Yazar "Alpan, Alper" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Sağlık Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Şizofreni Hastalığına Karşı Tutumları(2018) Alpan, Alper; Kocamanoğlu, Ekrem; Yüce, Furkan; Akçakmak, Gizem; Günbal, Miraç; Aşık, Elif; Albayrak, SevilAmaç: Sağlık çalışanlarının şizofreni hastalığına karşı damgalayıcı tutumları, hastaların yaşamlarını olumsuz etkileyebilir. Bu araştırmanın amacı, sağlık bilimleri fakültesi öğrencilerinin şizofreni hastalığına karşı tutumlarını belirlemektir. Gereç ve Yöntem: Araştırma 291 öğrenci ile yürütüldü. Örneklemde yer alan öğrencilerin %68.7’si kadındı. Öğrencilerin %34’ü 1. sınıfta, %33’ü 2. sınıfta, %19.6’sı 3. sınıfta ve %13.4’ü ise 4. sınıfta okumakta olup yaş ortalamaları 20.55 1.47 yıl idi. Öğrencilerin %4.5’i daha önceden psikiyatrik tedavi aldığını ve %17.5’i yakınlarının psikiyatrik sorunlar yaşadığını ifade etti. Verilerin toplanmasında Tanıtıcı Bilgi Formu ve Psikiyatrik Araştırmalar ve Rehabilitasyon Merkezinin (PAREM) yürüttüğü “Ruhsal hastalıklar ile ilgili halkın tutumunun araştırılması” konulu projede (RUTUP) kullanılan anket formunun 32 maddelik şizofreni alt bölümüne ait maddelerden oluşan formu kullanıldı. Araştırmanın yapılabilmesi için etik onay ve gerekli izinler alındı. Bulgular: Öğrencilerin %88.7’si şizofreninin bir hastalık olduğunu, %60.8’i ise şizofreni hastalarının akıl hastası olduklarını ifade etti. Hastalığın etiyolojisine yönelik olarak; öğrenciler, hastalığın daha çok yaşanılan sorunlardan (%51.5), sonra da kişilik yapısından (%45.4) kaynaklandığını belirtti. Öğrencilerin %55.6’sı hastalığın tedavi edilebilir olduğunu ve %84.0’ü psikoterapiyle tedavinin sağlanabileceğini belirtti. Öğrencilerin %42.3’ü şizofreni hastalarının toplum içinde dolaşmamaları gerektiğini, %47.8’i bu hastaların saldırgan olduğunu ve %64.3’ü hastaların kendileriyle ilgili doğru kararlar alamayacağını düşünmekteydiler. Çalışmaya katılan öğrencilerin %91.1’i şizofreni hastası ile evlenmek istemeyeceğini, %67.7’si komşu olmak istemeyeceğini ve %64.6’sı da birlikte çalışmak istemeyeceğini ifade ettiler. Öğrencilerin bölümleri ile şizofreniyi doğru tanımlayabilme durumu arasında istatistiksel olarak anlamlı fark tespit edildi (p 0.05). Sonuç: Yapılan araştırma sonucuna göre, öğrencilerin şizofreni hastalığını tanıdıkları ancak etiyolojisi ve tedavisine ilişkin yanlış bilgilere sahip oldukları belirlendi. Öğrencilerin yarıya yakının şizofreni hastalarına ilişkin damgalayıcı tutum sergiledikleri evlenmek, komşusu olmak, birlikte çalışmak gibi konularda şizofreni hastalarını önemli oranda hayatlarında istemedikleri sonucuna varıldı