Yazar "Ayverdi, Leyla" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe A STEM ACTIVITY FOR GIFTED STUDENTS: BIODEGRADABLE SMART PACKAGING DESIGN THROUGH PHYSICAL COMPUTING(2023) Ayverdi, Leyla; Şahin, Erhan; Sarı, UğurThe study aims to present how to apply a STEM activity in which physical computing principles and computational thinking processes are used as a differentiation practice to be used in the education of gifted students. In the activity, the students designed smart packaging that will provide healthy long-term storage of foods to solve the greenhouse gas emission problem caused by intensive plastic production. The activity was carried out with eight gifted students studying in 7th -9th grades. The students investigated the factors that would reduce greenhouse gas emissions and synthesized biodegradable polymers during the inquiry process. In the engineering design process, they determined the most suitable solution for packaging design in the polymer synthesis they carried out using different plant extracts with antibacterial properties. They developed a smart packaging design using physical computing in this process. During the STEM activity, the students used computational thinking, engineering design, and inquiry process.Öğe LİSE ÖĞRENCİLERİNİN YARATICILIKLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ: BALIKESİR ÖRNEĞİ(Kırıkkale Üniversitesi, 2021) Çoşgun, Şevval; Varol, Efekan; Ayverdi, Leyla; Öz Aydın, Serap; Karakoc-topal, OzlemBu çalışmanın amacı, lise öğrencilerinin yaratıcılık puanlarını (yaratıcılığın alt boyutlarına ilişkin puanlar ve yaratıcılık toplam puanları) cinsiyet, sınıf düzeyi, okumayı tercih ettikleri kitap türü ve dinledikleri müzik türü açısından karşılaştırmaktır. Araştırma, ilişkisel tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubu, uygun örnekleme yöntemiyle seçilen, Balıkesir’deki iki lisenin 238 öğrencisinden oluşmaktadır. Verileri toplamak amacıyla, yaratıcılığı ölçmede Iraksak Düşünme Alıştırması (IDA) ve öğrenci bilgilerini almak için Kişisel Bilgi Formu (KBF) kullanılmıştır. Analizler, SPSS 22 istatistik programı kullanılarak yapılmıştır. Veriler t testi ve ANOVA aracılığıyla çözümlenmiştir. Araştırmanın sonucunda, yaratıcılığın alt boyutlarından özgünlük ve detaylandırma ile yaratıcılık toplam puanlarında cinsiyetlere göre kız öğrenciler lehinde istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğu belirlenmiştir. Aynı zamanda akıcılık ve detaylandırma ile yaratıcılık toplam puanlarında sınıf düzeyine göre istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğu belirlenmiştir. Akıcılık ve başlıklar ile yaratıcılık toplam puanlarında öğrencilerin tercih ettikleri kitap türüne göre anlamlı bir fark ortaya çıkmıştır. Akıcılık, esneklik ve başlık puanlarında öğrencilerin dinledikleri müzik türüne göre anlamlı bir fark olduğu saptanmıştır. Lise öğrencilerinin alanlara ve mesleklere yönlendirilmelerinde, yaratıcılıkları ile bu çalışmada incelenen değişkenler arasındaki ilişkiler göz önünde bulundurulursa, öğrencilerin alan-meslek seçimlerinde daha doğru tercihlerde bulunmaları sağlanabilir.