Yazar "Bozlar, Volkan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Öğretmenlerin Oyun Yaklaşımının Okul Öncesi Eğitime Etkisine Yönelik Görüşleri: Trabzon İli Örneği(2020) Bozlar, Volkan; Ayan, SinanOkul öncesi dönemdeki çocuklar için oyun, hayatın anlamıyla aynı değerdedir. Çocukların yaratılışlarıgereği özgürce organize olabildikleri oyun, hem çocuklar hem de yetişkinler için eğitimsel açıdan da önemtaşımaktadır. Çocukların öğrenmelerini, becerilerini geliştirmelerini, deneyim kazanmalarını ve hattaalışkanlıklarını dahi düzene sokmalarını sağlaması yönüyle de, eğitimde güçlü bir araç olarakkullanılmaktadır. Okul öncesi eğitimde istenilen amaçlara ve eğitim kalitesine ulaşılmasında, okul öncesiöğretmenlerinin oyun öğretimine dair tutum ve görüşleri önem arz etmektedir. Bu araştırmanın amacı;öğretmenlerin okul öncesi eğitimde yaygın olarak kullanılan oyun yaklaşımının öğrencilerin öğrenme veuygulama yeteneği ile gelişimine etkisine ilişkin görüşlerinin ortaya konulmasıdır. Araştırmanın çalışmagrubunu, Trabzon İlinde Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı resmi ve özel okullarda okul öncesi sınıflarda görevyapan öğretmenler oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak, ‘Kişisel Bilgi Formu’ ve ‘OkulÖncesi Eğitimde Oyunun Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi Ölçeği’ kullanılmıştır. Verilerinanalizinde betimleyici istatistikler (frekans, aritmetik ortalama, standart sapma, minimum ve maksimumdeğerler) ve t-testinden yararlanılmıştır. Araştırma bulguları, resmi okullardaki öğretmenlerin özelokullardakilere göre oyunun öğrencilerin gelişimleri üzerine olan etkisini daha pozitif değerlendirdikleriniortaya koymaktadır. Öğretmenler, oyunun en fazla etkisinin öğrencilerin gelişimlerine, en az etkisinin iseuygulama becerilerine olduğunu düşünmektedirler. Bu konuda diğer iller ve bölgelerde yapılacak güncelçalışmalarla ülke profilinin çıkartılması yararlı olacaktır.Öğe Profesyonel futbolcuların zihinsel dayanıklılık, imgeleme ve takım bütünlüğü özellikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi(Kırıkkale Üniversitesi, 2020) Bozlar, Volkan; Ayan, SinanBu araştırma, hem profesyonel futbolcuların zihinsel dayanıklılık (ZD), imgeleme (zihinde canlandırma) ve takım bütünlüğü (TB) özellikleri arasındaki ilişkiyi; hem de bu ilişkinin lig düzeylerine göre nasıl değiştiğini incelemek amacıyla yapılmıştır. Bu üç psikolojik kavram ayrıca, ilgili demografik değişkenler açısından da değerlendirilmiştir. Betimsel araştırma modelindeki araştırmanın çalışma grubunu, 2018-2019 futbol sezonunda TFF (Türkiye Futbol Federasyonu)'ye bağlı; Süper lig, 1.lig, 2.lig ve 3.liglerinde görev yapan toplam (520) profesyonel futbolcu oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak, "Kişisel Bilgi Formu", "Sporda Zihinsel Dayanıklılık Envanteri (SZDE)", "Sporda İmgeleme Envanteri (SİE)" ve "Grup Çevresi Bütünlüğü Ölçeği (GÇBÖ)" kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistikler, kategorik verilerin karşılaştırılmasında kikare testi, nicel verilerin karşılaştırılmasında ise kruskal wallis testi kullanıldı. Ayrıca, manova analizi ve çoklu karşılaştırmalarda bonferroni kullanıldı. Bağımlı değişkenler arasındaki ilişkileri belirlemek için ise, pearson korelasyon analizi ve path analizi kullanılmıştır. Bu çalışma, imgelemenin motivasyonel genel ustalık (MG-M) boyutunun zihinsel dayanıklılığın en güçlü yordayıcısı olduğunu, fakat etkilediği boyutların lig düzeylerine göre değişebileceğini ortaya koymuştur. Takım bütünlüğünün ise, ZD'nin devamlılık boyutu üzerinde etkisi olduğu tespit edilmiştir. Çalışma bulguları ayrıca, daha yüksek başarı seviyesindeki sporcuların zihinsel olarak daha dayanıklı olduğu yönündeki sıklıkla yapılagelen iddiaları desteklememiştir. Sonuçlar, imgelemenin sporcuların zihinsel dayanıklılıklarının geliştirilmesi veya güçlendirilmesi noktasında etkili bir strateji olarak kullanılabileceğini göstermektedir. Anahtar Kelimeler: Futbol, İmgeleme, Takım Bütünlüğü, Zihinsel Dayanıklılık