Yazar "Arat, Elif Tertemiz" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Okullarda dijital öğrenme kültürünün incelenmesi(Kırıkkale Üniversitesi, 2024) Arat, Elif Tertemiz; Köse, Esra KarabağOkullarda dijital öğrenme kültürü, günümüz eğitim ortamlarında hızla değişen ihtiyaçlara cevap veren bir öneme sahiptir. Bu kültür, teknolojinin etkili bir şekilde kullanılması, öğrencilerin dijital becerilerle donatılması, öğretmenlerin dijital araçları etkili bir şekilde eğitim hayatlarına entegre etmesi ve bu süreçte sürekli bir öğrenme ortamının oluşturulması gibi unsurları içermektedir. Dijital öğrenme kültürü, öğrencilerin öğrenmelerini destekleyen ve onlara çeşitli dijital araçlarla etkileşimli öğrenme fırsatları sunan bir ortam oluşturmayı amaçlar. Bu kültür, öğrencilerin dijital teknolojiyi güvenle ve bilinçli bir şekilde kullanabilme becerilerini geliştirmeye odaklanır. Dijital öğrenme kültürü üzerine yapılan bu çalışmanın amacı, dijital teknolojilerin kullanımındaki yaygınlaşma ile birlikte okullardaki dijital öğrenme kültürünü; okul yöneticisi, öğretmen, öğrenci ve veli görüşlerine göre çok yönlü olarak değerlendirmek olarak belirlenmiştir. Bu amaç doğrultusunda nitel araştırma yöntemlerinden fenomenoloji deseni ile saha araştırması yapılmış; öğretmen, öğrenci, veli ve okul müdürlerinden oluşan toplam 45 katılımcıdan yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile elde edilen bulgular içerik analizi ve betimsel analiz ile değerlendirilmiştir. Sonuçlarda öğretmenlerin ve yöneticilerin kendilerini teknolojik liderlik ve teknoloji konusunda geliştirmeleri gerektiği ve yetkin oldukları konusunda farklı görüşlerin olduğu, teknolojinin eğitimle entegrasyonunun pozitif ve negatif etkilerinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca dijital öğretim süreçlerinin öğrenci, öğretmen, veli ve yöneticiler bakımından farklı perspektiften değerlendirildiği ve fırsat ile dezavantajlarının farklı olduğu belirlenmiştir. Araştırmadan elde edilen veriler ışığında önerilere yer verilmiştir.