Yazar "Özek, Kübra İpek" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe A model proposal for movie theater service performance index (MTSPI) calculation with structural equation modeling and application(Gazi Univ, 2024) Özek, Kübra İpek; Aktepe, Adnan; Ersöz, SüleymanIn this research, the objective is to create a performance index for movie theater services. In order to create the index, firstly the conceptual model for movie theater services was created. Secondly, physical evidence, social benefit, customer satisfaction and ambiance are determined as latent variables and verified with Confirmatory Factor Analysis (CFA). The relationships among latent variables are determined using the Structural Equation Model (SEM). Then Entertainment Performance Index is developed and calculated by using weights and scores of latent variables for movie theater services. Entertainment Performance Index is used for determining the level of performance and for proposing suggestions for decreasing the level of service quality gaps in movie theater services sector. In addition, satisfaction levels for different customer groups are compared according to the frequency of benefiting from revenue management applications. The ambiance dimension, which is about feeling yourself in the script and feeling the emotions more intensely in the movie theater atmosphere, was developed in this study.Öğe Eğlence performans endeksinin hesaplanması ve gelir yönetimi ile ilişkisinin incelenmesi: Sinema salonu örneği(Kırıkkale Üniversitesi, 2022) Özek, Kübra İpek; Ersöz, SüleymanGünümüz dünyasında ekonomi, sanayi, sosyal yaşam vb. gibi alanlarda korku, güven, tüketim ve memnuniyet endeksi gibi birçok endeks oluşturulmaktadır. Bu çalışmada da sinema salonları için "eğlence performans endeksi" oluşturmak amaçlanmıştır. Endeksin oluşturulabilmesi için eğlenceyi oluşturan ya da tetikleyen diğer duygular ve eğlence arasındaki kavramsal model tasarlanarak bileşenler yapısal eşitlik modeli kullanılarak belirlenmeye çalışılmıştır. Aynı zamanda tüm hizmet ve eğlence sektöründe olduğu gibi sinema salonlarında da "belirli günlerde indirim" veya "farklı yaş gruplarına ayrıcalıklar" şeklinde çeşitli gelir yönetimi uygulamaları yapılmaktadır. Bu bağlamda gelir yönetimi uygulamalarının, müşteriler tarafından "her zaman kullanılması" veya "hiçbir zaman kullanılmaması" durumlarındaki eğlence endeks skorları karşılaştırılarak aralarında ilişkinin olup olmadığı ölçülmeye çalışılmıştır. Analizde, filmin sinema salonu atmosferinde izlenmesi sonucunda oluşan ambiyans boyutunun endeks skoru "çok iyi" değer aralığında bulunmuştur. Ankete katılan kişilerin gelir yönetimi uygulamalarından ve indirim kampanyalarından faydalanma sıklıklarına göre endeks skorları karşılaştırılmış ve gelir yönetimi uygulamalarını her zaman kullanan kişilerin eğlence performans endeksinin, hiçbir zaman kullanmayan kişilere göre daha yüksek olduğu ortaya çıkarılmıştır.