Yazar "Baki, Nurcan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Zekâ oyunları dersinde uygulanan geometrik- mekanik oyunların öğrencilerin akademik öz yeterlik ve problem çözme becerilerine etkisi(Kırıkkale Üniversitesi, 2018) Baki, Nurcan; Akbaş, OktayBu çalışmanın amacı, Zekâ Oyunları Dersinde uygulanan geometrik- mekanik oyunların öğrencilerin akademik öz yeterlik ve problem çözme becerilerine yönelik algılarına etkisini belirleyerek öğretmen görüşlerine göre programın genel bir değerlendirmesini yapmaktır. 22 öğrenci ve 20 öğretmenin katıldığı bu araştırmada, "Karma Yöntem" ile "Tek Gruplu Öntest- Sontest Deneysel Desen" kullanılmıştır. Nitel verileri toplamak amacıyla Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu'ndan ve Zekâ Oyunları Dersi Çaba Öz Değerlendirme Formu' ndan, nicel verileri toplamak amacıyla Akademik Öz Yeterlik Ölçeği'nden ve Problem Çözme Becerilerine Yönelik Algı Ölçeği'nden yararlanılmıştır. Nicel veriler elde edildikten sonra "ilişkili örneklemler t-testi" nden, nitel veriler elde edildikten sonra "betimsel analiz" den yararlanarak veriler analiz edilmiştir. Akademik Öz Yeterlik Ölçeği'nin "Akademik Sorunlarla Başa Çıkmaya Yönelik Yeterlik" ve " Akademik Çabaya Yönelik Öz Yeterlik" faktörlerinde sontest lehine anlamlı bir fark çıkmış ancak "Akademik Planlamaya Yönelik Öz Yeterlik" faktöründe anlamlı bir fark ortaya çıkmamıştır. Problem Çözme Becerilerine Yönelik Algı Ölçeği'nin "Problem Çözme Becerilerine Yönelik Algı " ve " Problem Çözmeye Yönelik İsteklilik ve Kararlılık Algısı" faktörlerinde sontest lehine anlamlı bir fark ortaya çıkmıştır. Araç-gereçleri (oyunlar) temin etmedeki güçlük, öğrenme ortamının uygun olmayışı, rehber kitap olmayışı, derse giren öğretmenlerin bu konudaki eğitim eksiklikleri bu dersi uygulamada okulların karşılaştığı zorluklar olarak ifade edilse de zekâ oyunları dersine giren öğretmenler, genel olarak bu dersi etkili bulmuşlardır. Bu bağlamda seçmeli zekâ oyunları dersine gereken önemin verilmesi gerektiğine inanmaktayız. Bireylere kazandırdığı beceriler göz önünde bulundurulduğunda gelecekte bu dersin daha önemli olacağını düşünmekteyiz ve her sınıf düzeyindeki programlarda yer verilmesini temenni etmekteyiz.