Yazar "Bayar, Sinan Baran" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe #YOK(Kırklareli Üniversitesi, 2022) Bayar, Sinan Baran; Ünal, AydınBu çalışma, Side destinasyonunu ziyaret eden yerli turistlerin seyahat motivasyonları, deneyimleri, destinasyon imaj algıları ve memnuniyetleri arasındaki ilişkiyi araştırmayı amaçlamaktadır. Çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm turistlerin seyahat motivasyonunu ve turizm deneyimini, ikinci bölüm destinasyon imajı ve turist memnuniyetini, üçüncü bölüm ise araştırmanın yöntemini, bulgularını ve sonuçlarını kapsamaktadır. Çalışmada nicel araştırma yöntemi kullanılmış olup, veri toplama aracı olarak birincil veri toplama yöntemlerinden ölçek formu kullanılmıştır. Çalışmada seyahat motivasyonunun deneyim, destinasyon imajı ve destinasyona yönelik memnuniyet üzerindeki etkisi ile deneyim ve imajın destinasyona yönelik memnuniyetin üzerindeki etkisi ölçülmeye çalışılmıştır. Araştırmanın evrenini Side destinasyonunu veri toplama sürecinde ziyaret eden ve ulaşılabilen yerli turistler oluşturmaktadır. Bu kapsamda Side destinasyonundaki yerli turistlere 468 anket formu yüz yüze olarak dağıtılmıştır. Anketler 14 Haziran - 18 Eylül 2021 tarihleri arasında toplanmıştır. Geri dönüş sağlanan ölçeklerden 19 tanesi eksik kodlanmıştır, dokuz tanesi manipüle edilmesi ve sekiz tanesi %50'sinden fazlasının boş bırakılması nedeniyle analiz dışı bırakılmıştır. Sonuç olarak 432 ölçek formu araştırmanın değerlendirme kısmına dâhil edilmiştir. Elde edilen veriler analiz edilirken SPSS Statistics 26 ve Smart PLS 3 programlarından yararlanılmıştır. Kavramsal çerçeveden yola çıkılarak, araştırılan konuya ilişkin hipotezler geliştirilmiştir. Analizler sonucunda seyahat motivasyonunun, turist deneyimi, destinasyon imajı ve destinasyona yönelik memnuniyet üzerinde anlamı ve olumlu bir etkiye sahip olduğu tespit edilmiştir. Turist deneyiminin yalnızca destinasyon imajı üzerinde anlamlı düzeyde ve olumlu yönde etkiye sahip olduğu belirlenmiştir. Ayrıca destinasyon imajının destinasyona yönelik memnuniyet üzerinde anlamlı ve olumlu yönde bir etkiye sahip olduğu belirlenmiştir. Çalışmanın bir diğer önemli sonucu ise turist deneyiminin destinasyona yönelik memnuniyet üzerinde doğrudan bir etkiye sahip olmadığı ve hipotezin reddedildiğidir. Çalışmanın sonuçlar ve tartışma bölümünde ise turizm sistemi içinde yer alan farklı paydaşlara dair sonuçlar verilmiştir ve öneriler sunulmuştur. Anahtar Sözcükler: Seyahat Motivasyonu, Turist Deneyimi, Destinasyon İmajı, Destinasyon Memnuniyeti, Side.