Yazar "Atik, Gonca" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Ortaöğretim öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutumları ve yaşam doyumu düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Kırıkkale ili örneği)(Kırıkkale Üniversitesi, 2020) Atik, Gonca; Güçlüöver, AzizYapılan bu çalışmada lise öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutumları ile yaşam doyum düzeylerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya 2018-2019 eğitim ve öğretim yılı içerisinde Kırıkkale ilinde bulunan liselerde öğrenim gören 874 kız ve 806 erkek olmak üzere toplam 1680 öğrenci katılmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilerin yaşam doyumlarının belirlenmesinde "Yaşam Doyumu Ölçeği", beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutumlarının belirlenmesinde ise "Beden Eğitimi ve Spor Tutum Ölçeği" kullanılmıştır. Elde edilen verilerin istatistiksel analiz sürecinde SPSS 22.0 programında Independent t-test ve One Way Anova analizleri kullanılmıştır. Araştırmanın sonunda öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutumlarının; okul türü, öğrenim görülen sınıf düzeyi, aile gelir düzeyi, okullarında spor salonu bulunma durumu değişkenlerine göre anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir (p<0.05). Bununla birlikte öğrencilerin yaşam doyumlarının; cinsiyet, öğrenim görülen sınıf düzeyi, anne eğitim düzeyi, kardeş sayısı, aile gelir düzeyi, düzenli spor yapma durumu, spor yapmada aile desteği durumu, beden eğitimi dersine aile isteği ile katılma durumu ve okul spor takımlarında yer alma isteği değişkenlerine göre anlamlı farklılıklar saptanmıştır (p<0.05). Bağımlı değişkenler arasındaki korelasyon analizi sonuçlarına göre de öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutumları ile yaşam doyum düzeyleri arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır (p<0.05). Sonuç olarak, lise öğrencilerinde demografik değişkenlerin beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutum ile yaşam doyumu üzerinde önemli birer belirleyici değişken olduğu, beden eğitimi ve spor dersine yönelik olumlu tutumların yaşam doyumunu arttırdığı görülmüştür.Öğe Ortaöğretim Öğrencilerinin Beden Eğitimi ve Spor Dersine Yönelik Tutumları ve Yaşam Doyumu Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Kırıkkale İli Örneği(2020) Atik, Gonca; Güçlüöver, AzizYapılan bu araştırmada, lise öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutumları ile yaşamdoyumu düzeylerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya 2018-2019 eğitimve öğretim yılı içerisinde Kırıkkale ilinde bulunan liselerde öğrenim gören 874 kız ve 806 erkek olmaküzere toplam 1680 öğrenci katılmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilerin yaşam doyumlarınınbelirlenmesinde “Yaşam Doyumu Ölçeği”, beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutumlarınınbelirlenmesinde ise “Beden Eğitimi ve Spor Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Elde edilen verilerinistatistiksel analiz sürecinde SPSS 22.0 programında Independent t-test ve One Way Anova analizlerikullanılmıştır. Araştırmada spor bilimleri alanında yaygın olarak kullanılan betimsel araştırmayöntemlerinden tarama modeli kullanılmıştır. Bağımlı değişkenler arasındaki korelasyon analizisonuçlarına göre öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutumları ile yaşam doyum düzeyleriarasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır (p<0.05). Sonuç olarak, liseöğrencilerinde demografik değişkenlerin beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutum ile yaşam doyumuüzerinde önemli birer belirleyici değişken olduğu, beden eğitimi ve spor dersine yönelik olumlututumların yaşam doyumunu arttırdığı görülmüştür.