Yazar "Arslan, Mehmet Metin" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 12 / 12
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Adayların Yansıtıcı Günlüklerinde Öğretmenlik Uygulamasına Yönelik Farkındalıkları(2017) Arslan, Mehmet MetinÖğretmen adaylarına, gerek kuramsal gerekse uygulamalı dersler verilerek meslekî yeterlikleri kazanmaları sağlanmaktadır. Adayların mesleki uygulamalarla öğretmenliğe yönelik farkındalık geliştirmeleri; mesleğe yönelik olumlu tutum edinmelerinde önemli bir etkiye sahiptir. Bu durumun bir deneyim kazanma ve paylaşma süreci olduğudüşünüldüğünde adayların yaratıcı, eleştirel düşünmelerini destekleyen yansıtıcı günlük çalışmaları önem kazanmaktadır. Bu çalışmada pedagojik formasyon eğitimi sertifika programına katılan öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulama süreçlerine yönelik farkındalıklarının yansıtıcı günlükler aracılığıyla belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma 30 katılımcı ile gerçekleştirilmiş ve çalışma grubundan verilerin toplanmasında nitel araştırma yaklaşımlarından biri olan doküman incelemesi kullanılmıştır. Yapılan analiz sonucunda öğretmen adaylarının kendi öğretme süreçlerine ilişkin farkındalık düzeylerinin oldukça düşük olduğu tespit edilmiştir.Öğe An examination of metaphorical thinking and learning from educational view(2006) Arslan, Mehmet Metin; Bayrakçı, M.Metaphor is generally defined as describing a phenomenon or a concept by the terms which are more familiar. Although the usage of metaphors as pedagogical tools is a recent issue, using them as a teaching tool is common for a very long time. Teachers not only use metaphors unconsciously to explain ideas, concepts and abstract things but also they apply some similar methods in their everyday activities. In this study that examines metaphors and their educational usage theoretically, the basic concepts about metaphors are examined and explained first. Then some commentaries on the educational and instructional usage of metaphors are placed. Moreover, some important points about the usage of metaphors for instructional purposes are explained.Öğe Halk Eğitimi Merkezi Müdürlerinin Değişim Eğilimleri(2015) Arslan, Mehmet MetinBu çalışmada, halk eğitimi merkezi müdürlerinin hayat boyu öğrenmeye yönelik değişim eğilimlerinin (değişimde girişimcilik, değişimin yararına inanma, değişime direnme, değişimden kaçınma) incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, halk eğitimi merkezlerinde görev yapan 771 merkez müdürü oluşturmaktadır. Araştırma verileri, Akbaba Altun ve Büyüköztürk (2011) tarafından geliştirilen değişim eğilimleri ölçeği (DEÖ) ile toplanmıştır. Araştırmada grupların ölçek puanları arasındaki farkların manidarlığının test edilmesinde tek faktörlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Alt ölçek puanları arasındaki ilişkiler Pearson korelasyon katsayısıyla incelenmiştir. Araştırmada, ilköğretim kurumlarından gelen müdürlerin yaygın eğitim kurumlarından gelen müdürlere göre girişimcilik boyutundaki değişim konusunda daha olumlu düşündükleri görülmüştür. Kıdemli müdürlerin, girişimcilik boyutundaki değişim eğilimlerinin daha yüksek, değişime dirençlerinin ise daha az olduğu bulunmuşturÖğe MANAGERIAL PERCEPTION OF EDUCATION IN THE EDUCATIONAL NON-GOVERNMENTAL ORGANIZATIONS(Anadolu Univ, 2011) Arslan, Mehmet MetinThe aim of this research is to determine the educational NGO managers' perceptions of education in the city of Kirikkale. The sample of this qualitative research, which has been conducted on a case pattern basis, comprises managers from 13 educational non-governmental organizations in the province of Kirikkale. Data were collected by the researcher himself through direct contact and interview with the participants. The interview form was developed based on the opinions from experts in the field. The concordance between the sentential codifications was checked by an independent observer and the researcher in order to ensure data reliability. The coefficient of concordance between the observers was calculated as .87 for the sociopolitical perceptions dimension of education and .90 for the perceptions regarding the position and importance of the organizations, which were included in the present research, in the system. Participant confirmation method was used for the validity of the data. Some remarkable results of the research are as follows: The participants. failed to relate the aims of educational organizations to the general public, basically engaged in aid-oriented activities, expected aid from the government, tended to look at education and its problems from an economic viewpoint, neglected the philosophical and scientific dimensions of the problem, and made individual assessments with no relevance to the social context.Öğe Öğretmen Adaylarının Sınıf Yönetimi Boyutlarına İlişkin Algılarının Karikatürize İfadeleri(2017) Arslan, Mehmet MetinBu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının sınıf yönetimi etkinlikleri ile etkili bir sınıf ortamı oluşturmada, sınıf yönetimi boyutlarından hangisini en önemli gördüğünü karikatürize ifadeyle ortaya çıkarmaktır. Nitel araştırma yaklaşımı doğrultusunda tasarlanan, olgubilim deseninde yürütülen çalışmanın örneklemini, Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi bünyesinde açılan Formasyon Eğitimi sertifika programına katılan gönüllü 89 öğretmen adayı oluşturmuştur. Veriler, katılımcıların sınıf yönetimi boyutlarını değerlendirerek önem sırasına koymaları ve en önemli gördükleri boyutu karikatür çizerek ifade etmelerini gerektiren ve iki bölümden oluşan bir yarı yapılandırılmış form aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmanın dikkat çeken bazı sonuçları şöyle özetlenebilir: Katılımcıların çizim ve yorumlarında, a) sınıf içi ilişkileri ve iletişimi en önemli boyut olarak gördüğü ve sınıf yönetiminin temelinin iletişime dayandığı, b)öğretimin yönetimi açısından bakıldığında, iyi planlanmış amaca uygun gerçekleştirilmiş sınıf yönetimi boyutları etkinliklerinin sınıf yönetimi sorunlarını çözmede de etkili olduğu, c) sınıf yönetimi kapsamında bakıldığında bütün boyutların önem sıraları arasında bir ilişki olduğu görülmektedirÖğe Ortaokul İngilizce Öğretmenlerinin Değişime Eğilimleri(2019) Aydilek, Sevcan; Arslan, Mehmet MetinBu araştırmanın amacı, ortaokul İngilizce öğretmenlerinin değişime yönelik eğilimlerinin düzeyinibelirlemektir. Bu amaçla Büyüköztürk, Uslu ve Akbaba Altun (2017) tarafından geliştirilen öğretmenlereuyarlanan, değişimde girişimcilik, değişimin yararına inanma, değişime direnme, statükoyu korumafaktörlerinden oluşan “Değişim Eğilimleri Ölçeği” kullanılmıştır. Kırıkkale’de MEB’e bağlı resmî ortaokullardaçalışan ve çalışmaya gönüllü olarak katılmak isteyen 91 İngilizce öğretmenine anket formu uygulanmıştır.Uygulanan anket formundan elde edilen veriler SPSS 22.0 ile analiz edilmiş, bağımsız örneklemler için t-testi ileanaliz sonuçları yorumlanmıştır. Araştırma bulgularına bakıldığında, katılımcıların genel olarak değişimeyönelik eğilimlerinin orta düzeyde olduğu saptanmıştır. Ortaokul İngilizce öğretmenlerinin değişimin yararınainanma alt boyutuna dair eğilimlerinin en yüksek düzeyde; değişimde girişimcilik boyutuna dair eğilimlerininyüksek düzeyde; değişime direnç ve statükoyu koruma boyutlarına dair eğilimlerin düşük düzeyde olduğugözlemlenmektedir. Ayrıca araştırmanın sonuçlarında, mesleki kıdem ve kullanılan eğitim teknolojileri araçları(tahta/akıllı tahta) değişkenleri ile değişimde girişimcilik, değişimin yararına inanma, değişimle dirençboyutları arasında anlamlı farklılıklar olduğu, cinsiyet değişkeni ile sadece değişimde girişimcilik boyutuarasında anlamlı bir fark oluştuğu, yaş faktörünün ise ölçeğin 4 boyutunda da anlamlı farklar ortaya koyduğugörülmüştür.Öğe THE “SAFE SCHOOL” PERCEPTION OF CLASS PRESIDENTS IN SECONDARY SCHOOL(2018) Arslan, Mehmet MetinThe aim of this research is to reveal the “safe school” perceptions of secondary class presidents. The sample of the study, which is a qualitative research and figured as “phenomenology design”, is constituted by eight class president students in vocational and technical secondary schools. The data were collected with a semi-structured interview form consisting of three open-ended questions to determine the opinions of the class presidents. The responses of the participants to the questions in writing were analyzed by descriptive analysis. In the study, the “school safety” perception was examined with the perspective of the class presidents in high schools. Some of the remarkable results of the research can be summarized as follows: The participants reply the question “To what extent is a safe school environment important for you?” such that they generally consider the school’s physical, social and psychological environment as problematic. They indicate the importance of solving the problems of these environments in creating a safe school climate. Participants point out to the parent-school cooperation for the question regarding the duties of the school management, staff and students. Some of the participants emphasized the risks arising from the school environment.Öğe SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ İLKOKULLARDAKİ OKUL GÜVENLİĞİNE İLİŞKİN GÖZLEMLERİ(Kırıkkale Üniversitesi, 2018) Arslan, Mehmet MetinBu araştırmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının öğretmenlik uygulamasına gittikleri ilkokullarda okul güvenliği kapsamındaki gözlemlerini değerlendirmektir. Söz konusu bu amaç “güvenli okul” ve “koruyucu güvenlik önlemleri” kapsamında iki alt problem olarak incelenmiştir. Nitel bir çalışma olan araştırmanın çalışma grubu, 2017–2018 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı son sınıfta öğrenim gören 27 öğretmen adayıdır. Araştırmada toplanan gözlem verileri betimsel analiz yöntemiyle çözümlenmiştir. Araştırmanın dikkat çeken bazı sonuçları şöyle özetlenebilir: Katılımcıların, a) okul dâhili alanlarında nöbetçi öğretmenlerin görev tanımlarını farklı yorumladıkları, görevlerini yeterince yerine getirmedikleri, b) okul binası ve eklentilerinin temizlik ve hijyen koşulları konusunda büyük bölümünün olumsuz algı içerisinde olduğu, c) yangın ve doğal afet konusunda okulların genelinin yetersiz olduğu, ayrıca acil duruma uygun donanım malzemelerinin bulunmadığı, ç) engelli öğrenciler için yapılması gereken düzenlemelerin yetersiz olduğu ve bazı okullarda bu konuda hiç düzenleme yapılmadığı, d) okul çevresinde öğrenci sağlığını tehdit edecek hususlara dikkat edilmediği, e) bütün okullarda kamera sisteminin olduğu ancak bu sistemlerin uygun donatıma ve teknolojiye sahip olmadığı yönünde tespitleri vardır.Öğe Strategic planning process in higher education(2009) Arslan, Mehmet MetinIn recent years, strategic planning has been one of the main subjects on the agenda of higher education institutions. On the higher education area in which quality and perfection mentality has increased, the continuity for success of universities is up to produce solutions with a strategic approach facing quick change and transformation. The aims of preparing strategic plan of universities in Turkey which are affected by some internal and external factors like the ones in the world are academic assesment and to form quality development system; to associate strategic plans with development plans and programs. In this study, the importance of theoretical strategic planning is discussed in the frame of literature; the problems about practice to be faced on the planning process in the universities are mentioned and current situation is evaluated.Öğe Structure And Functions Of The Continuing Education Centers At Turkish Universities(2008) Arslan, Mehmet MetinContinuing education centers mainly organize activities for the society in the fields that have gained importance on the improvement of individuals with a view of career building, improving professional knowledge and skills, achieving new skills and supplying individual development needs. Such centers have been established within universities through the principle of making continuing education accessible to everyone as a starting point for a lifelong learning process. These centers which aim at providing continuing education, implement more flexible programs compared to those executed at higher education institutions. In this study, the structure and functions of Continuing Education Centers at Turkish Universities are investigated. The scope of the study includes all the centers that have web pages established under state and public universities in Turkey. Data pertaining to structure and functions of the centers meeting this criterion, the number of which is 43 in total comprising 34 state and 9 private universities, have been evaluated. As a result of the study it was discovered that these centers had very similar foundation principles and organizational structures.Öğe STRUCTURE AND FUNCTIONS OF THE CONTINUING EDUCATION CENTERS AT TURKISH UNIVERSITIES(Anadolu Univ, 2008) Arslan, Mehmet MetinContinuing education centers mainly organize activities for the society in the fields that have gained importance on the improvement of individuals with a view of career building, improving professional knowledge and skills, achieving new skills and supplying individual development needs. Such centers have been established within universities through the principle of making continuing education accessible to everyone as a starting point for a lifelong learning process. These centers which aim at providing continuing education, implement more flexible programs compared to those executed at higher education institutions. In this study, the structure and functions of Continuing Education Centers at Turkish Universities are investigated. The scope of the study includes all the centers that have web pages established under state and public universities in Turkey. Data pertaining to structure and functions of the centers meeting this criterion, the number of which is 43 in total comprising 34 state and 9 private universities, have been evaluated. As a result of the study it was discovered that these centers had very similar foundation principles and organizational structures.Öğe Türk devlet üniversitelerinde değerlerin analizi(2009) Arslan, Mehmet MetinÜniversitelerin stratejik planları desenlenirken misyonunun ve vizyonunun gerçekleşebilmesi için temel değerlerinin belirlenmesi gerekir. Her üniversitenin bir değerler seti vardır. Bu değerler seti, örgütsel kültürün ve kimliğin gelişiminde ve güçlendirilmesinde önemli araçlar olarak görülür. Bu özellikleri nedeniyle örgütsel değerlerin araştırılmasının gerekliliği düşüncesiyle Türkiye’deki devlet üniversitelerinin değerler setinin ulusal bağlamda analizi yapılmıştır. Önce örgütsel değerlerle ilgili kuramsal bir çerçeve sunularak üniversitelerin temel değerlerinin önemi vurgulanmaya çalışılmıştır. 41 devlet üniversitesinin stratejik planında ortak 40 temel değer belirlenmiştir. Bu değerler kişiler, süreçler ve performans ile ilgili olarak kategorize edilmiştir. Ayrıca bu değerlerin Anayasa ve kanunlarda belirtilen eğitimle ilgili değerlerle benzeşen ve farklılaşan yanları irdelenmiştir.