştırma alternatifi bir platform oluşturulmuştur. Yazılım geliştirme eğitimlerinde kullanılmak üzere konteyner haline getirilmiş yazılım geliştirme ortamlarının bu platform üzerinden uzaktan eğitim öğrencilerinin kullanımına sunulması amaçlanmıştır. .Net Core 5.0 altyapısıyla çoklu platform uyumluluğu sağlanarak, MGD katmanlı modeliyle geliştirilen platform Docker konteynerlerini kullanmaktadır. Çalışmada test amaçlı yaygın kullanılan yazılım dillerini destekleyen ve eklentileriyle yetenekleri artırılabilen Visual Studio Code yazılım geliştirme editörü konteyneri kullanılmıştır. Dünyada büyük bir pandemi yaşanmaktadır. Pandemi döneminde öğrenciler okullardan uzak kalarak uzaktan eğitim faaliyetlerine katılmaktadır. Çalışma Uzaktan eğitim gören öğrenciler ve yazılım geliştirme laboratuvarına ihtiyaç duyan öğrenciler için önemlidir. Oluşturulacak benzeri laboratuvarlar pandemi döneminde öğrencilere büyük kolaylık sağlayacaktır.