Yazar "Özcan, Hakan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Bulut Tabanlı Öğrenme Yönetim Sistemi Seçiminde Bulanık Çok Kriterli Karar Analizi Yaklaşımı(2020) Özcan, Hakan; Emiroğlu, Bülent GürselBulut bilişim teknolojisinin gelişmesiyle öğrenme yönetim sistemleri (ÖYS’ler) yeni özellikler ve servis seçenekleri kazanmıştır. Buna bağlı olarak artan ürün alternatifleri arasından seçim yapma süreci zorlaşmıştır. Belli kriterlere bağlı en uygun bulut tabanlı ÖYS’yi seçmek kurumlar için önemli bir karar verme sorunu olmuştur. Bu çalışmada, kurumların bir grup bulut tabanlı ÖYS arasından belli kriterlere uygun seçim yapabilmesini kolaylaştıracak Bulanık Analitik Hiyerarşi Süreci (BAHS) tabanlı bir model geliştirilmiştir. Bu modelde, bulut tabanlı ÖYS seçiminde etkili olabilecek içerik desteği, etkileşim ve iş birliği, ölçme ve değerlendirme, ders yapısı, arayüz, verimlilik araçları, platform esnekliği, ölçeklenebilirlik, güvenlik, destek ve lisanslama kriterleri literatüre ve uzman görüşlerine dayalı incelenmiş ve oluşturulan bir hiyerarşik yapı ile sunulmuştur. Çalışmada hem kriterler hem de durum çalışması kapsamında ele alınan altı alternatif, çevrim-içi eğitim alanında uzman yedi karar verici tarafından değerlendirilmiştir. Belirlenen kriterlere bağlı olarak, seçilen alternatifler arasında yapılan bulanık ikili karşılaştırmalar sonucu en uygun bulut tabanlı ÖYS, TalentLMS olarak belirlenmiştir.Öğe Experimental Investigation of the Effect of Hydrophobic Coating on Aerodynamic Parameters of Airfoils(Kırıkkale Üniversitesi, 2023) Şahin, Fevzi; İsmailov, İsmayil; Özcan, HakanIn this study, an experimental study was carried out on NACA 4418 wing profile. The airfoil was covered with two different materials by spray coating method, the degrees of wetting (water droplet contact angle with the surface, ?) were determined. The three different surfaces that are as normal (? = 59o 90o) and superhydrophobic (? = 154o > 150o) were obtained. For these three different situations, the lift and drag coefficients were determined experimentally in the wind tunnel at a free flow velocity of 15 m / s (Re = 253.196) and 6 different angle of attack (-10 °, -5 °, 0 °, 5 °, 10 °, 15 °) and compared with each other. The results showed that when the hydrophobic and superhydrophobic properties to the normal (hydrophilic) airfoil were introduced, the lift coefficients of airfoil increased by an average of 15% and 23%, respectively for all the studied attack angles. In addition, adding hydrophobic and super hydrophobic properties to the normal (hydrophilic) airfoil decreased the drag coefficients of the airfoil by 12% and 20%, respectively for all the studied attack angles.