Yazar "Baki, Rahmi" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Analysis of the Studies on E-learning Acceptance of Learners in the Middle East and the Proposal of an Extended Technology Acceptance Model(2020) Baki, Rahmi; Birgören, BurakE-learning applications can result in various expectations, attitudes and needs based on the users’ geographical regions and cultural roots, therefore, design of e-learning systems by taking into account the individuals’ cultural and demographic attributes is crucial for an effective learning environment. This study considers 44 researches that assess users’ e-learning acceptance characteristics in 10 different Middle Eastern countries, where 45 external variables are proposed as predeterminants of Perceived Usefulness (PU) and Perceived Ease of Use (PEOU), both of which are Technology Acceptance Model’s (TAM) belief components. 75 hypotheses are tested 155 times where these external variables are presented to be the antecedents of the belief components. With the help of a region-based literature review; it is aimed to identify the factors causing users’ system acceptance in the Middle East. As a result, an extended TAM is proposed for the Middle East by incorporating the most frequently accepted hypotheses into the original TAM.Öğe E-öğrenme memnuniyetinin belirleyicilerinin tespiti ve kullanım niyeti ile ilişkisinin modellenmesi(Kırıkkale Üniversitesi, 2019) Baki, Rahmi; Birgören, BurakE-öğrenme sistemleri kullanıcıların bilgiye her zaman, düşük maliyetle ve hızlı bir şekilde erişmesini sağlar. Bununla birlikte, kullanıcı kabul düzeyi bu sistemlerin başarısı için yeterli değildir. Bu nedenle, kullanıcıların e-öğrenme memnuniyeti ve bu sistemleri kullanma niyetini etkileyen etmenleri açıklamak stratejik bir araştırma konusu olabilir. Bu çalışmada e-öğrenme sistemlerinde kullanıcı kabulünü Teknoloji Kabul Modeli (TKM) aracılığıyla inceleyen 234 çalışma analiz edilmiştir. Araştırma, çeşitli dışsal faktörlerin, teorinin iki temel yapısı olan Algılanan Fayda (AF) ve Algılanan Kullanım Kolaylığı (AKK) üzerindeki etkilerinin analizini kapsamaktadır. Söz konusu çalışmalarda en sık kabul edilen hipotezleri ve yeni bir açıklayıcı faktör olarak Maliyet Etkinliği (ME) değişkenini içeren bir model önerilmiştir. Veriler Türkiye'de uzaktan eğitim sistemlerini kullanan 9 farklı üniversitede 925 öğrenciden (522 kadın ve 403 erkek) toplanmıştır ve Yapısal Eşitlik Modeli ile analiz edilmiştir. Sonuçlar, Maliyet Etkinliği, Uyumluluk ve Etkileşim değişkenlerinin e-öğrenme sistemlerinde AF'yı yeterince açıkladığını; Maliyet Etkinliği, Öz Yeterlilik, Etkileşim ve Kaygı değişkenlerinin AKK üzerinde anlamlı bir etkiye sahip olduğunu göstermektedir. Ayrıca AF, AKK ve Kullanıcı Memnuniyeti arasında anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna varılmıştır.Öğe IDENTIFYING FACTORS AFFECTING INTENTION TO USE IN DISTANCE LEARNING SYSTEMS(Anadolu Univ, 2021) Baki, Rahmi; Birgoren, Burak; Aktepe, AdnanThe use and benefit of Distance Learning Systems (DLS) can be increased by a detailed analysis of the factors affecting students' intention to use. This study aims to analyse the effect of various independent variables on the user satisfaction and intention to use DLS via Perceived Ease of Use and Perceived Usefulness. In addition, Time Effectiveness is proposed as a new variable with the claim that the time spent in DLS is valuable. Data were collected from 925 undergraduate students currently enrolled in 9 state universities in Turkey. Data were analysed through Structural Equation Modelling (SEM). Results show that while Interaction, Compatibility and Time Effectiveness have a positive effect on user satisfaction and intention to use via Perceived Usefulness; Self Efficacy, Subjective Norm and Enjoyment have no influence. Moreover, Self Efficacy, Interaction, Anxiety and Time Effectiveness have a significant impact on Perceived Ease of Use, yet Subjective Norm and Enjoyment don't.Öğe KULLANICI TİPİ, BÖLGE, KÜLTÜR, REFAH VE GELİŞMİŞLİK SEVİYELERİNE GÖRE KULLANICILARIN E-ÖĞRENME KABULÜNÜ ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN ANALİZİ(2019) Baki, Rahmi; Aktepe, Adnan; Birgören, Burakİnternetin yaygınlaşması, bilgi ve iletişim teknolojilerindeki yenilikler, gelişmekte olan ülkelerde ekonomi ve eğitim alanındaki ilerlemelerin bir sonucu olarak günümüzde e-öğrenme sistemleri pek çok farklı bölge ve kültürde kullanılmaktadır. Farklı bölge ve kültürlerden kullanıcılar, farklı ihtiyaç ve beklentilere sahip olabilir ve bunun sonucunda da farklı davranışlar gösterebilirler. Kullanıcıların e-öğrenme sistem kabulünü etkileyebilecek bölgesel ve kültürel farklılıkların belirlenebilmesi ve bu farklılıkların tasarımda kullanılması sistem başarısında stratejik bir unsurdur. Bu çalışmada kullanıcıların e-öğrenme kabulü, Teknoloji Kabul Modeli (TKM) esas alınarak incelemiş, 186 araştırma ve bu araştırmalarda test edilmiş 650 hipotez analiz edilmiştir. İncelenen araştırma ve hipotezler; kullanıcı tipi, coğrafi bölge, ekonomik gelişme, eğitim bazında insani gelişmişlik, bilgi ve iletişim teknolojileri gelişme seviyesi olmak üzerek beş kategoride sınıflandırılmıştır. Böylece farklı kullanıcı tipi, bölge, kültür, refah ve gelişmişlik seviyelerinde kullanıcılarda farklılık gösteren davranışların belirlenmesi ve bu bilgilerin e-öğrenme sistem tasarımcılarına yol göstermesi amaçlanmaktadır.