Yazar "Aktaş, Alaattin" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 7 / 7
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe A comparative study on the stress intensity factor of carbon epoxy composite plates having central holes(2000) Dirikolu, M. Hüsnü; Aktaş, AlaattinMakalede standart olmayan ince kompozit levhaların gerilme şiddeti faktörlerinin (GŞF) hesaplanmasıyla ilgili karşılaştırmalı bir çalışma sunulmaktadır. Çalışmada Karbon-Epoksi kompozit levhalar kullanılmıştır. Çentiksiz ve üzerinde 4, 6 veya 8 mm çapında delik bulunan deney numuneleri hazırlanıp test edilmiştir. Elde edilen deney sonuçlarına dayanarak, iki analitik yaklaşım ve FRANC-sonlu elemanlar programı kullanılarak kompozitin kritik GŞF'leri hesaplanıp karşılaştırmalar yapılmıştır.Öğe Determination of the deflection function of a composite cantilever beam using theory of anisotropic elasticity(2001) Aktaş, AlaattinIn this paper, deflection function of an orthotropic cantilever beam subjected to point and distributed load are obtained using anisotropic elasticity. The deflections at the free end of the beam are calculated numerically using obtained formulas for different fiber directions.Öğe Düşük kavrama oranlı dişlilerde rijitliğin sonlu elemanlar metoduyla belirlenmesi(2004) Aktaş, Alaattin; Orhan, SadettinMakinelerin görevlerini yapabilmeleri açısından öncelikli iş, bir hareketin sağlanması ve bu hareketin makinenin diğer elemanlarına aktarımıdır. Başta sanayide kullanılan bir çok makinede, motorlarda, helikopterlerde, otomasyon sistemlerinde, takım tezgahlarında olmak üzere bir çok uygulamada dişliler vasıtasıyla hareket iletimi yaygın olarak kullanılmaktadır. Böylesine önemli bir görev üstlenen dişlilerin gerekli mukavemet ve dinamik kriterler açısından yeterli olmaları gerekmektedir. Dişlilerin kuvvet ve gerilme analizini, yük paylaşımını, iletim hatasını, dinamik analizini gerçekleştirmek için rijitlik katsayısının bilinmesi gerekmektedir. Bu çalışmada düşük kavrama oranlı düz dişlilerin düzlem gerilme durumu için rijitlik katsayısı, analitik ve sonlu elemanlar yöntemiyle bulunmuştur. ANSYS 5.4 programı kullanılarak analizler gerçekleştirilmiştir. Sonlu elemanlar metodu kullanılarak elde edilen sonuçlar ile analitik yöntemle elde edilen sonuçların uyum içinde olduğu görülmüştür.Öğe Failure analysis of trapezium shaped carbon-epoxy plate pinned-joint(2000) Aktaş, AlaattinBu çalışmanın amacı, içinde pim bulunan yamuk şekilli, karbon-epoksi kompozitinin yırtılma mukavemetini ve modunu araştırmaktır. Yırtılma yükü ve modu nümerik olarak analiz edildi. Nümerik metod iki adım içerir: İlk olarak plakadaki gerilme dağılımı sonlu elemanlar metodu kullanarak hesaplandı. İkinci olarak, yırtılma yükü ve modu Tsai-Hill ve Tensile-Compressive Failure kriterleri yardımıyla bulundu. Maksimum yırtılma yükü, Yırtılma modu ve Yırtılma ilerlemesini bulan bir bilgisayar programı geliştirildi. Fiber açısı 0 olmak üzere plakanın kenar oranı E/D ve genişlik oranı W/D sırayla 1 ile 4 ve 2 ile 4 oranında değiştirildi.