Yazar "Akman, Zekeriya" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Abdülmecid Efendi'nin Hayatı Ve Halife Seçilmesinde Türkiye Büyük Millet Meclisinde Yaşanan Tartışmalar(2019) Akman, Zekeriyaİtilaf Devletleri, Kurtuluş Savaşı’ndaki mağlubiyetlerinin ardındangerçekleştirilecek olan Lozan Barış Görüşmelerine hem Türkiye Büyük MilletMeclisi Hükümeti’ni hem de İstanbul Hükümeti’ni davet etmiştir. İkili ayrılıkçıkararak avantaj elde etmeye çalışan İtilaf Devletleri’nin bu tavrına karşıTBMM’nin 1 Kasım 1922 tarihinde saltanatı kaldırmasının ardından sadecehalife sıfatı kalan Vahdettin, can güvenliği kalmadığı gerekçesiyle firar ederekİngilizlere sığınmıştır. Bu olayın ardından TBMM, boş kalan hilafet makamınayeni birisini seçmek maksadıyla toplanmıştır. Önce gizli sonra açık gerçekleşenoturumlarda, kimin halife seçileceğinden çok seçilen halifenin nerede kalacağıtartışılmıştır. Meclisteki birçok mebus İstanbul’un işgal altında olduğunu veişgal altındaki halifeye biat etmenin caiz olmadığını iddia etmiştir. Bazı vekillerise İngiliz baskısı altındaki İstanbul’da kalacak olan bir halifenin İngilizlerdengüç alarak padişahlık ilan edebileceğini öne sürmüştür. Tartışmalarınsonucunda meclisin kararlarına uyacağına dair senet imzalayan AbdülmecidEfendi halife seçildi ve 24 Kasım 1922 tarihinde İstanbul’da, meclis tarafındanseçilen heyetin de katılımıyla yeni halifeye biat töreni düzenlendi.Öğe MUHAMMED ALİ LÂHÛRÎ, HAYATI VE HZ. MUHAMMED TASAVVURU(2019) Akman, ZekeriyaMevlâna Muhammed Ali, 1874 yılında Hindistan’da doğmuştur. Lahor’daki Goverment College’de eğitim görmüş ve öğretmenlik, avukatlık gibi görevler yapmıştır. 1897 yılında Kâdiyânîlik hareketine katılmıştır. 1914 yılında Kâdiyânîlik’ten kısmen ayrılmış ve Ahmediler’in Lahor ekolünü kurarak Lahor’a yerleşmiştir. 13 Ekim 1951 tarihinde Karaçi’de ölmüş ve Lahor’a defnedilmiştir. Muhammed Ali, tefsir, hadis, tarih, siyer, akait, kelam ve mensubu olduğu Kâdiyânîlik alanlarında onlarca kitap yazmış bir müelliftir. Hz. Muhammed’in hayatına dair yazmış olduğu “Siretü Hayri’l-Beşer” adlı eseri, Osmanlıca ve Türkçeye “Peygamberimiz” ismiyle tercüme edilmiştir. Bu kitabı, ayrıca otuzdan fazla dile çevrilmiş ve birçok ülkede yayınlanmıştır. Muhammed Ali, klasik İslam tarihi ve batı kaynaklarını kullanmış olduğu bu eserinde, nasıl bir Hz. Muhammed tasavvuruna sahip olduğunu, ortaya koymuştur.Öğe THE DIFFERENT AND SIMILAR ASPECTS OF TRADITIONAL SALAFISM AND NEO-SALAFISM(2021) Akman, Zekeriya; Çakırtaş, MehmetThere are quite important conflicts in the Muslim world especially in recent years. Because ofdifferent organizations and groups, these conflicts get more complicated every day. There are alot of different organizations which allege that they make jihad for the sake of Allah. Theseorganizations mostly fight against other Muslims in order to gain power in their regions. Thesegroups are named as Jihadi Neo-Salafis / Jihadi Modern Salafis by authorities. Therefore, it isimportant to differentiate Traditional Salafism from Neo-Salafism. It is because first term Salafiswere right people who try to find the best way to approach Allah without any negative intentionslike gaining reputations or political advantages. However, Neo-Salafis mostly represent a notionthat evolved from Wahhabism to Kharijism. Neo-Salafism is a common name of radical, fanaticand exclusionist Islamic groups around the world. Neo-Salafi scholars interpret the Qur’anespecially verses about jihad in an extremist way. For example, in Sa’di’s commentary book, hedoes not state about the minimum requirements of jihad declaration, and types of jihad.