Yazar "Özden, Dilek" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Hemşirelik Öğrencilerinin Ağız Diş Sağlığı Algılarının Belirlenmesi(2017) Özveren, Hüsna; Gülnar, Emel; Özden, DilekAmaç: Bu çalışma hemşirelik öğrencilerinin ağız diş sağlığı algılarının belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Gereç ve Yöntem: Tanımlayıcı tipteki araştırmanın örneklemini bir üniversitenin Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümünde öğrenim gören 242 öğrenci oluşturmuştur. Araştırma verileri; Tanıtıcı Özellikler Formu, Çok Boyutlu Ağız Diş Sağlığı Kontrol Odağı Ölçeği (ÇBASKO), Ağız Diş Muayene Formu kullanılarak toplanmıştır. Verilerin değerlendirmesinde, yüzdelik hesapları, ortalama ölçüleri, Student t testi, One Way ANOVA testi kullanılmıştır. Bulgular: Öğrencilerin %86’sının kız öğrenci olduğu, %50.4’nün genel sağlığını ve %37.2’sininde ağız diş sağlığını iyi düzey olarak algıladıkları belirlenmiştir. Öğrencilerin DMFT indeksi 3.423.09 olarak saptanmıştır. Öğrencilerin ÇBASKO toplam puan ortalaması 59.477.50’dir. Öğrencilerin, diş fırçalama durumları, genel sağlık ve ağız diş sağlığına yönelik algıları ile ÇBASKO toplam puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı fark saptanmıştır (p0.05). Sonuç: Araştırma sonucunda hemşirelik öğrencilerinin ağız ve diş sağlığı algılarının orta düzeyde olduğu belirlenmiştir. Hemşirelik müfredatlarında ağız diş sağlığı eğitimine önem verilmesi önerilmektedir.Öğe Hemşirelik Öğrencilerinin Klinik Karar Verme Düzeyleri ve Etkileyen Faktörler(2018) Gülnar, Emel; Özveren, Hüsna; Özden, DilekGiriş: Klinik karar verme hemşirelik uygulamasının ayrılmaz bir parçası olmasına rağmen karar vermeyi etkileyen faktörleri inceleyen çalışmalara rastlanmamıştır. Amaç: Bu çalışma hemşirelik öğrencilerinin klinik karar verme düzeylerini ve etkileyen faktörleri belirlemek amacıyla yapılmıştır. Yöntem: Tanımlayıcı ve kesitsel tipte yapılan araştırmanın örneklemini, bir üniversitenin hemşirelik bölümü 2. 3. ve 4. sınıfta öğrenim gören ve araştırmaya gönüllü olarak katılan 173 öğrenci oluşturmuştur. Veriler, "Tanıtıcı Özellikler Formu" ve "Hemşirelikte Klinik Karar Verme Ölçeği" kullanılarak toplanmış, değerlendirilmesinde; sayı, yüzde, ortalama, Kruskal Wallis Testi, Mann-Whitney U testi ve One Way ANOVA testi kullanılmıştır. Bulgular: Öğrencilerin yaş ortalaması 20.78 ± 1.19 olup, %87.3'ü kız ve %46.8'i düz lise mezunudur. Öğrencilerin Hemşirelikte Klinik Karar Verme Ölçeği toplam puan ortalaması 141.91 ± 14.08'dir. Öğrencilerin klinik karar verme durumlarını, annesinin çalışma durumu, bölüme isteyerek gelme, hemşirelik mesleğini sevme, mesleğe ilişkin olumlu düşünceye sahip olma, klinik uygulamada sorun yaşamama, teorik bilgiyi klinik uygulamada kullandığını düşünme gibi değişkenlerin etkilediği belirlenmiştir (p < .05). Sonuç: Çalışma sonucunda öğrencilerin klinik karar verme durumlarının iyi düzeyde olduğu belirlenmiştir. Hemşirelikte farklı müfredat programında öğrenim gören öğrenciler ile çalışmanın daha geniş örneklemde tekrarlanması, öğrencilerin klinik karar verme düzeyinin eleştirel düşünme, problem çözme ve klinik öğrenme çevresi gibi değişkenler açısından araştırılması önerilmektedir.Öğe Hemşirelik öğrencilerinin meslek seçimini etkileyen faktörlerin belirlenmesi(2017) Özverena, Hüsna; Gülnar, Emel; Özden, DilekAmaç: Bu araştırma hemşirelik öğrencilerin meslek seçimini etkileyen faktörlerin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır.Gereç ve Yöntemler: Tanımlayıcı tipteki araştırmanın örneklemini, 2012-2013 yılı güz yarıyılında Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümünde öğrenim gören ve çalışmaya katılmayı kabul eden 175 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada veriler, öğrencilerin tanıtıcı özellikler formu ve Hemşire Meslek Seçimi Ölçeği (HMSÖ) kullanılarak toplanmıştır. Veriler yüzdelik hesaplaması, ortalama ölçüleri, Kruskal Wallis ve Mann-Whitney U testi kullanılarak değerlendirilmiştir. Bulgular: Araştırma sonucunda, öğrencilerin %89,7'sinin kız öğrenci ve %53,1'inin düz liseden mezun olduğu saptanmıştır. Öğrenci hemşirelerin; cinsiyet, hemşirelik bölümü isteyerek gelme durumu, kendini mesleğe hazır hissetme durumu, hemşirelik mesleğini sevme durumu ve mezuniyet sonrası hemşirelik mesleğini yapmak isteme durumuna göre meslek seçimi ölçeği puanı ortalamaları arasındaki fark istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur.Sonuçlar: Öğrencilerin meslek seçiminde cinsiyetin, bölümü isteyerek gelme durumunun, mesleğe hazır hissetme durumunun mezuniyet sonrası hemşirelik yapma ve hemşireliği sevme durumu gibi bazı değişkenlerin etkili olduğu bulunmuştur. Akademisyenlerin, öğrencilere hemşirelik mesleğinin tanıtımında rehberlik yapması önerilirÖğe The Perception Of Nursing By First-Year Nursing Students: A Metaphor Analysis(2018) Özveren, Hüsna; Özden, Dilek; Gülnar, EmelThis study was done with the objective of revealingthrough metaphors the perceptions of first-year nursingstudents on the concept of “nursing”. This study wasrealized with the voluntary participation of 80 first yearstudents of the Department of Nursing at the School ofHealth Sciences of a university and who accepted toparticipate in the study. It was requested that everynursing student should complete the sentence, “Nursingis like..., because...” with the objective of revealing theirmetaphors for the concept of “nursing”. It was foundthat nursing students produced 45 different metaphors.The metaphors constituted for the concept of “nursing”by the nursing students were treated in seven categories.It was determined that the categories in which thestudents produced the most metaphors were mother, toassist, life, to be responsible, physician’s assistant, cornerstoneand a difficult profession. In conclusion, themetaphors can be used as a strong research tool in understanding,revealing and explaining the cognitiveimages of the nursing student about the concept ofnursing. There is a need to study the concept of nursingthrough metaphors in different year students andnurses.