Öğe İki tarafında dairesel boşluk bulunan levhada gerilme şiddeti faktörlerinin ve çatlak ilerleme yönünün bulunması(2001) Aktaş, Alaattin; Kılıç, OsmanBu çalışmada iki tarafında dairesel boşluğa sahip, bir dairesel boşluk üzerinde 2 mm uzunluğunda çatlak bulunan alüminyum levhanın gerilme şiddeti faktörleri (GŞF) ve çatlak ilerleme yönü sonlu elemanlar metodu (SEM) yardımıyla bulundu. Dairesel boşluğun yarıçapı 4 mm ile 10 mm arasında 2 mm artırımlarla ve her bir yarıçap için çatlak yönleri C?) 0, 30, 45, 60 olarak alındı. Analizler Franc2DL paket programı kullanılarak yapıldı GŞF (Kb K_) ve çatlak ilerleme yönleri (0) grafik olarak verildi.Öğe Pim bağlantılı kompozit plakaların statik ve dinamik davranışının incelenmesi(Kırıkkale Üniversitesi, 2002) Aktaş, Alaattin; Çelik, VeliÖZET PİM BAĞLANTILI KOMPOZIT PLAKALARIN STATİK VE DİNAMİK DAVRANIŞININ İNCELENMESİ AKTAŞ, Alaattin Kırıkkale Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Makine Anabilim Dalı, Doktora Tezi Danışman: Prof. Dr. Veli ÇELİK 2002, 110 sayfa Pim bağlantılarında plakaya açılan delikten dolayı plakada süreksizlik meydana gelir ve delik kenarında gerilme yığılmaları oluşur. Bu da pim bağlantının mukavemetini büyük ölçüde azaltmaktadır. Pim bağlantının mukavemetinin maksimum düzeyde kullanılması için bu çalışmada pim bağlantılı kompozit plakaların sitatik ve dinamik yüke karşı davranışı araştırıldı. Pimlenmiş karbon epoksi kompozit plakanın, pim merkezinin plakanın ucuna olan mesafenin, pim çapına oranı (E/D) ile plakanın genişliğinin pim çapına oranı (W/D) artırılıp; güvenli yataklama gerilmesi, maksimum yataklama gerilmesi, yırtılma modu ve cr-N diyagramları bulundu. Statik ve dinamik yük deneyleri için W/D=4 sabit iken E/D=2, 3, 4, 6 ve E/D=4 sabit iken W/D=2, 3, 4, 6 arasında^değiştirildi. Deneyler plakanın iki konfigrasyonu için yapıldı. Bunlar [07457- 45790°]s ve [907457-4570°]s konfıgrasyonlarıdır. Dinamik yük analizi deneysel, statik yük analizi ise hem deneysel hem de nümerik olarak yapıldı. Dinamik deneylerde ASTM standardında belirtildiği gibi gerilme oranı R=0.1 (amin/c»max), frekans f=10 Hz. ve yük değişimi sinüs olarak alındı. Nümerik analizler AN SYS 5.4 programında yapıldı. Analizler sonucunda; dinamik ve statik durum için optimum geometri elde edildi. Karbon-epoksi malzemesi RPI (Renslaer Pollythecnic Institute, Amerika) kompozit malzeme labaratuvarında imal edildi. Malzemenin çekmedeki özelliklerini bulmak için 0° de on tabakalı, basmadaki özelliklerini bulmak için 0° de onaltı tabakalı ve pim bağlantı deneyleri için [07457-45790°]s ve [907457-4570°]s konfıgrasyonuna sahip sekiz tabakalı plaka üretildi. Plakanın mühendislik sabitleri strain gageler yardımıyla bulundu. Bulunan sonuçlar çizelge ve grafiklerde verildi. Anahtar Kelimeler: Pim bağlantı, karbon-epoksi, Yataklama gerilmesi, Yorulma diyagramı, Kompozit malzeme.Öğe Pimli bağlantılarda çatlak ilerleme yönünün sonlu elemanlar metodu ile bulunması(2003) Aktaş, Alaattin; Orhan, SadettinBu çalışmada, içinde pim bulunan, yamuk şekilli bir levhanın çatlak ilerleme yönü (\theta) ve gerilme şiddeti faktörleri (KI, KII) sonlu elemanlar metodu (SEM) ile bulundu. Sonlu elemanlar analizi için Frank2DL programı kullanıldı. Levhanın delik kenarında 0, 30, 45, 60, 90, 120, 135, 150, 180 açılarında, 2 mm uzunluğunda çatlak oluşturulup; her bir açı değeri için gerilme şiddeti faktörleri ve ilk çatlak ilerleme açıları tespit edildi. Ayrıca ilk çatlak ilerleme açısı analitik olarak da bulunup, sonuçlar çizelge halinde verildi. SEM ve analitik olarak bulunan ilk çatlak ilerleme açılan birbirine yakın değerde olduğu sonucuna varıldı.