Yazar "Aydilek, Sevcan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Ortaokul İngilizce Öğretmenlerinin Değişime Eğilimleri(2019) Aydilek, Sevcan; Arslan, Mehmet MetinBu araştırmanın amacı, ortaokul İngilizce öğretmenlerinin değişime yönelik eğilimlerinin düzeyinibelirlemektir. Bu amaçla Büyüköztürk, Uslu ve Akbaba Altun (2017) tarafından geliştirilen öğretmenlereuyarlanan, değişimde girişimcilik, değişimin yararına inanma, değişime direnme, statükoyu korumafaktörlerinden oluşan “Değişim Eğilimleri Ölçeği” kullanılmıştır. Kırıkkale’de MEB’e bağlı resmî ortaokullardaçalışan ve çalışmaya gönüllü olarak katılmak isteyen 91 İngilizce öğretmenine anket formu uygulanmıştır.Uygulanan anket formundan elde edilen veriler SPSS 22.0 ile analiz edilmiş, bağımsız örneklemler için t-testi ileanaliz sonuçları yorumlanmıştır. Araştırma bulgularına bakıldığında, katılımcıların genel olarak değişimeyönelik eğilimlerinin orta düzeyde olduğu saptanmıştır. Ortaokul İngilizce öğretmenlerinin değişimin yararınainanma alt boyutuna dair eğilimlerinin en yüksek düzeyde; değişimde girişimcilik boyutuna dair eğilimlerininyüksek düzeyde; değişime direnç ve statükoyu koruma boyutlarına dair eğilimlerin düşük düzeyde olduğugözlemlenmektedir. Ayrıca araştırmanın sonuçlarında, mesleki kıdem ve kullanılan eğitim teknolojileri araçları(tahta/akıllı tahta) değişkenleri ile değişimde girişimcilik, değişimin yararına inanma, değişimle dirençboyutları arasında anlamlı farklılıklar olduğu, cinsiyet değişkeni ile sadece değişimde girişimcilik boyutuarasında anlamlı bir fark oluştuğu, yaş faktörünün ise ölçeğin 4 boyutunda da anlamlı farklar ortaya koyduğugörülmüştür.Öğe Ortaokul İngilizce öğretmenlerinin değişime yönelik eğilimleri(Kırıkkale Üniversitesi, 2019) Aydilek, Sevcan; Arslan, Mehmet MetinBu araştırma, ortaokul İngilizce öğretmenlerinin değişime yönelik eğilimlerinin düzeyini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla, Kırıkkale ilinde MEB'e bağlı resmi tüm ortaokullarda çalışan ve çalışmaya gönüllü olarak katılmak isteyen 91 İngilizce öğretmenine anket formu uygulanmıştır. Uygulanan anket formunda, Büyüköztürk, Uslu, Akbaba Altun (2017) tarafından geliştirilen öğretmenlere uyarlanan "Değişim Eğilimleri Ölçeği'' kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 22.0 (Sosyal Bilimler İçin İstatistik Programı) programında analiz edilmiş, grup ortalamalarının farklılık analizlerinin yapılmasında bağımsız örneklemler için t-testi kullanılmıştır. Araştırma bulgularında, ortaokul İngilizce öğretmenlerinin değişim eğilimleri tüm alt boyutları ile birlikte incelendiğinde, genel olarak değişime yönelik eğilimlerin orta düzeyde olduğu saptanmıştır. Değişim eğilimlerinin alt boyutları incelendiğinde, ortaokul İngilizce öğretmenlerinin değişimin yararına inanma alt boyutuna ilişkin eğilimlerinin en yüksek düzeyde; değişimde girişimcilik boyutuna ilişkin eğilimlerinin yüksek düzeyde; değişime direnç alt boyutuna ilişkin eğilimlerinin düşük düzeyde; statükoyu koruma alt boyutuna ilişkin eğilimlerinin düşük düzeyde olduğu görülmektedir. Ayrıca araştırmanın sonuçlarında, mesleki kıdem ve kullanılan eğitim teknolojileri araçları (tahta/akıllı tahta) faktörlerinin değişimde girişimcilik, değişimin yararına inanma, değişime direnç boyutlarında anlamlı farklar oluşturduğu, cinsiyet faktörünün sadece değişimde girişimcilik boyutunda manidar bir fark oluşturduğu, yaş faktörünün ise ölçeğin 4 boyutunda da anlamlı farklar ortaya koyduğu görülmüştür. Anahtar Kelimeler: Değişim, değişim eğilimi, İngilizce öğretmenleri, ortaokul.