Yazar "Bertlek, Seydi Battal" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Eğitim amaçlı derneklerin işlevselliği: Kırıkkale ve Çorum ili örnekleri(Kırıkkale Üniversitesi, 2011) Bertlek, Seydi Battal; Eraslan, LeventGünümüzde önemini giderek arttıran sivil toplum kuruluşları çok çeşitli örgütlenmeler adı altında kurulmuşlardır. Dernekler, vakıflar, sendikalar ve kooperatifler bunlardan başlıcalarıdır. Bu kuruluşların esas amacı, üyelerine ve topluma fayda sağlamanın yanı sıra hedef kitlesinin talep ve gereksinimini karşılamak için projeler üretmektir. STK'lar içerisinde en popüler ve en sık gündeme gelen örgütlenme çeşidi ise dernekler ve vakıflardır.Dernekler kazanç paylaşma dışında, kanunlarla yasaklanmış belirli ve ortak bir amacı gerçekleştirmek üzere, en az yedi gerçek veya tüzel kişinin, bilgi ve çalışmalarını sürekli olarak birleştirmek suretiyle oluşturdukları tüzel kişiliğe sahip kişi topluluklarıdır.Bu araştırmada kişilerin gönüllülük esasına dayanarak oluşturdukları eğitim amaçlı derneklerin yönetici ve üyeleri ile görüşmeler yapılarak derneklerin kurulduktan sonraki süreçlerinde amaçlarına uygun faaliyetlerde bulunma fırsatları amaç, yapı, politika ve işleyiş yönünden incelenmiştir. Araştırma için Kırıkkale ve Çorum illerinde yirmi tane dernek üyesi ile görüşmeler yapılmıştır. Derneklerin amaçlarına yönelik hizmet edebilmelerinin ve yeteri kadar fırsatları kullanabilmelerinin ekonomik durumları ile doğru orantılı olduğu görülmüştür. Ayrıca toplum desteğinin ve ilgisinin az olmasının faaliyetlerin kısıtlı kalmasına sebebiyet verdiği belirlenmiştir. Kamuoyu oluşturabilmeleri için halkı ilgilendiren, onların dikkatini çeken, katılımcı sayısı fazla olan faaliyetlerin gerekliliği kanısına varılmıştır. En önemli kaynakları olan üye sayılarının az olması diğer bir problem olarak karşılarına çıkmaktadır. Bu dernekler eğitime en çok fakir öğrencilere kırtasiye yardımı, eğitici seminerler, konferanslar, burslar, giyecek yardımı ve takviye kurslar şeklinde katkıda bulunmaktadırlar. Günümüzde eğitim amaçlı bu derneklerden bazılarının birçok dernek gibi işlevselliğini kaybederek tabela derneği haline geldiği belirlenmiştir. Bu bağlamda, eğitim amaçlı derneklerin genel yapısı, işleyiş şekli ve sorunları incelenerek topluma tekrar kazandırılabilmeleri ve daha aktif hale gelebilmeleri için öneriler sunulmuştur.Öğe A study on the effects of seat belt posters on drivers(Elsevier Science Bv, 2010) Akbas, Oktay; Guven, Resul; Cebeci, Gonca; Bertlek, Seydi Battal; Aldemir, Gulsah; Bal, ElifThe primary aim of this study was to identify the effects of several posters designed to encourage the use of seat belts on drivers. Discovering the seat belt use habits of drivers and their reasons for failing to use them constitute the secondary aims of the study. In order to fulfill these aims, four different posters appealing to drivers' safety and normative motivations were designed. The drivers were then asked to choose the poster that impressed them most. Half of the drivers chose the first poster, which drew a parallelism between the casualites of terrorism, earthquake and traffic, as most impressive. The second most impressive poster was the fourth one, which emphasized the link between traffic rules and morality. Female drivers found this poster with a moral message more impressive than males. Another finding of the study was that primary school and university graduates were more impressed by the posters appealing to normative motivation. (C) 2010 Elsevier Ltd. All rights reserved.Öğe Türkiye’de Eğitim Derneklerinin Sorun Alanlarının Değerlendirilmesi(2011) Eraslan, Levent; Bertlek, Seydi BattalDernekler sivil toplum alanının çok yaygın bir örgütlenme biçimidir. Derneklerin kurulma kolaylıkları ve etki alanlarının geniş olması tercih edilme nedenleri arasındadır. Tarihsel olarak da köklü bir geçmişe sahip olan dernekler, Cumhuriyet öncesi ve sonrası dönemde var olmuş ve etki alanlarını genişletmiştir. Bu bağlamda toplumsal yaşamın her alanında kurulan dernekler, Türkiye’de özellikle eğitim alanında artarak çoğalmaktadır. Bu araştırmanın amacı, ülkemizdeki eğitim amaçlı derneklerin sorun alanlarını ortaya koymak ve değerlendirmektir. Eğitim alanında Kırıkkale ve Çorum illerinde faaliyet gösteren 17 adet eğitim amaçlı dernek, araştırmanın çalışma grubunu oluşturmuştur. Nitel araştırma yöntemlerinden görüşme tekniği kullanılmış ve 20 adet dernek yöneticisi ve üyesi ile görüşme yapılmıştır. Ayrıca dernek ortamları da gözlemlenerek eğitim derneklerinin işleyiş şekilleri ve sorunları değerlendirilmiştir. Bunlara ek olarak derneklerin tanımı ve gelişimi hem tarihsel bağlamda hem de Türkiye özelinde ele alınmıştır. Araştırma sonuçlarına göre Türkiye’de eğitim derneklerinin hızlı bir gelişim sürecine sahip olduğu fakat çeşitli alanlarda da problemlerinin bulunduğu görülmektedir. Ekonomik alan başta olmak üzere, bu problem alanları, devlet ile ilişkiler, toplumsal destek ve iletişimsizlik şeklinde sıralanmıştır. Ayrıca dernek çalışmalarının sistematik yapılamadığını, hem dernek üyeleri arasında hem de diğer dernekler arasında etkili bir iletişim ve koordinasyonun bulunmadığı sonuçlarına ulaşılmıştır.