Yazar "Atasoy, Fahri" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Bir Sosyal Kurum Olarak Üniversite, Bilim Zihniyeti ve Türkiye(2018) Atasoy, FahriBilim ve üniversite birbirini tamamlayan kurumlardır. İnsanlığın gelişiminde üretilen bilginin önemi büyüktür. Bilgi üretme yollarından birisi felsefe, birisi bilimdir. Dünyanın modernleşmesi ile birlikte bilim üretmenin mekânı üniversiteler olmuştur. Türkiye Batıdan örnek alarak geleneksel yüksek eğitim kurumlarını dönüştürmeye çalışmıştır. Darülfünun’dan üniversiteye giden süreçte sıkıntılar yaşan-mıştır. Üniversite Batılı anlamda akademik araştırmalar yapılan ve bilgi üreten bir kurum olması gerekirken, beklenen başarıyı gösterememiştir. Bunun için defalarca reform teşebbüsleri yapılmış ama olması gereken seviyeye hâlâ çıkamamıştır. Türkiye’de üniversite kurumunun bilim zihniyeti problemli gelişmiştir. Bunun sebepleri üzerine yapılacak analizler çözüm yollarını da gösterecektir. Bu makale bir toplumun yapısı içinde eğitim kurumu ve dolayısıyla üniversite kurumunun yapısal problemlerini analiz etmeyi amaçlamaktadır.Öğe KÜRESELLEŞMENİN KÜLTÜRÜN BİÇİMLENMESİNE ETKİSİ(2019) Atasoy, FahriKüreselleşme süreci birçok tartışmayı beraberinde getirmiştir. Bu tartışmalardan birisi de kültür üzerinedir. Kültür bir sosyal olgu olarak toplumsal hayatımızı kuşatır. Evrensel insanlık bakımından veya devlet kuran milletler bakımından kültür ele alınabilir. Kültürün olgusallığı doğadan farklıdır. Kendine mahsus bir gerçekliğe sahiptir. Bu gerçekliğin biçimlenmesinde birçok kaynak etkili olmuştur. Bu makalede küreselleşme sürecinin kültür üzerine etkisi üzerine yürütülmekte olan tartışmalar ele alınmaktadır. Küreselleşme toplumsal bir süreç olarak modernleşmeye bağlanmaktadır. Modernleşme Avrupa merkezli olarak çok güçlü ve sert bir dönüşüm yaratmıştır. Modernleşme bir toplumsal biçimlendirme projesi olarak farklılıkları eritme ve aynılaştırma eğilimine girmiştir. Özellikle 19. yüzyılda öne çıkan düz çizgisel ilerlemeci teoriler toplumsal ve kültürel farklılıkların ortadan kalkacağı varsayımına dayanmışlardır. Bu varsayımı bir toplumsal evrim yasası olarak kabul ederek insanlığın bir olumlu sona gittiğini öne sürmüşlerdir. Bu bakımdan küreselleşme sürecinin anlaşılmasında modernleşme tecrübesinin bilinmesi gereklidir. Küreselleşme, dünyayı global bir köy hâline getirme iddiasındadır. Küreselleşmenin iddialarından birisi toplumlar arasındaki sınırları kaldırdığı ve bütün toplumların birbirine benzeyerek aralarında farklılığın kalmayacağı şeklindedir. Dolayısıyla kültürü tekbiçimli hale getireceği öngörülmektedir. Gerçekten böyle midir sorusu bu makalenin sorguladığı temel problemlerden birisidir. Küreselleşme, bir zorunluluk içinde dünyayı tek biçimli ve homojen bir kültür ortamına mı götürmektedir? Farklı milletler ve medeniyetlere mahsus kültürler bu süreçte yok olmaya mahkûm mu olacaktır? Soruları üzerinden konu tartışılmaktadır.Öğe The University as a Social Institution, Science Mentality and Turkey(Hale Sivgin, 2018) Atasoy, FahriScience and the university are complementary institutions. In the progress of humankind, the importance of produced knowledge is great. One of the ways of producing knowledge is philosophy and the other one is science. Together with the modernization of the world, the universities have become the places that are produced knowledge. Turkey has tried to transform traditional higher education institutions like the examples in the West. Some problems occurred in the process of transition from Darulfunun to the university. Even though the university is the place that makes academic surveys and produces knowledge, it doesn't show the expected success. Because of this, reform attempts have been done several times but still it hasn't gone up to the intended level. Science mentality of university institution in Turkey has improved problematically. The analyses that are going to be done for these reasons will also show solutions. This article aims to analyze the structural problems of educational institution and accordingly the university institution of society.