Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Benzer, Halis" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Almanya'da Yaşayan 15-19 Yaş Türk Gençlerinin Eğitim Sorunlarına İlişkin Bir İnceleme (Kuzey Ren Vestfalya Örneği)
    (2009) Özdemir, Soner Mehmet; Benzer, Halis; Akbaş, Oktay
    Bu çalışmanın amacı, Almanya’da yaşayan 15-19 yaş arası ortaöğretim çağındaki Türk öğrencilerinin eğitimle ilgili sorunlarını betimlemektir. Araştırmada çalışma grubunu Almanya’nın Kuzey Ren Vestfalya eyaletine bağlı Lünen şehrindeki ortaöğretim okullarında öğrenim gören 15-19 yaş arasındaki 197 Türk öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışmanın verilerini toplamak amacıyla Türk öğrencilerin eğitimle ilgili sorunlarını kapsayan bir ölçek geliştirilmiştir. Araştırmada Türk öğrencilerin büyük kısmı Almanca okuma, yazma, anlama ve konuşma düzeylerinin genelde iyi olduğunu, öğrencilerin üçte bire yakını ise Almanca gramer düzeylerinin orta ve çok az düzeyinde olduğunu belirtmiştir. Çalışmada ayrıca, öğrencilerin yarıdan daha fazlası okullarındaki öğretmenlerin kendilerine karşı tutumlarının oldukça olumlu olduğunu, öğrencilerin beşte ikiye yakını okul yöneticilerinin genelde kendilerine Alman öğrenciler kadar eşit davrandıklarını, yaklaşık üçte ikisi okullarındaki imkanlardan eşit yararlanabildiklerini ifade etmişlerdir. Bunun yanında, Türk öğrencilerin dörtte üçü okudukları okullardan memnun olduklarını belirtirken, yarıdan daha fazla bir bölümü ise mezun olduktan sonra rahatça iş bulabileceklerini düşünmektedirler.
  • [ X ]
    Öğe
    Analyse des Lehrwerks „Tangram“ unter dem Aspekt der Plurizentrität
    (2019) Benzer, Halis; Yıldırım, Tuğba
    Die vorliegende Arbeit befasst sich mit einer Analyse des Lehrwerks “Tangram“ unter dem Aspektder Plurizentrität des Deutschen und Landeskunde. Die deutsche Sprache ist eine plurizentrischeSprache. Diese soll einerseits eine Vielfallt für Deutsch, andererseits eine Behandlungsebene imRahmen der methodischen und didaktischen Vermittlung der deutschen SpracheimFremdsprachenunterricht betrachtet wird. In diesem Zusammenhang beschäftigen wir uns mit denfolgenden Fragestellungen: Welches Deutsch und wie viel Plurizentrik soll imFremdsprachenunterricht den Deutschlernenden beibringen? Denn wir gehen davon aus, dass dieAntworten dieser Fragen dienen sollen, ein respektvolles Verständnis für die Unterschiede desdeutschsprachigen Raums zu schaffen. Eine Suche nach der Beantwortung dieser Fragestellungenwird mit Hilfe einer Lehrwerkanalyse gezielt und davon ausgehend besteht die Arbeit aus zwei Teilen,in denen „Plurizentrität“ auf theoretischer und praktischer Ebene erläutert wird. Im theoretischenTeil werden die wichtigsten Grundlagen und Termini des Konzepts „Deutsch als plurizentrischeSprache“ seine sprachdidaktischen Schlussfolgerungen und auch seine Umsetzung im Unterrichterläutert. Im praktischen Teil wird die Umsetzung des plurizentrischen Ansatzes undlandeskundliche Anregungen in Tangram 1B nähergebracht sowie auch kurze Beschreibung desAufbaus und Konzept von Tangram geliefert. Wir hoffen, dass diese Lehrwerkanalyse unter den obengenannten Aspekten einen bedeutenden Beitrag zur Auswahl des Lehrwerkes im DaF Bereich leistenkann.

| Kırıkkale Üniversitesi | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Kırıkkale Üniversitesi, Kırıkkale, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim