Yazar "Baran, Tuba" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Yansıma Simetrisi ile İlgili Yaşadıkları Zorluklar(2015) Karadeniz, Mihriban Hacısalihoğlu; Baran, Tuba; Bozkuş, Figen; Gündüz, NazanBu çalışma ile ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının simetri kavramına ilişkin kavram yanılgılarının ortaya konulması amaçlanmıştır. Araştırmanın katılımcıları, 2012-2013 öğretim yılı güz döneminde Kocaeli Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Öğretmenliği programının dördüncü sınıfında öğrenim görmekte olan 28 öğretmen adayından oluşmaktadır. Betimsel bir araştırma niteliğindeki bu çalışmanın verileri, araştırmacılar tarafından hazırlanan açık uçlu bir test ile elde edilmiştir. Verilerin analizi sonucunda, öğretmen adaylarının büyük bir çoğunluğunun yansıma kavramını tanımlayamadığı görülmüştür. Bununla birlikte öğretmen adaylarının genellikle yansımanın alınması sonucu elde edilen görüntünün ters olduğunu ihmal ettikleri gözlenmiştir. Simetri eksenine yönelik kendilerine yöneltilen soruya verdikleri cevapların da doğru tanımdan uzak olduğu söylenebilir. Genelde simetri ekseni için Bir cismi iki eş parçaya bölen doğrudur ifadesini kullandıkları görülmüştür. Öğretmen adaylarının büyük bir çoğunluğu paralelkenarın simetrik bir şekil olduğunu ve dört tane simetri ekseni olduğunu belirterek yanlış cevap vermişlerdir. Ayrıca ilgili çokgenlerin simetrik olup olmama durumlarını açıklamaları istenilen kısımda ise memnun edici cevaplar veremedikleri görülmüştür.