Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Alver, Birol" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    INVESTIGATION OF UNWANTED BEHAVIORS OF PRIMARY SCHOOL STUDENTS
    (2018) Alver, Birol; Kincal, Rabia; Uğurlu, Fatmanur
    The purpose of this study is to examine the unwanted behaviors of primary school students with various variables, based on the views of class teachers. In this study, a semi-structured interview technique, one of the qualitative research techniques, was used. The sample group consists of 789 elementary school students who are educated in Cevdet Samikoglu Primary School in Kagıthane district of İstanbul province in 2017-2018 Spring Semester. 318 (40.3%) were in the second, 204 (5.9%) were in the third, and 267 (33.8%) were studying in the fourth grade of the primary school students participating in the survey. 412 (52.2%) of the students were composed of girls and 377 (47.8%) were composed of males. Interms of overall academic achievement, class teachers assessed 54 (6.8%) students poor, 138 (17.5%) moderate, 194 (24.6%) good and 403 (51.1%) very good. According to the opinions of the class teachers, 604 (100%) undesired behaviors observed in the primary school students participating in the research were expressed. According to the frequency of these behaviors: 81 (13.4%) of the low course success; distraction and focus problem 76 (12.5%); withdrawn and silent 66 (10.9%); fighting / violence and being out of order 62 (10.2%); irresponsible behavior and neglect 62 (10.2%); communication-based problems 57 (9.4%); problems based on lack of self-confidence 39 (6.4%); related and adverse affects and problematic behaviors arising from modeling 28 (4.6%); problematic trends from family 27 (4.4%); obsessive behavior 27 (4.4%); compliance problems resulting from foreign nationals 18 (2.9%); selfishness 17 (2.8%); the tendency to lie 13 (2.1%); malnutrition 12 (1.9%); abusive speech 11 (1.8%); jealousy 8 (1.3%).
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Researching About The Relationship Between University Students’ Of Personal And Social Adjustment Levels In Terms Of Various Variables
    (2017) Aras, Ercan; Alver, Birol
    Bu araştırmada, üniversite öğrencilerinin kişisel ve sosyal uyum düzeyleri cinsiyet, okul türü, sınıf düzeyleri, yerleşim yeri, sosyo-ekonomik düzeyleri ve anne-baba tutumları açısından incelenmiştir. Araştırma betimleme türünde olup, ilişkisel modele dayalıdır. Araştırmada tarama yöntemi ve anket tekniği kullanılmıştır. Araştırma evreni 2013- 2014 yılında Iğdır Üniversitesi'nde öğrenim gören 5000 öğrenciden; örneklemi ise kolay örnekleme yöntemiyle seçilen 832 öğrenciden oluşmaktadır. Bu araştırmada bireylerin kişisel, sosyal ve genel uyum düzeylerini ölçen Hacettepe Kişilik Envanteri ve kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Araştırmada frekans dağılımları, bağımsız gruplar için t testi, tek yönlü varyans analizi, Kruskal-Wallis analizi yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; üniversite öğrencilerinin cinsiyetlerine göre kendini gerçekleştirme ve sosyal uyumları arasında ve okul türleri, yerleşim yeri, algıladıkları sosyoekonomik düzeyleri ile algıladıkları anne-baba tutumlarına göre kişisel uyumları arasında anlamlı farklılaşma görülmemiştir. Erkek öğrencilerin duygusal kararlılık, nevrotik eğilimler, psikotik belirtiler, kişisel uyum ve aile ilişkileri ve sosyal ilişkiler ile genel uyum ortalamaları yüksek iken; kız öğrencilerin sosyal normlar ve antisosyal eğilimler puan ortalamaları anlamlı düzeyde yüksek bulunmuştur. Üniversite öğrencilerinin yerleşim birimlerine göre sosyal ve genel uyumları arasında anlamlı farklılaşma bulunmamışken; okul türleri, sınıf düzeyleri, algıladıkları sosyoekonomik düzeyleri ile algıladıkları anne-baba tutumlarına göre sosyal ve genel uyum puan ortalamaları arasında anlamlı farklılaşma olduğu tespit edilmiştir

| Kırıkkale Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kırıkkale Üniversitesi, Kırıkkale, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim