Yazar "Batmaz, Meltem Cevahir" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe COVID-19 SALGIN DÖNEMİ EĞİTİM ALANINDA İLKOKUL DÜZEYİNE YÖNELİK YAPILAN ÇALIŞMALARIN DEĞERLENDİRİLMESİ(2023) Dundar, Hakan; Batmaz, Onur; Batmaz, Meltem CevahirBu çalışma ile, COVID-19 salgın dönemi eğitim alanında ilkokul düzeyine yönelik yapılan çalışmaların değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden betimsel tarama modelinde gerçekleştirilen bu çalışmada doküman incelemesinden yararlanılmıştır. Ulusal Tez merkezinde yer alan ve erişime açık olan tezler ile Asos İndex, Ebscohost, Eric, TR Dizin, Google Scholar vb. veri tabanlarında taranan makaleler, çalışmanın “yayım türü”, “araştırma türü”, “konusu”, “yöntemi”, “veri toplama araçları”, “örneklemi”, “veri analiz yöntemi” ve “önerilerine” göre incelenmiştir. Çalışmanın verilerinin analizinde hem betimsel hem de içerik analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; makale çalışmasının, betimsel araştırma türünde ve uzaktan eğitim faaliyetleri konusunda daha fazla çalışmanın yapıldığı görülmüştür. İncelenen çalışmalarda nitel araştırma yöntemleriyle, görüşme veri toplama aracıyla, öğretmenlerle, 1-30 arasında katılımcı sayısıyla, amaca uygun örnekleme şekliyle ve nicel veri analiz yöntemleriyle daha çok çalışmanın yapıldığı sonucuna ulaşılmıştır. İncelenen çalışmaların önerilerinde ise, araştırmacıların daha çok karar alıcılara yönelik “Öğretmenlere etkileşimli hizmet içi eğitimler verilmeli”, “Veli desteğini artırmaya yönelik çalışmalar yapılmalı”, “Teknolojik araç desteği sağlanmalı” gibi önerilerde bulundukları görülmüştür.Öğe Hayat bilgisi ders kitaplarında yer alan ölçme ve değerlendirme araçlarının incelenmesi(Kırıkkale Üniversitesi, 2022) Batmaz, Meltem Cevahir; Dündar, HakanBu çalışma, Hayat Bilgisi 2 ve 3. sınıf ders kitaplarında yer alan ölçme ve değerlendirme araçlarının incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmada tarama modellerinden doküman incelemesi kullanılmıştır. Çalışmanın verileri geliştirilen formlarla birlikte MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığınca 2020-2021 Eğitim-Öğretim yılında ders kitabı olarak okutulan ilkokul Hayat Bilgisi 2 ve 3. sınıf ders kitaplarından ve Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programından (İlkokul 1, 2 ve 3. Sınıflar) elde edilmiştir. Elde edilen verilerin analizinde betimsel ve içerik analizi kullanılmıştır. Çalışma sonucunda, Hayat Bilgisi 2 ve 3. sınıf ders kitaplarında en fazla açık uçlu (uzun cevaplı) ölçme ve değerlendirme aracına yer verildiği bulunmuştur. Hayat Bilgisi 2. sınıf ders kitabında ölçme ve değerlendirme araçlarına en fazla 1. ünitede, en az ise 2. ünitede yer verilirken Hayat Bilgisi 3. sınıf ders kitabında ise en fazla 1. ünitede, en az ise 3. ünitede yer verildiği sonucuna ulaşılmıştır. Hayat Bilgisi 2 ve 3. sınıf ders kitaplarında dersin tüm kazanımlarına yönelik ölçme ve değerlendirme araçlarına yer verildiği sonucuna ulaşılmıştır. Hayat Bilgisi 2. sınıf ders kitabında yer alan 50 kazanımdan 35'inin kitapta yer alan ölçme ve değerlendirme araçlarıyla desteklendiği, yedisinin kısmen desteklendiği, sekizinin ise desteklenmediği sonucuna ulaşılmıştır. Hayat Bilgisi 3. sınıf dersinin 45 kazanımından 37'sinin kitapta yer alan ölçme ve değerlendirme araçlarıyla desteklendiği, üçünün kısmen desteklendiği, beşinin ise desteklenmediği bulunmuştur. Hayat Bilgisi 2 ve 3. sınıf ders kitabında en fazla bilişsel alana yönelik ölçme ve değerlendirme araçlarının olduğu bulunmuştur. Ayrıca Hayat Bilgisi 2. sınıf ders kitabında yer alan ölçme ve değerlendirme araçlarının Yenilenmiş Bloom Taksonomi basamaklarından en fazla hatırlama, en az üretme/yaratma; 3. sınıf ders kitabında ise en fazla hatırlama, en az değerlendirme basamağına yönelik olduğu görülmüştür.