Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Aktepe, Hilal Saadet" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    Posta İşletmelerinde Sunulan Hizmetlerin Kalitesinin Karşılaştırmalı Ölçümü: Türkiye Posta İşletmesi Örneği
    (2021) Aktepe, Hilal Saadet; Durukan, Tülin
    Haberleşme ihtiyacı ve hakkının devlet otorite ve güvencesiyle sağlanması amacıyla kurulan posta işletmeleri\rküresel ölçekte yaşanan neredeyse tüm gelişmelerden doğrudan etkilenmişlerdir. Faaliyetlerinde bu denli eski ve\rönemli olan posta işletmeleri, küresel ölçekte yaşanan bu gelişmeleri takip etmeye çalışmaktadır Özellikle\rekonomik ve teknolojik gelişmeler bu işletmelerin hizmet alanlarını ve hizmet sunum şekillerini şekillendirmeye\rdevam etmektedir. Bu çalışmada Türkiye’nin evrensel hizmet yükümlüsü posta işletmesinin (PTT A.Ş.) temel\rfaaliyet alanı olan posta ve banka hizmetlerinin kalitesi SERVPERF ölçeği ile karşılaştırmalı olarak ölçülerek\ranlamlı farklılıkların tespiti ve nedenleri üzerinde değerlendirmeler yapılmıştır. PTT’den en az bir kere\rposta&kargo ve banka hizmetlerinden yararlanmış müşterilere anket yapılmıştır. Elde edilen anketler ile veriler\ranaliz edilmiş, öncelikle çalışmaya katılanların demografik özelliklerine yer verilmiş ve çalışmanın hipotezleri\rbağımsız örneklem T testi sonuçları aracılığıyla test edilmiştir. T testi sonuçlarına göre hizmet kalitesi algısı ve\ralt boyutlarından güvenilirlik, güvence ve empati algılarında PTT müşterilerinin posta&kargo ve bankacılık kalite\ralgıları farklılık göstermektedir. Hizmet kalitesi algısının fiziksel unsurlar ve cevap verebilirlik boyutlarında ise\rbu iki hizmet arasında müşteriler tarafından istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık gözlemlenmemiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Posta tedarik zincirinde pazar yoğunlaşması ve Türkiye örneği
    (Kırıkkale Üniversitesi, 2022) Aktepe, Hilal Saadet; Durukan, Tülin
    Posta hizmetlerinin bir haberleşme hizmetinden ziyade çeşitli kurum ve kişiler arası paket teslimatına dönüşüm süreci, tüm dünyada ve ülkemizde hem kamu otoritesi olarak var olan posta işletmelerinin yapısını hem de paket teslimatı hizmetinin tüm süreçlerini doğrudan etkilemiştir. Kimi ülkelerde tek seferde kimi ülkelerde ise aşamalı olarak kalkan posta tekeli, posta sektörünün rekabete açılması ve artan paket teslimatları, sektörü yeni hukuki ve operasyonel düzenlemelere mecbur bırakmıştır. Posta kavramı artık daha az kullanılmakla birlikte posta ile ifade edilen paketlerin teslimatı gündelik hayatın neredeyse herkes için ayrılmaz bir parçası haline gelmiştir. Artan bu hacim, posta sektörünün hukuki ve ekonomik yönüne dikkatleri yoğunlaştırmıştır. Sektördeki düzenlemeler ülkemizde Posta ve Telgraf Teşkilatı'nın anonim şirket haline gelmesi, sektörün posta tekeli haricinde rekabete açılması ve pek çok yasal yeni düzenlemeler şeklinde gözlemlenmiştir. Sektörün dinamik yapısı gelişmelerin devamına neden olmaktadır. Ancak kaydedilen gelişmeler ile sektörün bugün geldiği noktada yaşanan problemler ve çözüm önerileri araştırılmış, sektörde denetimlerin artırılması ve bu denetimlerin şikayete tabi olmaması gerektiği sonucuna varılmıştır. Bunun için de, sektördeki işleyiş ve rekabetten sorumlu üst otorite Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu'ndan sektörü daha yakın bir şekilde takip etmesi beklenilmektedir. Sektörden sorumuluğu ve kendisi de yeni sayılabilecek bir kurum olarak Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu, teknolojik ve insan kaynağı yapısı ile gelişmiş bir kurum olarak nitelendirilmekte ancak sektörün dinamik yapısına ayak uydurması için alması gereken yol bulunmaktadır. Bunu da sektör paydaşları, evrensel hizmet yükümlüsü Posta ve Telgraf Teşkilatı Anonim Şirketi ve sektörün sivil toplum organizsayonu Türkiye Kargo, Kurye ve Lojistik İşletmecileri Derneği ile etkileşimli olarak yapması önerilmektedir. Sektörün dinamik yapısı ve büyüyen hacmi, daha çok oyuncuyu barındırabilecek potansiyele sahip görünmektedir. Ancak bu büyüme haksız rekabetin olmadığı bir piyasa yapısıyla mümkün olacaktır.

| Kırıkkale Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kırıkkale Üniversitesi, Kırıkkale, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim