Yazar "Aslan, Emel" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Risk Factors for Colistin-Associated Acute Kidney Injury: A Multicenter Study from Turkey(Natl Inst Infectious Diseases, 2016) Gul, Serdar; Kuscu, Ferit; Aydemir, Hande; Ozturk, Dogan Baris; Deveci, Ozcan; Duygu, Fazilet; Aslan, EmelThe aim of this study was to investigate the incidence of acute kidney injury (AKI) and risk factors due to colistin use in patients infected with multidrug-resistant pathogens. This multicenter, retrospective, observational study was conducted in Turkey, at 5 different research and university hospitals. Cox regression analyses were performed, to determine independent predictors of AKI. From April 2012 to July 2014, a total of 216 patients aged between 18-94 years, treated with colistimethate sodium (CMS) were included in the study. The mean age of the patients was 60.3 +/- 20.1 years. The overall incidence of AKI was 34.3% (74/216) at any time during treatment. Concomitant use of loop diuretics, baseline creatinine level, and CMS dosage were independently associated with AKI. According to our results, patients with higher baseline creatinine levels, or patients who had to use concomitant loop diuretics may need to be monitored more closely, and dose adjustment should be done promptly. More comprehensive studies are, however, still needed to evaluate the efficacy of low-dose colistin since higher doses tend to increase the risk of AKI.Öğe Türkçeyi yabancı dil olarak temel düzeyde öğrenenlerin yazılı anlatımlarına yönelik yanlış çözümlemesi(Kırıkkale Üniversitesi, 2023) Aslan, Emel; Özbay, MuratBu çalışmanın amacı, A1 (Temel) düzeyinde Türkçe öğrenmekte olan yabancı öğrencilerin yazılı anlatımlarında yapmış oldukları yanlışları "yanlış çözümleme yöntemine göre" değerlendirmektir. Çalışmanın yöntemi doküman incelemesi olarak belirlenmiştir. Çalışmanın verilerini, 2019-2020 Eğitim-Öğretim yılında Gazi Üniversitesi Türkçe Öğrenim, Araştırma ve Uygulama Merkezi'nde öğrenim gören A1 düzeyindeki 139 öğrencinin A1 kur bitirme sınavındaki yazma kâğıtları oluşturmaktadır. Öğrencilerden kur atlama sınavında "Saat kaçta uyanıyorsun, Sabahları evden kaçta çıkıyorsun, Teneffüslerde neler yapıyorsun, Okulda genellikle neler yapıyorsun, Eve/Yurda ne zaman dönüyorsun, Akşamları neler yapıyorsun, Saat kaçta uyuyorsun?" sorularından yola çıkarak zaman ifadelerini kullanıp bir günlerini anlatmaları istenmiştir. Toplanan veriler analiz edilirken içerik analizi kullanılmış olup öğrencilerin yazma kâğıtlarındaki yanlışlar, Bilgi Giriş ve Analiz Formu'na aktarılmış ve bu yanlışlar dil bilgisi yanlışları, söz dizimi yanlışları, sözcük seçimi yanlışları ve yazım-noktalama yanlışları olarak alt başlıklara ayrılmıştır. Değerlendirmenin sonucunda yabancı öğrencilerin kâğıtlarında toplam 1933 yanlış ortaya çıkmıştır. Ortaya çıkan bu yanlışların 866'sı dil bilgisi (%44,80), 881'i yazım-noktalama (%45,57), 88'i söz dizimi (%4,55) ve 98'i ise sözcük seçimi (%5,06) ile ilgili yanlışlardır. Çalışma sonunda ulaşılan sonuçların, Türkçeyi yabancı dil olarak öğreten öğreticilere yol gösterici olması düşünülmektedir.