Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Atasoy, Bilgen" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    Eğitimde kayırmacılık
    (Kırıkkale Üniversitesi, 2023) Atasoy, Bilgen; Aydoğan, İsmail
    Bu çalışmada kurumlarda sıkça rastlanan ve sosyal adalet duygusunu zedeleyen, toplumsal bir ahlaki yetkinliğin oluşmasıyla önlenebilecek, ahlak ve örgütsel davranış problemlerinden biri olan kayırmacılık olgusunun eğitimde kayırmacılık temelinde incelenmesi amaçlanmıştır. Eğitim örgütlerinde eşitlik, şeffaflık, hukuk ve adalet gibi değerlerden uzaklaşarak liyakat esaslarının karşısında bir güç olan kayırmacı davranışların olup olmadığı, varsa bu durumun örgüte olan etkileri üzerinde derinlemesine durulması ve detaylı bir şekilde incelenmesi gereken önemli bir konudur. Bu çalışmada öncelikli amacı insan yetiştirmek olan eğitim kurumlarındaki kayırmacılık davranışlarıyla ilgili mevcut durum ortaya konarak tarihi kökleri olan bu toplumsal problem ele alınmıştır. Bu çalışma, literatür tarama yöntemini içeren bir nitel araştırma yaklaşımıyla yürütülmüştür. Yapılan araştırmalar sonucunda eğitim örgütlerinde gözlenen kayırmacı davranışların örgütsel güven ve örgütsel adalet duygusunu zedeleyerek örgüt içi çatışmaları tetiklediği sonucuna ulaşılmıştır. İdeal bir eğitim için eğitim örgütlerinde kayırmacı davranışların tespit edilerek bu olumsuzlukların önüne geçilmesi önem taşımaktadır. Eğitim örgütlerinde yöneticinin öğretmeni ya da öğretmenin öğrenciyi kayırması şeklinde görülebilen kayırmacı davranışların nedenleri ve etkileri incelenerek önlenmesi konusunda çözüm önerilerinin getirildiği çalışmada kayırmacılığın farklı tanımları yapılarak kayırmacılık ile ilgili kavramlar, kayırmacılık türleri, eğitimde kayırmacılık, okul ve sınıf yönetiminde kayırmacılık alt başlıkları analiz edilmiştir.

| Kırıkkale Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kırıkkale Üniversitesi, Kırıkkale, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim