Yazar "Akmeşe, Ömer Faruk" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Karın ağrısı ile acil servise başvuran hastalarda akut apandisit tanısı için makine öğrenmesi yaklaşımlarının kullanımı(Kırıkkale Üniversitesi, 2020) Akmeşe, Ömer Faruk; Erbay, HasanGenel cerrahi kliniklerinde en sık görülen acil hastalıklardan biri akut apandisittir. Özellikle 10 ila 30 yaşları arasında daha yaygındır. Ayrıca, tüm popülasyonun yaklaşık %7'sine yaşamlarının bir döneminde akut apandisit teşhisi konur ve ameliyat gerekir. Çalışma, makine öğrenmesi algoritmaları kullanarak erken akut apandisit tanısı için kolay, hızlı ve doğru bir tahmin yöntemi geliştirmeyi amaçlamaktadır. Retrospektif klinik kayıtlar, tahmin edici veri madenciliği modelleri ile analiz edilmiştir. Çeşitli makine öğrenme algoritmalarıyla elde edilen modellerin öngörü başarıları karşılaştırılmıştır. Çalışmada 348 erkek (%58,49) ve 247 kadın (%41,51) dahil olmak üzere toplam 595 klinik kayıt kullanılmıştır. Gradyan artırılmış ağaçlar algoritmasının %95,31'lik doğru tahmin başarısı ile en iyi başarıya ulaştığı tespit edilmiştir. Bu çalışmada, akut apandisitli bireyleri tanımlamak için makine öğrenmesine dayalı bir tahmin yöntemi geliştirilmiştir. Bu yöntemin özellikle hastanelerde, acil servislerde apandisit belirtileri olan hastalara fayda sağlayacağı düşünülmektedir.Öğe Uzaktan eğitimde ders içeriği oluşturma platformu(Kırıkkale Üniversitesi, 2015) Akmeşe, Ömer Faruk; Emiroğlu, Bülent GürselSon yıllarda eğitim öğretim faaliyetlerinin hızla internet ortamına taşınmasıyla akılcı, çağdaş ve yenilikçi bir eğitim sistemi olan uzaktan eğitim yönteminin yaygın olarak kullanılmaya başlandığı görülmektedir. Web tabanlı uzaktan eğitim, sürekli gelişen internet teknolojisinin getirdiği olanaklardan faydalanılarak, öğrenci ve öğretim elemanını web ortamında zamandan ve mekândan bağımsız olarak bir araya getirerek, eğitim materyallerine ulaşma olanağı sağlar. Ayrıca uzaktan eğitim, zamanı ve maddi olanakları kısıtlı olan çalışan insanlara eğitim imkânı vererek bireyin yaşam boyu eğitimine de katkı sağlamaktadır. Kısacası uzaktan eğitim uygulamaları, günümüzdeki web teknolojileri sayesinde zaman, mekân, araç-gereç, öğrenen ve öğreten açısından büyük esneklik ve faydalar sağlamaktadır. Dünya'da ve Türkiye'de bilişim teknolojilerinin gelişimiyle beraber uzaktan eğitim yöntem ve teknikleri de gelişim göstermiştir. Ayrıca uzaktan eğitime katılan öğrenci sayısıyla beraber uzaktan eğitim veren kurum sayısı gün geçtikçe artış göstermektedir. Gerçekleşen bu artışla birlikte uzaktan eğitim yöntemiyle verilen dersler için içerik hazırlama, bu içerikleri yönetme ihtiyacı ortaya çıkmıştır. Bu çalışmada, öğretim elemanlarının ders içeriklerini oluşturabilecekleri bir platform geliştirilmiş ve geliştirilen uygulamanın verimliliği istatistiksel olarak analiz edilmiştir. Uzaktan eğitimde eğitmen, yönetici ve öğrenci gibi roller düşünülerek etkin bir içerik geliştirme sistemi tasarlanması amaçlanmıştır.